שאלה רצינית: האם יש לי בת מפונקת?

ע נ ת 30

New member
שאלה רצינית: האם יש לי בת מפונקת?

אז ככה: כזכור, יש לי בת מתוקה - ארין - בת חמישה שבועות. אני חולה עליה (סורי, עדיין לא הצלחתי לצרף תמונות להודעה...) אבל נתקלת בשאלה - האם אני מפנקת אותה? ארין סובלת מאוד מגאזים - כך לפחות נראה לי. אני שומעת אותם, מרגישה אותם עוברים לי מתחת ליד כשאני מחזיקה אותה בבטן או בטוסיק, וגם מריחה אותם... כמעט כל פעם שמנייק (סליחה) כזה עובר לאריני בבטן, היא מתחילה לצרוח. גם אחר כך, או בין לבין, היא בןכה הרבה, כאילו שהיא נזכרת בכאב הקודם וממשיכה לבכות בגללו. כך יוצא שהרבה פעמים היא בוכה גם כשאין ממש מעבר גאזים. פרט לזה, הרבה פעמים כשאני מרימה אותה, או מתחילה ללכת איתה, היא נרגעת, בלי קשר לכאב של אותו רגע. לפעמים היא לא נרגעת דקות ארוכות (ומורטות עצבים), וככה היא בוכה און-אוף גם שעות. העובדה שהיא נרגעת, או בוכה, גם בלי קשר לכאב ספציפי, מביאה אותי לשאלה, אם בעצם היא בוכה רק כי היא רוצה תשומת לב, שעשוע או פינוק סתם. נכון שכאמור לפעמים זה צמוד לגאז שעובר, אבל פעמים רבות זה לא קשור. כמו כולנו, קראתי את "הלוחשת לתינוקות" והחלטתי לנסות וליישם את ההמלצות בספר - בין השאר בהרגלי השינה במיטה, בלי טלטולים של התינוקת או פינוק מיותר. אבל בגלל שהיא בוכה כל כך הרבה אני מוציאה אותה הרבה מהמיטה, מרדימה אותה (בקושי) על הידיים, ועושה לא ארוחות בשלבים, כי היא מתחילה לבכות באמצע. נו, אז מה המסקנה - האם ארין בוכה "בצדק", ואני צריכה להמשיך להתנהג כמו עכשיו, או שאני מקנה לה הרגלים רעים בכך שאני מרימה אותה כל כך הרבה ומרדימה אותה עלי??
 

אלהלי

New member
קוראים לזה מטפלת בה ולא מפנקת..

אבל לא קראתי את הלוחשת לתינוקות... היא זקוקה כרגע להמון חום ומגע וקרבה אלייך וזה מה שאת עושה. אלה בת חצי שנה ונרדמת במיטה אבל תאמיני לי חמישה שבועות זה לא הזמן להרגיל זה הזמן להתרגל את אליה והיא אליך.
 

מריםXX

New member
לדעתי - בגיל הזה אין פינוק.

ואני גם חייבת להגיד שאני לא מבינה מה פשר המלה הזו בכלל
תראי, הילדה שלך סובלת כאב נורא. כאב של עוויתות מעיים וכאב של לחץ במערכת העיכול הם כאבים קשים קשים. תחשבי עוד כמה נורא זה לחוות רעב, רעב טוטאלי כמו שמן הסתם חווים בגיל הזה, רעב שמלווה בחרדה קיומית, ואז לאכול ובאמצע (אני מניחה שזה כך גם משום שאמרת שאת מאכילה אותה בשלבים) לחוש שהדבר הזה, המזון, שבו חייך תלויים, גם גורם לך לסבל נוראי כזה. אז קודם כל: היא סובלת נורא. זה יעבור, אבל כרגע סבלה הוא אופייני ואכזרי. היא בוכה בצדק, והיא לא מפונקת, ואת יודעת מה? גם אם הייתי מאמינה שהכל נעשה "רק" על מנת לזכות בתשומת לב הייתי חושבת שמגיע לה שמישהו ינחם אותה, ירגיע אותה וייתן לה תחושת ביטחון. המגע שלך מרגיע אותה? יש לך מזל. יש הורים ששום דבר שהם עושים לא עוזר לכאבי הגזים של ילדיהם. רק טוב,
 

