שאלה קצת טיפשית..

Yukita

Active member
מנהל
מה לעשות, זה נכון

תמיד קשה לסבול את ה"תוספות" שלא נולדנו איתן :) היה זמן שנהגתי להגיד לחברים שאני מרגישה כמו בשיר "יש לה רגל מתברגת" - יֵשׁ לָהּ רֶגֶל מִתְבָּרֶגֶת וְרֹאשָׁהּ עַל צִיר, וּבַלַּיְלָה אֶת יָדָהּ תּוֹלָה הִיא עַל הַקִּיר. מורידים מכשירים, מורידים משקפיים, נשאר רק להוציא ת'שיניים ולשים בכוס
בסופו של דבר עגדינה צודקת: מה שאתה חושב על עצמך מקרין על אחרים. מאחר שלא נתתי לתחושות הללו להשתלט עליי, הן לא שלטו לי בחיים. עם זאת, בסופו של דבר לאחר שנים עם משקפיים ועוד כמה שנים עם עדשות מגע, החלטתי ללכת על תיקון הראייה בניתוח לייזר. פשוט נמאס לי לראות שריטות בזכוכית מול העיניים ואחרי שאיבדתי עדשה החלטתי שאני לא מוכנה יותר
. אז אני מאוד מבינה אותך. אם תהיה לי הזדמנות להפטר מהמכשיר (חברים, ניתוח שתל לא נחשב ל"הפטר מהמכשיר"...) מן הסתם לא אצטער. בינתיים משתדלים להפיק את המירב.
 

צלף

New member
בעתיד יהיו שתל ../images/Emo60.gif מושתל כולו בגוף

למי שיהיה מוכן להתפדח עם לשם את הראש בקופסת הטענה כול ערב וניתוח כול חמש שנים נגיד (להחליף
נטענת)
ניתוח ליזר לעיניים לא עשיתי בגלל הסיכון המזערי לראייה שישנו, וחוץ מזה יש
יפות...
 

זהבית135

New member
אז יש לך דייט כפול כל הזמן, אה. ../images/Emo13.gif

בצד אחד אתה הולך יד ביד עם מכשירי השמיעה, ובצד השני אתה הולך יד ביד עם המשקפיים... ושלושתכם הולכים לטייל לכם בחוץ כל יום...
 

זהבית135

New member
מותק, שכחת את הכובע! ../images/Emo13.gif

בעתיד נהיה מושתלי מוח ויהיה לנו צ'יפ בתוך הראש עם גיבוי של הזיכרון, ולפני שנלך לישון נכבה את הצ'יפ שבמוח ונוציא את הגיבוי ונשים אותו בצד. בטח אפשר יהיה גם לפרק את הידיים, את הרגליים ואת הראש ולשים כל חלק בנפרד בקופסת אחסון, ואז יבואו כל בעיותינו על פתרונן, כי יאחסנו אותנו כך שיוכלו להוציא את החלק הפגום בעוד כך וכך שנים ולתקנו עם הידע שיצטבר בעתיד. כבר עכשיו אפשר לפרק מאיתנו חלקים רבים ולהשתיל במקומם חלקים מלאכותיים - בלב, באוזניים, בעיניים, בידיים, ברגליים... אז יש להניח שבעתיד נהיה מורכבים משתלים בלבד.
 

צלף

New member
עתידנות ../images/Emo128.gif ../images/Emo218.gif

את חוזה לנו עתיד קיבורגי בתור מורכבים מחלפים שניתנים להחלפה - זה מתחיל להתגשם עכשיו - אבל אני חוזה לעתיד רחוק יותר - בטח אחרי שאגיע לגיל 120 שנה
שהאדם יהיה מורכב 100% מחומרים אורגנים שלא מתבלים - שכול הזמן משפצים אותו - שיהיה צעיר לנצח... זה כבר מתגשם לעיננו - למרות שבטוח ונוח להשתמש ב-
כבר יש לנו איזה טיפוס שלא רוצה אותם
ומעדיף ניתוח ליזר לעיניים, ואחר כך יש לנו את הנושא של שתלי אוזן פנימיים - ובמוקדם או במאוחר נעבור לתיקון וריפוי אוזניים....והמשך יבוא...
 

the cool18

New member
מה פדיחה???

