שאלה שאילתית...

מצב
הנושא נעול.

AndreyS

New member
שאלה שאילתית...

שאלה שאילתית...
אגד.. היום הייתי במסוף 2000 (רכבת מרכז) ושמתי לב לזה שהלוגו של אגד על התחנה של קו 380 וגם על האוטובוס שהגיע לשם שונה מהלוגו הרגיל.. הלוגו היה בנוי מהמילה אגד שכתובה בלבן בגדול, מתחתיה "חברה ציבורית בע"מ" ושני פסים זהובים. יש לזה משמעות כלשהי? ועוד.. למה קימת תחרות בין אגד למטרופולין בקווי ת"א-באר שבע ולא קיימת תחרות בין חברות חדשות אחרות למונופולים הוותיקים?
 

AndreyS

New member
ועוד

שאלה שאילתית...
אגד.. היום הייתי במסוף 2000 (רכבת מרכז) ושמתי לב לזה שהלוגו של אגד על התחנה של קו 380 וגם על האוטובוס שהגיע לשם שונה מהלוגו הרגיל.. הלוגו היה בנוי מהמילה אגד שכתובה בלבן בגדול, מתחתיה "חברה ציבורית בע"מ" ושני פסים זהובים. יש לזה משמעות כלשהי? ועוד.. למה קימת תחרות בין אגד למטרופולין בקווי ת"א-באר שבע ולא קיימת תחרות בין חברות חדשות אחרות למונופולים הוותיקים?
ועוד
ראיתי מקרוב את הנידרפלורים החדשים של חברת קוים והדלת האחורית נראית קדמית מדיי... וגם ראיתי באתר של Hispano כל הדגמים עם 3 דלתות... ועכשיו שתי שאלות: -הדגם המקרוי של hispano (שיובא לארץ) הוא בעל שתי דלתות כמו הדגמים של מרכבים -למה בארץ ויתרו על הדלת השלישית?
 

akapulko2020

New member
נסעתי

שאלה שאילתית...
אגד.. היום הייתי במסוף 2000 (רכבת מרכז) ושמתי לב לזה שהלוגו של אגד על התחנה של קו 380 וגם על האוטובוס שהגיע לשם שונה מהלוגו הרגיל.. הלוגו היה בנוי מהמילה אגד שכתובה בלבן בגדול, מתחתיה "חברה ציבורית בע"מ" ושני פסים זהובים. יש לזה משמעות כלשהי? ועוד.. למה קימת תחרות בין אגד למטרופולין בקווי ת"א-באר שבע ולא קיימת תחרות בין חברות חדשות אחרות למונופולים הוותיקים?
נסעתי
בקווים של ת"א-ב"ש לאחרונה,וזאת לא בדיוק תחרות. הקווים האלה הם "בבעלות" של "מטרופולין" בלבד(ולכן הוזל מחיר הנסיעה,לא יודעת בכמה בדיוק), ובחלק מהזמן מבוצעת הנסיעה בפועל ע"י אוטובוסים של אגד-כנראה ע"פ הסכם כזה או אחר בין החברות.ככה זה גם מצוין בלו"ז התלוי בתחנות,כנראה כדי שהנוסעים בשעות אלו לא יחפשו אוטובוס "מטרופולין" לשווא
ככה שאין הבדל-בכל מקום בו יש חברות חדשות,למיטב ידיעתי-זה במקום אגד. פשוט קווים שאגד נאותה להוציא למכרז,או שחייבו אותה להוציאם,או משהו.
 