Anu

New member
לדעתי מקום הלוחשת הוא בפח

"יקרה" אל תקשיבי לאנשים אחרים שמנסים לחנך את האינסטינקטים הכי בסיסים שלך כאמא. תקשיבי אך ורק לעצמך ולארין. הדרך היחידה שהיא יכולה להתבטא כרגע הוא על ידי בכי. אולי תשקלי מנשא - יש המון סוגים - וכך היא תהיה עלייך בשעות הקשות וידייך יהיו פנויות? הקרבה אלייך והקריאות אלייך זה לא פינוק אלא הצורך הכי בסיסי שלה. נושא השינה גם כל כך דינמי ומשתנה - אני אישית בעד לתת כמה שיותר קרבה בחודשים הראשונים. מגיל 8-9 חודשים מעין נרדם במיטה אבל עד אז זה היה רק בעזרת ידדם, הנקה והמון מנשא. שולחת לך המון חיבוקים וסבלנות
 

עמית@

New member
בגיל הזה אין פינוק, יש צורך.

והצורך שלה הוא להיות עלייך, להזדקק לך, במהלך הזמן תראי יותר ויותר למה היא מוכנה ואיך היא מתנהגת, היא הרי כל כך קטנה ואין לה עדיין שום סוג של מודעות, גם עלי ועל יוסי כל הזמן צחקו שתמר המון על הידיים ושהיא תתרגל ולא תרצה אחרת, והנה, בגיל מסויים, היא פשוט לא רצתה להרדם יותר על הידיים, היא ידעה שאנחנו שם, אבל כבר לא היתה זקוקה לזה, עד היום היא מדי פעם באה ל"תדלוק" ממשוך או קצר, אבל ברור לחלוטין שהיא לא בעלת "הרגלים רעים" (מה זה בכלל?? בטח לא בגילה הפעוט כל כך) היא ורצה שעשוע או פינוק? בטח לא הגיל חמישה שבועות, יש לך מנשא? מאוד כדאי להכניס אותה למנשא ולהסתובב כשהיא עלייך, מאוד מאוד מרגיע, היא תרדם ותיטלטל איתך בפעילויות היום יום, ואת תוכלי להירגע ביחד איתה, מאוג מאוד מומלץ. יהיה בסדר
 
זה לא פינוק

זה הצורך בקרבה אליך. לחום שלך, לריח שלך, לנשימות שלך. לפני חמישה שבועות היא היתה חלק ממך וגם כעת היא זקוקה לך מאוד. ילדים צריכים הרבה חום וקרבה, הרבה על הידיים, וככל שנותנים להם יותר בגיל קטן כך הם יותר עצמאיים בגיל מבוגר יותר. לא קראתי את הלוחשת אבל לפי מה ששמעתי - זה לא בכוון שלי.
 

ע נ ת 30

New member
איזה כיף שאלה התשובות שקיבלתי

שמתחברות לי בדיוק לאינסטינקטים. כמובן שהשאלה התעוררה בעקבות אמירה של אמא שלי, שעשתה עליה ביביסיטר ואח"כ אמרה - "איזה פינוקי"... ההערה הזאת כנראה גרמה לי לחשוב שאני עושה משהו לא בסדר, וזה לא ככה. אני גם חושבת שהקטנטנה כל כך קטנה, שכל מה שהיא דורשת - אלה צרכים שלה, צרכים אמיתיים ולא "רצונות" או ""פינוק". אז כנראה שצדקתי ואני יכולה להמשיך ולחבק אותה כל היום בלי יסורי מצפון...
 

מריםXX

New member
נורא מזדהה איתך בעניין חוסר הביטחון

של אמהות טריות לילד ראשון. אוף, איך שכל פליטת פה של אדם מבחוץ יכולה לערער את הביטחון שלנו ולגרום לנו לחשוב שמה שאנחנו עושות הוא לא בסדר! זה כל כך מבלבל, ובעצם כל כך מיותר... לכי עם התחושות שלך. ותני להן להנחות אותך גם ברגעים האלה המבולבלים.
 