אתה צריך משקפיים בשביל לא להתנגש בעמוד חשמל !! מכשיר שמיעה בשביל לשמוע את המשאית צופרת לפני שהיא דורסת אותך!! מה פדיחה??? זה כלכך חיוני....
 
אתה עושה מזה יותר ענין ממה שזה, תסלח לי

והיום משקפים זה פריט סופר אופנתי, יש המון דגמים יפים, ואני מודיעה לך את זה חד משמעית בתור מספרית רצינית. אם אני מוצאת משקפים יפים גם במספר הגבוה במיוחד שלי, אתה עם מספרים רגילים, בוודאי ובוודאי. אשר למכשירי שמיעה, גם בקטע הזה, אני רואה שהדברים משתפרים היום גם בקטע האסתטי. שמעתי שיש בדגמים מסויימים גם פנל של צבעים שונים לבחירה, לא רק הבז' הרגיל, שווה לברר. אז קח את מה שאתה צריך, הרי אי אפשר לא לראות ולא לשמוע -זה יותר מכוער בעיני!
 
הקטע עם משקפיים שזה לא כזה משנה איך הם נראים.

כי לדעתי משקפים הם דבר שנחשב נורמנטיבי בחברה, לפחות ככה אני תופס את זה. אני בעל ליקוי שמיעה מאז גיל 6, כנראה בגלל פגיעה בעצב השמיעה ב2 האוזניים(עקב דלקות מצטברות שלא אובחנו כראוי ככל הנראה) ובעל ליקוי ראייה קל מגיל 16. השילוב של מכשירי שמיעה ומשקפיים בגיל 21 זה נשמע לי הזוי... אנסה לשים עדשות מגע+מכשירי שמיעה בהמשך. תודה לכולכם על העצות וההצעות.
 

זהבית135

New member
מה הזוי כאן?

אם שילוב של מכשיר שמיעה (נורמטיבי לגמרי) ומשקפיים (גם הם נורמטיביים) נראה לך הזוי, סימן שכולנו או רובנו כאן הזויים. כי לרבים מאיתנו יש השילוב הזה. אין בכלל שום קשר בין הדברים. אתה מרכיב משקפיים על הפנים, הם יכולים להיות בעלי מסגרת מגניבה שתוסיף לך חן. מכשיר שמיעה נמצא מאחור, על האוזניים. אם הליקוי שלך קל, אפשר להשתמש במכשירי שמיעה בתוך תעלת האוזן, שבולט פחות. אם הליקוי קשה - אז אין ברירה, ומשתמשים במכשירים מאחורי האוזן. אבל לחטוף מזה באסה? אני מציעה לך שתסתכל לאנשים ברחוב באוזניים. לכמה מהחבר'ה הצעירים היום יש משהו באוזן? לאו דווקא מכשיר שמיעה, אבל משהו שדומה לו מאוד: אוזניית פלאפון! חלק מהאוזניות הללו נראות כמו מכשיר שמיעה משוכלל, ומי שמרכיב אותן אינו מסירן כל היום. ובטח לא מתבייש בהן אז אולי אם תרכוש כיסוי צבעוני למכשיר השמיעה זה ישפר את הרגשתך ותגיד לכולם שיש לך בלוטות באוזן... פעם היו משקפי ראייה עם ידיות עבות, שבקצהן הרכיבו מכשיר שמיעה. ייתכן שזה קיים גם היום. בצורה כזו המכשיר כמעט שאינו נראה. אבל החיסרון שלהם הוא, שכשרוצים להסיר את המשקפיים חייבים להסיר גם את המכשיר. עוד חיסרון הוא, שלא ניתן לחבר מכשיר שמיעה לידית דקה ואופנתית, ולכן המסגרות היו עבות ומסורבלות. אם קיים מתקן כזה היום - היית שוקל לרכוש אותו? אם כן, אולי כדאי שתתעניין בסוכנות שאצלה רכשת את מכשירי השמיעה שלך. יש גם אפשרות לגדל שיער ולהסתיר את האוזניים, אבל זה יהיה טוב רק עד שתתחיל לך קרחת, ומה אז?
 