alantan

New member
קו תל-אביב - באר-שבע

נסעתי
בקווים של ת"א-ב"ש לאחרונה,וזאת לא בדיוק תחרות. הקווים האלה הם "בבעלות" של "מטרופולין" בלבד(ולכן הוזל מחיר הנסיעה,לא יודעת בכמה בדיוק), ובחלק מהזמן מבוצעת הנסיעה בפועל ע"י אוטובוסים של אגד-כנראה ע"פ הסכם כזה או אחר בין החברות.ככה זה גם מצוין בלו"ז התלוי בתחנות,כנראה כדי שהנוסעים בשעות אלו לא יחפשו אוטובוס "מטרופולין" לשווא
ככה שאין הבדל-בכל מקום בו יש חברות חדשות,למיטב ידיעתי-זה במקום אגד. פשוט קווים שאגד נאותה להוציא למכרז,או שחייבו אותה להוציאם,או משהו.
קו תל-אביב - באר-שבע
בניגוד למרומז בהודעתך, לא מדובר באי יכולת של חברת מטרופולין לבצע את כל הנסיעות, אלא בהחלטה שנתקבלה על-ידי משרד התחבורה. בעקבות הסכם של אגד עם המשרד, המכרז של קו זה יועד לשתי חברות מפעילות, כאשר אחת מהן היא חברת בת של אגד, "אגד תחבורה ציבורית בע"מ". אגד הקימה את החברה הזו על מנת שתוכל להתחרות במכרזים שונים במסגרת הרפורמה בתחבורה ציבורית, גם כאשר נאסר על קואופרטיב אגד להשתתף. יש הגיון בכך שיש הפרדה בין הקואופרטיב, שפועל לפי מנגנוני הסבסוד והסבסוד-צולב הקיימים, לבין חברה חדשה בבעלות אגד ש-"תתחיל מאפס".
 

raminec

New member
תתחיל מאפס?

קו תל-אביב - באר-שבע
בניגוד למרומז בהודעתך, לא מדובר באי יכולת של חברת מטרופולין לבצע את כל הנסיעות, אלא בהחלטה שנתקבלה על-ידי משרד התחבורה. בעקבות הסכם של אגד עם המשרד, המכרז של קו זה יועד לשתי חברות מפעילות, כאשר אחת מהן היא חברת בת של אגד, "אגד תחבורה ציבורית בע"מ". אגד הקימה את החברה הזו על מנת שתוכל להתחרות במכרזים שונים במסגרת הרפורמה בתחבורה ציבורית, גם כאשר נאסר על קואופרטיב אגד להשתתף. יש הגיון בכך שיש הפרדה בין הקואופרטיב, שפועל לפי מנגנוני הסבסוד והסבסוד-צולב הקיימים, לבין חברה חדשה בבעלות אגד ש-"תתחיל מאפס".
תתחיל מאפס?
מצטער, אבל זה לא נשמע לי הגיוני. חברה בת של אגד מתחילה עם כל היתרונות של אגד. הגב הכלכלי של אגד, האוטובוסים של אגד הנהגים של אגד המוסכים של אגד הנסיון של אגד, וכו'. ההבדל החידי הוא שתקום יחידה כלכלית נפרדת לכאורה שתצטרך להתמודד עכשיו על כל קו במכרז. והמצב המעוות לפיו אגד היא בעלת הקווים ללא שום תחרות וללא שום אפשרות להפסיד אותם נעלם ואיננו (לפחות באותו אשכול). כך, שניתן יהיה לעקוב ביתר קלות אחר הזרמות המזומנים מאגד לחברה החדשה בדיוק כשם ש YES מקבלים הזרמות כספים באופן קבוע מבזק - חברה ממשלתית ומונופול ועוד באישור הממשלה. הרי אף אחד לא יגיד לי ש- YES התחילה מאפס נכון? Raminec
 