בדור של ההורים שלנו היה מקובל אחרת

דודה שלי הזדעזעה מזה שאחיינית שלי היתה על הידיים בכל מסיבת ההולדת שלה. היא חשבה שכמה שעות כאלה יהרסו לגמרי את התינוקת שתגדל להיות מפונקת ללא שליטה. כמה טוב שאח שלי לא מקשיב לאף אחד (בעיקר לא לדודות...)
 

לבנה123

New member
התשובה שלי לאמא שלי היא -

שיש לי כבר מנשא מיוחד לגיל צבא שלה...
 
מסכימה עם כל מה שנכתב

לא קראתי את הלוחשת לתינוקות אבל גיסתי שקראה אותו הרגישה במשך חודשים כשלון כאמא. זה לא עבר לה עד שהפסיקה לקרוא. אני מאמינה שתינוק שרק נולד צריך לקבל מגע כמה שהוא רוצה. חושבת שמה שמקבלים בגיל הזה הוא סיפוק צורך שאחר כך הופך לעצמאות ובטחון. אין לדעתי דבר כזה הרגלים רעים ואין גם פינוק בגיל הזה. וזה כל כך כייף לחבק אותם ולהרגיש שהמגע עוזר.
 
אם שלך מפונקת אז מה אני אגיד?

רוני כבר חודשיים וחצי על הידיים, נרדמת רק עלי בהנקה או כשאני/אבא שלה קופצים על כדור הפיזיותרפיה (אני הגעתי לדרגה כזו?
), היה לנו שלב קצר של הירדמות בנדנוד בעגלה והוא עבר חלף לו. דרך ההירדמות החביבה עליה ביותר היא איתי במיטה בהנקה בשכיבה (ככה רוב הסיכויים שלה הם גם להשאר לישון איתי אח"כ, בטח היא כבר הבינה את זה
) האמת? אחרי חודשיים השתפר קצת המצב אבל עדיין יחסית לאיתי, איפה הוא ואיפה היא... את הלוחשת לתינוקות לא קראתי למרות שיש לי אותו בבית. אבל נראה אותה מרדימה את רוני במיטה ללא נדנוד או מגע, הצחיקה אותי
. אני לא חושבת שאת מפנקת אותה יותר מידי, לדעתי אין דבר כזה וגם מ"הרגלים רעים" אפשר להגמל. חזקי ואמצי יקירתי, עוד לא דיברנו על הצרחות בנסיעות
...
 
כן, את הגעת לדרגה הזו...

מה רע בזה? הרדמות בתנועה היא דרך נפלאה להרדים (וגם להרגיע) תינוק. גם אני מרדימה ככה את הכפתור כשקשה לה להרדם לבד. ואני מאוד שמחה שאני יודעת איך ומה מרדים אותה.
 
טובבבבבבבבבב אז ככה

קודם כל ברור שהיא נרגעת כשאת הולכת איתה. תנועה היא הדרך הכי טובה להרגיע תינוק (יותר ממוצץ, לצומת ליבך). כשתינוק בגיל של ארין בוכה סימן שמשהו מציק לו. אין כאן שום פינוק!!! תפקידה להודיע לך (ע"י בכי) שמשהו מציק לה (רעב, עייפות, צורך בקרבה גופנית, גזים, חם לה, קר לה, לא נוח לה, הפתק בחולצה מעצבן אותה...) ותפקידך לאתר מה מציק לה ולנסות להרגיע אותה. אני לא קראתי שום ספר. לכי עם האיסטינקטים שלך ותעזבי אותך מספרים. ואל תחשבי בכלל במושגים של פינוק. תינוק צריך שימולאו צרכיו הבסיסיים (רעב, צמא, שינה, יצר מציצה, חום גוף). אל תחששי מידיים (או כל דרך אחרת לשאת אותה קרוב אלייך, כגון מנשא), זה מקנה להם בנוסף לחום גופך גם תחושת ביטחון. והאמור לעיל נכון על אחת כמה וכמה אם היא סובלת מגזים. כואב לה, מה יותר מרגיע מאמא מחבקת?
 