אין לי כוונה לפגוע באף אחד כאן

התפיסה על שילובם של האמצעי עזר היא כמובן שלי. ואני לא נעזר במכשירי שמיעה כלל. לפני כמה שנים קניתי מכשיר אשר נכנס בתוך תעלת האוזן והוא ממש הכאיב לי והפסקתי להשתמש בו לגמרי, מאז לא רכשתי מכשירי שמיעה. שמעתי על מכשיר שמיעה DOT 30 שהינו זעיר כביכול. מישהו שמע עליו ?יתרונות חסרונות?
 

Yukita

Active member
מנהל
אה, עכשיו הבנתי טוב יותר משהו

לא הבנתי איך אתה לקוי שמיעה מגיל 6 ועם ירידה בראייה מלפני הצבא אבל דואג עכשיו בקשר לשילוב בין עזרים לשני הדברים... אבל ההודעה הזו שלך מסבירה את העניין. קודם כל - אפשר לבקש מכשירי שמיעה לנסיון. אמורים להסכים לתת לך לנסיון של שבועיים מינימום, כי מדובר בהשקעה יקרה ואם זה לא מתאים - נדפקת. מותר להם לבקש פקדון אבל לא תשלום עבור הנסיון. אם לא מסכימים במקום אחד לתת לך נסיון - לך למקום אחר. פשוט היה צרכן נבון. כך תוכל לנסות את המכשיר שדיברת עליו וגם לראות אם הוא מכאיב לך או לא. אנשים אחרים שיש להם את המכשיר ששאלת עליו יכולים להגיד שהם נהנו ממנו או לא, אבל מפני שאופי השמיעה ורמת השמיעה כל כך שונים מאדם אחד לשני, כדאי לך לנסות בעצמך ולא להתבסס בצורה חזקה על חוויות של אחרים. ברור שלא יכולת להמשיך עם המכשיר הקודם כי הוא הכאיב לך, אבל מאוד רצוי לגשת בהקדם להתאמת מכשיר אחר. כל יום שעובר בלי מכשיר, אתה מפסיד את העולם סביבך, את האנשים שאתך. אפשר לחיות בלי לשמוע, אבל האם אתה נהנה מזה? מה גם שיש את השיקול הנוסף שכל מפקד וכל מורה במכללה / אוניברסיטה וכל מעסיק יחשבו עליך דברים מאוד מוזרים אם כל הזמן תגיד "מה?" או יתברר שוב ושוב שלא שמעת ולא הבנת מה אמרו לך. זה לא כיף כשמפקד או מעסיק עושים ממך אדיוט כי לא שמעת משהו. לצד כל זאת, דע לך שאינך לבד. המון אנשים מתקשים לשים מכשירים באופן קבוע כי הם מרגישים כמוך - שזה מכוער, שזה מראה אותנו כחלשים, שזה כמו זקנים בבית אבות, ועוד כל מיני דיעות קדומות. בדקו ומצאו שבממוצע, לרוב האנשים לוקח 7 שנים מרגע שמאבחנים אצלם ליקוי שמיעה ועד שהם מתחילים להרכיב מכשיר שמיעה! זה המון זמן. זה אומר הרבה על כך שלמרות שהשכל יודע מה טוב יותר בשבילנו אנו מאוד מתקשים ללכת עם זה. אתה לא לבד.
 
בצבא כבר לא כל כך אכפת לי האמת..

במסגרות חברתיות שונות זה באמת פוגע בי, כי קשה להסביר כל פעם מחדש לאנשים שאתה לא שומע טוב, זה גם לא נעים. אנשים מטבעם חסרי סבלנות ולא מפרגנים. מה שגם קשה יותר לאנשים להתאים את עצמם לך(לדבר חזק יותר מהרגיל למרות שהם רגילים לדבר לחש או ברמה מסוימת). אני מאמין שבאיזשהוא שלב אני אשבר טוטאלית ואשים מכשירים.. זה ברור לי, אני מנסה להתרחק ממסגרות חברתיות בגלל בעיית השמיעה וזה ממש לא במקום.
 