AndreyS

New member
למה בכלל צריכה להיות חברה

תתחיל מאפס?
מצטער, אבל זה לא נשמע לי הגיוני. חברה בת של אגד מתחילה עם כל היתרונות של אגד. הגב הכלכלי של אגד, האוטובוסים של אגד הנהגים של אגד המוסכים של אגד הנסיון של אגד, וכו'. ההבדל החידי הוא שתקום יחידה כלכלית נפרדת לכאורה שתצטרך להתמודד עכשיו על כל קו במכרז. והמצב המעוות לפיו אגד היא בעלת הקווים ללא שום תחרות וללא שום אפשרות להפסיד אותם נעלם ואיננו (לפחות באותו אשכול). כך, שניתן יהיה לעקוב ביתר קלות אחר הזרמות המזומנים מאגד לחברה החדשה בדיוק כשם ש YES מקבלים הזרמות כספים באופן קבוע מבזק - חברה ממשלתית ומונופול ועוד באישור הממשלה. הרי אף אחד לא יגיד לי ש- YES התחילה מאפס נכון? Raminec
למה בכלל צריכה להיות חברה
שמתחילה מאפס? הרי לי, כנוסע ממש לא איכפת מי מרוויח מהנסיעות שלי, מונופול ממשלתי גדול ואכזרי או חברה חדשה קטנה וטהורה. אני כנוסע רק נפגע מהרפורמה (בחלק מהמקרים), האוטובוסים לא מטופחים כאלה של אגד והנהגים שולחים אותי לקנות כרטיסיות בקופה.. אוטובוסים בינעירוניים מבצעים נסיעות עירוניות, מספרים ולוחות זמנים של קווים מתעוותים. הרי זה הגיוני שכלל הנסיעות יבוצעו ע"י חברה אחת גדולה - זה יוצר אחידות ונוחות, מחירים ידועים מראש, מודיעין אחיד וכו'.. למה אי אפשר היה לחייב את המונופול פשוט להוריד מחירים?
 

mister K

New member
מסכים איתך ב-100%!

למה בכלל צריכה להיות חברה
שמתחילה מאפס? הרי לי, כנוסע ממש לא איכפת מי מרוויח מהנסיעות שלי, מונופול ממשלתי גדול ואכזרי או חברה חדשה קטנה וטהורה. אני כנוסע רק נפגע מהרפורמה (בחלק מהמקרים), האוטובוסים לא מטופחים כאלה של אגד והנהגים שולחים אותי לקנות כרטיסיות בקופה.. אוטובוסים בינעירוניים מבצעים נסיעות עירוניות, מספרים ולוחות זמנים של קווים מתעוותים. הרי זה הגיוני שכלל הנסיעות יבוצעו ע"י חברה אחת גדולה - זה יוצר אחידות ונוחות, מחירים ידועים מראש, מודיעין אחיד וכו'.. למה אי אפשר היה לחייב את המונופול פשוט להוריד מחירים?
מסכים איתך ב-100%!
ואגד לא יכולים להוריד מחירים בגלל שהממשלה אוסרת עליהם להוריד אותם משיקולים אינטרסנטיים צרים ובכל כאילו מצדיקה את הרפורמה והורסת לנו את התחבורה הציבורית. מי שקובעת את המחירים זו הממשלה ולא אגד.
 

mister K

New member
בכל=בכך

מסכים איתך ב-100%!
ואגד לא יכולים להוריד מחירים בגלל שהממשלה אוסרת עליהם להוריד אותם משיקולים אינטרסנטיים צרים ובכל כאילו מצדיקה את הרפורמה והורסת לנו את התחבורה הציבורית. מי שקובעת את המחירים זו הממשלה ולא אגד.
בכל=בכך
 

luckydude

Active member
רכבת

למה בכלל צריכה להיות חברה
שמתחילה מאפס? הרי לי, כנוסע ממש לא איכפת מי מרוויח מהנסיעות שלי, מונופול ממשלתי גדול ואכזרי או חברה חדשה קטנה וטהורה. אני כנוסע רק נפגע מהרפורמה (בחלק מהמקרים), האוטובוסים לא מטופחים כאלה של אגד והנהגים שולחים אותי לקנות כרטיסיות בקופה.. אוטובוסים בינעירוניים מבצעים נסיעות עירוניות, מספרים ולוחות זמנים של קווים מתעוותים. הרי זה הגיוני שכלל הנסיעות יבוצעו ע"י חברה אחת גדולה - זה יוצר אחידות ונוחות, מחירים ידועים מראש, מודיעין אחיד וכו'.. למה אי אפשר היה לחייב את המונופול פשוט להוריד מחירים?
רכבת
מעניין מה יקרה בעוד כמה שנים שברכבת יישרו ויכפילו את הקו לב"ש מה שיקצר את זמן הנסיעה באופן משמעותי ביותר וגם ייאפשר להגביר את תדירות הרכבות לב"ש פי שלוש לפחות. האם זה יהיה כמו חיפה-ת"א שלדעתי לרכבת יש את חלק הארי של קו זה?
 