חותמת על כל מילה של פרח

פעם שמעתי סיפור על תינוקת בכתה ללא הפסקה. ההורים ניסו הכל, וכלום, הבכי לא פוסק לרגע. לבסוף הם הגיעו לבית חולים! ושם רופא חכם הפשיט את התינוקת, ומצא חוט סורר שנכרך סביב האצבע שלה ברגל. החוט שוחרר, והילדה התחילה לחייך בחזרה. הם כל כך חסרי אונים - ובכי זו צורת ההתקשרות שלהם. איך לא ניקח אותם לידיים-שזה המקום הכי בטוח בעולם, הכי מנחם עבורם?
 

nish1166

New member
אין בגיל הזה פינוק!

מתי שהיא צריכה אותך ואת החום שלך תני לה, תאמיני לי שהיא לא תצא מפונקת אלא רק ילדה מחוזקת שיודעת שאוהבים אותה והיא רצויה.
 
מסכים עם הדעות שנאמרו ומוסיף משלי

יש לא מעט תכונות אנושיות שהמרחק ביניהן קטן עד אפסי ובכל זאת הן הפוכות קמצן מול חסכן זהיר מול פחדן נדיב מול פזרן חיבוק מול חיבוק-דב קנאות מול אהבה ועוד אני חושב שבהחלט ניתן ל"פנק" בלי שהדבר ייהפך לאותו פינוק רע שממנואת חוששת וכשעל הכף מונחים צרכים של סבל מגזים, חום ואהבה של הורים אז החשש מפינוק יורד בסדר עדיפותו ויודעים מה ? אקח ואנסה להראות שהמונח פינוק הוא הפכפך למשל תינוק שניזון מתחליף מזון לתינוקות ניסו לתת לו את מוצר א' ולא אהב, ניסו לתת לו את מוצר ב' ולא אהב, ככה עד שנמצא מוצר לטעמו. האם גם אז יחשב לפינוק ? הרי יכולנו להסתפק בכך שכנראה כולם (למעט חברות שמועלות באמונו) מספקים במידה שווה את צרכיו התזונתיים ענת, השתמשת במונח "פינוק מיותר" מה זה מותר ? כךומר יש דרגות פינוק שכן מקובלות וכאלו שלא ? אני שואל את זה מסקרנות, לא בשיפוטיות אולי ייקל עלייך להחליט כאשר תבררי לעצמך מה הוא פינוק ככלל, האם יש רמות מקובלות שלו בעינייך וכאלו שלא ושאלה אחרונה - כולנו אוהבים תשומת לב. האם תשומת לב הוא פינוק או שמא צורך אנושי טבעי אשר בגילאים קטנים כל כך הוא בערך כל מה שממלא את עולמנו אחרי תזונה ושינה ?
 

מאיו

New member
לא, יש לך בת בת חמישה שבועות!

ככה תינוקות מתנהגים, כואב להם, הם נמצאים במקום זר ומנוכר אחרי 9 חודשים של חמימות עוטפת אותם מכל כיוון. לא קראתי את הלוחשת אבל שמעתי עליה דברים שלא התחברתי אליה. אני משתדלת ללכת עם הבת שלי, בקצב שלה, לפי הצרכים שלה. כשאת בוכה- את רוצה נחמה, כך גם הבת שלך. והנחמה שלה בגיל הזה זה חיבוקים, הנקה (או מוצץ), נשיאה במנשא, "טילטולים" שמזכירים לה את ימיה ברחם וכו'. זה לא פינוק, זה צורך בדיוק כמו הצורך במזון ובחמצן. בהצלחה
 

נתנאלה2

New member
../images/Emo32.gif אצבע מול מוצץ ........

מעניין לעיניין באותו עיניין אביב בת 7 שבועות התחילה למצוץ אצבע, אז מעבר לכך שזה שובה לב ויפה ואני מבינה שזה מרגיע ועוזר להרדם האם כדאי לנסות ולנתק אותה ולהעביר למוצץ במקום אצבע אני יודעת שאני נתקעתי הרבה זמן בשלב המציצה (של האצבע כמובן). מנסיון שלכם מה כדאי???????????
 

מריםXX

New member
מניסיון? מה שתעשי לא יועיל.

היא בעצמה תחליט מה היא מעדיפה ומתי. אצלנו שניהם מוצצים מוצץ ושניהם מוצצים אגרופים ואצבעות, ופעם ככה ופעם ככה, ופעם גם וגם.
 
למעלה