Yukita

Active member
מנהל
מדברים בלחש

אתה בטוח שמדברים בלחש? אחד הדברים שמאפיינים דיבור כאן הוא דווקא הנטייה לצעקות
חייתי כמה שנים בחו"ל וכשחזרתי - היה לי ממש קשה עם הווליום הגבוה של דיבור רגיל כאן... שמע, יתכן שזה מתאים לך ויתכן שלא, הדבר לחלוטין נתון לשיקולך, אבל בהתחשב ברגשות שתיארת לנו כאן ובתגובה שלך למצב (התרחקות ממצבים חברתיים) אולי תרצה לשקול משהו? בארגון "בקול" יש קבוצת צעירים עם ליקוי שמיעה. מדובר באנשים שכמוך, היו להם מחשבות בדבר הצורה שבה החברה מקבלת מצבים של צורך במכשירי שמיעה ואשר חיפשו לשמוע מאחרים על הרגשותיהם-הם. אולי שווה לך ליצור קשר עם ארגון "בקול" ולבוא למפגש נסיון לראות אם מתאים לך לדבר עם הח'ברה האלה? הבונוס הוא שבקבוצה כזאת מראש מודעים לקשיי השמיעה שלך ושל כל השאר - יש הרבה יותר סבלנות, חוזרים על דברים, משתדלים לדבר יותר ברור. זה בהחלט עוזר להינות יותר מהחברה!
 

זהבית135

New member
עשית טעות אחת ברכישת המכשיר הקודם

ואם הוא שכב במגירה ללא שימוש, עדיין ניתן לעשות משהו. הטעות היתה - אם אני מבינה נכון - שלא הלכת למכון שבו רכשת אותו כדי להתלונן שהוא מכאיב לך. הסיבה שהמכשיר מכאיב בתעלת האוזן היא שהתבנית שלו כנראה קצת לוחצת לך. את התבנית הזו אעפשר לשייף וזו חוובתו של המכון. ואם אחרי שיוף אחד זה עדיין כואב - חוזרים ומשייפים, עד שלא יכאב יותר. אם לא עשית זאת והפסקת להרכיב את המכשיר אחרי כמה ימים - חבל. יש לך מכשיר חדש במגירה,. לך איתו למכון ובקש שיתקנו את התבנית. זה מכשיר שלא רואים כל כך, וחבל באמת על הזמן שאתה מסתובב בלי לשמוע.
 

בועת sabon

New member
זה נכון ועוד דבר

אצלי בהתחלה עם כל מכשיר חדש, הוא יוצר קצת שפשוף באוזן אבל אחרי כמה ימים האוזן מתרגלת וזה מסתדר לבד. נראה לי ששווה לך לנסות. חבל שבחור צעיר כמוך ינתק את עצמו ממסגרות חברתיות בגלל השמיעה.
 

עגדינה

New member
נראה לי שעלייך להחליט כעת בעצמך...

מה עדיף- החיצוניות שלי או השמיעה והראייה שלי? לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, ועם זאת, בטוחני שלדאגה שלך לראיה ולשמיעה יש יתרונות רבים יותר מחסרונות. אולי זה הזמן שלך גם למדוד אחרים האם הם באמת איתך ומקבלים אותך כפי שאתה.. אני ממש מבינה אותך .. זו דילמה לא פשוטה. מי שלא עובר את זה לא יכול להבין. בגילך גם אני הייתי כזו, עם המכשירי שמיעה. התביישתי בהם ולקח לי זמן רב להכיר ולהודות במגבלות שלי. אולי אתה זקוק לזמן. רק אתה יכול לדעת מה הכי טוב בשבילך
 

moran f

New member
למה שזה יהיה ברור?

אסתטיקה היא לא דבר מוחלט ומה שמכוער כל כך בעיניך לא חייב להיות כך בעיני אחרים. בקשר לגיל - נו, באמת. נכון שהפרעות בחדות הראיה והשמיעה שכיחות יותר בגילאים המבוגרים, אבל הן קיימות גם אצל צעירים הרבה יותר ממך. אז מה?
 
למעלה