alantan

New member
הכוונה שלי בתתחיל מאפס

תתחיל מאפס?
מצטער, אבל זה לא נשמע לי הגיוני. חברה בת של אגד מתחילה עם כל היתרונות של אגד. הגב הכלכלי של אגד, האוטובוסים של אגד הנהגים של אגד המוסכים של אגד הנסיון של אגד, וכו'. ההבדל החידי הוא שתקום יחידה כלכלית נפרדת לכאורה שתצטרך להתמודד עכשיו על כל קו במכרז. והמצב המעוות לפיו אגד היא בעלת הקווים ללא שום תחרות וללא שום אפשרות להפסיד אותם נעלם ואיננו (לפחות באותו אשכול). כך, שניתן יהיה לעקוב ביתר קלות אחר הזרמות המזומנים מאגד לחברה החדשה בדיוק כשם ש YES מקבלים הזרמות כספים באופן קבוע מבזק - חברה ממשלתית ומונופול ועוד באישור הממשלה. הרי אף אחד לא יגיד לי ש- YES התחילה מאפס נכון? Raminec
הכוונה שלי בתתחיל מאפס
נגעה רק לכך שלא תהיה השפעה של הפעלת קו 380 על חישובי התמיכות (הסובסידיות) שניתנות לקואופרטיב. שלא תטעו - אני בעד הכבסת תחרות, והרעיון שלאחד את כל החברות למונופול פרטי או ציבורי אינו מוצא חן בעיני כלל וכלל. אין ספק שלאגד יש גב כלכלי חזק, אבל זה לא פשע. האם זה יותר גרוע מהגב של קונקס - חברה רב-לאומית שמכניסה כסף לבעלי מניות צרפתיים? צריך לחקור את ההאשמה שאגד משאילה בחינם אוטובוסים ונהגים לחברת הבת. אם האשמה זו היא נכונה, אז צריך לנקוט בצעדים (למרות שראוי שקודם ידאגו לטפל בחאפרים וברמת השירות הגרועה של חלק מהמפעילים). אבל אין שום סיבה שאגד לא תשכיר או תחכיר שירותים, נהגים וכלי רכב לחברת הבת במחיר סביר וידוע, בדיוק כמו שחברת "קווים" שוכרת שירותי מודיעין מחברת "דן".
 

akapulko2020

New member
לא היה דבר מרומז בהודעתי

קו תל-אביב - באר-שבע
בניגוד למרומז בהודעתך, לא מדובר באי יכולת של חברת מטרופולין לבצע את כל הנסיעות, אלא בהחלטה שנתקבלה על-ידי משרד התחבורה. בעקבות הסכם של אגד עם המשרד, המכרז של קו זה יועד לשתי חברות מפעילות, כאשר אחת מהן היא חברת בת של אגד, "אגד תחבורה ציבורית בע"מ". אגד הקימה את החברה הזו על מנת שתוכל להתחרות במכרזים שונים במסגרת הרפורמה בתחבורה ציבורית, גם כאשר נאסר על קואופרטיב אגד להשתתף. יש הגיון בכך שיש הפרדה בין הקואופרטיב, שפועל לפי מנגנוני הסבסוד והסבסוד-צולב הקיימים, לבין חברה חדשה בבעלות אגד ש-"תתחיל מאפס".
לא היה דבר מרומז בהודעתי
ציינתי עובדה בשטח-אילו אוטובוסים מבצעים אילו נסיעות. ושום חברת-בת של אגד לא מתחילה מאס,זה בטוח.
 

AndreyS

New member
תודה על התשובה

קו תל-אביב - באר-שבע
בניגוד למרומז בהודעתך, לא מדובר באי יכולת של חברת מטרופולין לבצע את כל הנסיעות, אלא בהחלטה שנתקבלה על-ידי משרד התחבורה. בעקבות הסכם של אגד עם המשרד, המכרז של קו זה יועד לשתי חברות מפעילות, כאשר אחת מהן היא חברת בת של אגד, "אגד תחבורה ציבורית בע"מ". אגד הקימה את החברה הזו על מנת שתוכל להתחרות במכרזים שונים במסגרת הרפורמה בתחבורה ציבורית, גם כאשר נאסר על קואופרטיב אגד להשתתף. יש הגיון בכך שיש הפרדה בין הקואופרטיב, שפועל לפי מנגנוני הסבסוד והסבסוד-צולב הקיימים, לבין חברה חדשה בבעלות אגד ש-"תתחיל מאפס".
תודה על התשובה
למרות שהיא רק הגבירה אצלי את הדיעה שהרפורמה הזו בתחבורה הציבורית גורמת רק אי נוחות לנוסעים... וגם..הלוגו של חברת הבת המדוברת מעוצב לדעתי, בצורה גרועה ביותר
 

AndreyS

New member
לא הבנתי את מדיניות קביעת המחיר

תודה על התשובה
למרות שהיא רק הגבירה אצלי את הדיעה שהרפורמה הזו בתחבורה הציבורית גורמת רק אי נוחות לנוסעים... וגם..הלוגו של חברת הבת המדוברת מעוצב לדעתי, בצורה גרועה ביותר
לא הבנתי את מדיניות קביעת המחיר
הקווים שהועברו לחב' קווים נשארו באותם מחירים.. לעומת זאת קווי קונקס בטבריה הוזלו פי שניים.. למה?
 

ליילנד

New member
../images/Emo54.gif המחירים בקוים ../images/Emo54.gif

לא הבנתי את מדיניות קביעת המחיר
הקווים שהועברו לחב' קווים נשארו באותם מחירים.. לעומת זאת קווי קונקס בטבריה הוזלו פי שניים.. למה?
המחירים בקוים

AndreyS אתה צודק בהחלט, גם אני שואלת את אותה שאלה, בקונקס (אשדוד תל השומר) שילמתי 4 ש"ח על נסיעה שבדן עלתה אז 5:20, מדוע יש כאלה הבדלים, יופי שיש חברות פרטיות, אבל שיהיה פיקוח מחירים, לקווים יש שני מחירים פנימיים, יש 4:60 ויש 5:00 שהיום זה כמו דן ואגד, ההטבה שלהם הוא בקו הארוך שהיה בדן במחיר לא הגיוני של 8:30, אצלם זה 6:10. אז מענין כמה זה בקונקס.
 

mister K

New member
התלונות-לממשלת ישראל../images/Emo70.gif

המחירים בקוים

AndreyS אתה צודק בהחלט, גם אני שואלת את אותה שאלה, בקונקס (אשדוד תל השומר) שילמתי 4 ש"ח על נסיעה שבדן עלתה אז 5:20, מדוע יש כאלה הבדלים, יופי שיש חברות פרטיות, אבל שיהיה פיקוח מחירים, לקווים יש שני מחירים פנימיים, יש 4:60 ויש 5:00 שהיום זה כמו דן ואגד, ההטבה שלהם הוא בקו הארוך שהיה בדן במחיר לא הגיוני של 8:30, אצלם זה 6:10. אז מענין כמה זה בקונקס.
התלונות-לממשלת ישראל

שלא נתנה ל"דן" ו"אגד" להוריד מחירים עד להוצאת הקווים מהן. רק לאחר שהוצאו הקווים איפשרה המדינה לאגד ולדן להוריד מחירים כדי להצדיק כביכול את הרפורמה.
 

ליילנד

New member
מחירי נסיעה../images/Emo54.gif

התלונות-לממשלת ישראל

שלא נתנה ל"דן" ו"אגד" להוריד מחירים עד להוצאת הקווים מהן. רק לאחר שהוצאו הקווים איפשרה המדינה לאגד ולדן להוריד מחירים כדי להצדיק כביכול את הרפורמה.
מחירי נסיעה

אני התכוונתי להבדלי המחירים בין "קונקס" ל"קווים" ובכלל בשל מה גם 4.60 ש"ח וגם 5.00 ש"ח, לעומת קונקס 4.00 ש" כפי שציינתי קודם. כשנוסעים הרבה, זה משמעותי.
 

raminec

New member
אל תשכח

המחירים בקוים

AndreyS אתה צודק בהחלט, גם אני שואלת את אותה שאלה, בקונקס (אשדוד תל השומר) שילמתי 4 ש"ח על נסיעה שבדן עלתה אז 5:20, מדוע יש כאלה הבדלים, יופי שיש חברות פרטיות, אבל שיהיה פיקוח מחירים, לקווים יש שני מחירים פנימיים, יש 4:60 ויש 5:00 שהיום זה כמו דן ואגד, ההטבה שלהם הוא בקו הארוך שהיה בדן במחיר לא הגיוני של 8:30, אצלם זה 6:10. אז מענין כמה זה בקונקס.
אל תשכח
גם לאגד וגם לדן היה ועדיין יש לובי מאוד חזק בכנסת ואם הם היו רוצים באמת להוריד מחירים, המחירים היו יורדים. בדיוק כמו שהיה עם בזק בינלאומי לפני פתיחת השוק לתחרות. ביקשו מבזק להוריד מחירי שיחות לחו"ל והם אמרו: "אנחנו מאוד מצטערים אבל אין באפשרותנו..." עברו כמה חודשים נכנסה התחרות ולפתע פתאום ירדו מחירי השיחות של בזק בעשרות אחוזים. הכיצד? קסם? אולי באגד ודן לא רצו להוריד מחירים כי היה להם נוח ככה אני לא זוכר כתבות בעיתון לפני ההפרטה שאגד מבקשת ממשרד התחבורה להוריד מחירים ולא נותנים להם. עכשיו פתאום יש? אני אומר לכם ניסים פשוט קורים פה בקצב מדהים! (כאילו דה??) אני מצטער שאני חוזר על עצמי ככה. אבל אל תשכח! כשבאו להוציא את הקווים של התחבורה הציבורית למכרז, מסקנות הוועדה היו שיש להוציא את כל!! הקווים של אגד ושל דן למכרז. יש לבצע זאת תוך 7!! שנים. בפועל משרד התחבורה מתייעץ עם אגד ודן איזה קווים להפריט (שיהיה נוח לאגד ודן) התכנון הנוכחי הוא הפרטת 25% בלבד!! מן הקווים תוך 9 שנים!! אני מאמין, שאם יש לאגד כוח כ"כ גדול לעצור למעלה מ- 75% מהרפורמה ויכולת לשלוט על איזה קווים יופרטו, ולא רק זה אלא גם להמשיך ולקיים קווים מתחרים לחברות החדשות איפה שנוח להם (כמו בב"ש - ת"א) אגד יכלו בכל רגע ורגע ועדיין יכולים לשנות את מחירי הנסיעות כרצונם!! ואני לא אאמין לכל מי שטוען אחרת עד שאראה תכתובת אותנטית של משרד התחבורה ואגד שאומרת אחרת. כמובן שעל פי מיטב המסורת במדינתנו גם ההפרטה לה חיכינו וציפינו (טוב נו לפחות אני ציפיתי) סורסה בהצלחה. לא רק בגלל האופן בו מוצעים המכרזים אלא גם בגלל אי האכיפה של תנאי המכרז (מסריח חזק מקומבינות). לדוגמה, מה פתאום מי שזוכה במכרז צריך לשלם לממשלה כסף? חשבתי שהרעיון המרכזי מאחורי ההפרטה היה להוזיל את שירות התחבורה הציבורית. לכן אני גם מאמין שמחירי "קווים" לא יכולים לרדת באופן משמעותי, כי 5 מליון שקל לשלם על המכרז צריך לבוא מאיפשהו. במקום לשפר את התחבורה הציבורית מצאו עוד מקור הכנסה לממשלה. Raminec
 

רפורמר

New member
קווים, קונקס וכל השאר

לא הבנתי את מדיניות קביעת המחיר
הקווים שהועברו לחב' קווים נשארו באותם מחירים.. לעומת זאת קווי קונקס בטבריה הוזלו פי שניים.. למה?
קווים, קונקס וכל השאר
ההבדל בין קווים לחברות שזכו במכרזים לפניה הוא שבמכרז בקעת אונו מחירי הנסיעה היו קבועים מראש והתחרות היתה על גובה התמלוגים שישולמו למדינה, בעוד שבמכרזים הקודמים (קונקס, מטרופולין, נתיב אקספרס וכו') התחרות היתה (בין היתר) על המחיר לנוסע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה