שאלה קטנה

לא מדויק.

"אבל נאי זוכר שגם רייסטלין ריפא פעם את גדילן לאחר שהוא נפגע מרעל והסרת רעל היא ללא ספק יכולת של כוהן." לא בטוח, לפי התיאור בספר (הוא מעביר קצת מכוח חייו לפנינה.) זה נראה יותר כמו קסם החייאה או החזרת נשמה או קסם בסגנון דומה. את הקסמים האלה דווקא יש לקוסמים. בכל מקרה אין בדי.אן.די דמויות רבת-מקצוע (אני לא יודע את המינוח המדויק), רק באי.די.אן.די שזה גרסה קצת יותר מסובכת.
 

PdLrAaTgIoNnUM

New member
טוב אם כבר נכנסנו לזה

אז לדעתי אריאקס היה תחת חסותה של טאקיזיס, וכן, היא נתנה לו כוחות מסויימים, כגון יכולת לריפוי. אבל זה יוצא דופן. ככלל, אין לקוסמים וכוהנים את אותם הלחשים. אריאקס מתואר ברשומות כקוסם, ולמעט פעם או פעמיים שהוא משתמש ביכולול ריפוי, לא נראה שום הוכחה אחרת שהוא היה גם כהן. אל תשכחו שאריאקס היה גם חצי אל - בן לבן אדם ואלת הים - זבואים. יכול להיות שעצם היותו חצי אל יש לו כישורים מסויימים. ובאשר לאלים - כל האלים יכולים לתת קסם. אבל שלושת אלי הקסם הם אלו שאוהבים את האמנות הזאת יותר מכל האלים והם אלו שבד"כ מעניקים את הקסם לקוסמים. זה לא אומר שטאקיזיס לא יכולה להעניק לנתיניה קסם ישירות, ללא נאמנות לנויטרי, וזה מה שהיא עשתה בדרקונים של ליל קיץ כשהיא הקימה את מסדר אבירי הדרדר, שלא היו מחויביים לנויטרי כלל וכלל...
 

razcoren666

New member
כמה טעויות

דבר ראשון קצת התבלבלת, ארירקוס היה בן אנוש רגיל, בנו שלו, אריאקן, היה חצי בן תמותה וחצי אלה(זבואים). דבר שני ,לפי הציטוט שהבאתי מקודם, לפי הרשומות לפחות, לא היו לאריאקוס שום כוחות של כוהן, למרות שב"רומח" זה לא אמור להפריע מכיון שגם לקוסמים יש לחשי ריפוי "מלאים" ולא רק החייאה, שים לב לאבן שהיתה אצל דלאמר בבמחן התאומים שהצילה אותו אחרי ההתקפה של קיטיארה. לדעתי אין ספק שאריאקוס הוא לוחם-מכשף ולא כוהן, הבעיה היחידה היא מדוע הוא יכול לשאת נשקים. ואם כבר מדברים על זה יש גם אחרים שעושים את זה, גילתנאס מתואר בתור עלף לוחם, אבל בתור אחד שמטיל מידי פעם קסמים.
 

PdLrAaTgIoNnUM

New member
סליחה טעות שלי

נכון. אריאקן הוא חצי אל. אריאקס הוא בן אדם. התבלבלתי... אבל אני לא רואה שום סיבה שהוא לא ישא חרב. כפי שאמרתי קודם, אמנם רומח הדרקון התבסס על חוקי D&D, אבל הוא לא מחוייב להם. אחרי הכל זה ספר, לא הרפתקאת משחקי תפקידים (למרות שהיא התחילה כך...) בכל מקרה, הסיבה שקוסמים אינם נושאים חרבות, היא לא בגלל שאסור להם, אלא שבגלל שלימודי קסם הם קשים וארוכים, קוסמים מקדישים לכך את רוב חייהם. לקוסם הממוצע אין זמן לצאת ולהתאמן בחרב, גרזן, קשת או כל כלי מסובך אחר. למרות זאת, פיגיון לא מצריך הרבה אימון וכל אחד יכול לדעת להשתמש בו, כולל קוסמים... עכשיו, אם אתה בנאדם מחונן, כמו אריאקס, ואתה לא צריך להקדיש את כל חייך על מנת להיות קוסם טוב (וכתוב שהוא עבר את המבחנים בקלות), אין שום בעיה שתלמד להשתמש גם בחרב. אני הייתי מצביע על בעייה אחרת עם אריאקן. שהיא - איך, עם השיריון שהוא לבש, הוא יכל, פיזית, להטיל קסמים?
 

razcoren666

New member
כמה טעויות....

דבר ראשון קצת התבלבלת, אריאקוס היה בן אנוש רגיל, בנו שלו, אריאקן, היה חצי בן תמותה וחצי אלה(זבואים). דבר שני ,לפי הציטוט שהבאתי מקודם, לפי הרשומות לפחות, לא היו לאריאקוס שום כוחות של כוהן, למרות שב"רומח הדרקון" זה לא אמור להפריע מכיוון שגם לקוסמים יש לחשי ריפוי "מלאים" ולא רק החייאה, שים לב לאבן שהיתה אצל דלאמר במבחן התאומים שהצילה אותו אחרי ההתקפה של קיטיארה. לדעתי אין ספק שאריאקוס הוא לוחם-מכשף ולא כוהן, הבעיה היחידה היא מדוע הוא יכול לשאת נשקים. ואם כבר מדברים על זה יש גם אחרים שעושים את זה, גילתנאס מתואר בתור עלף לוחם, אבל בתור אחד שמטיל מידי פעם קסמים.
 

SaberTooth

New member
גילתנאס זה משהו אחר...

רייסטלין אומר את זה לתניס, אם אני לא טועה, ברשומות. גילתנאס הוא לא רב מג. הוא מעולם לא ניגש למבחן, והוא לא משתייך לאמנות הקסם. הוא יודע להטיל קסמים מאוד פשוטים שלא מצריכים ידע או כישרון מיוחד באומנות הקסם, ופחות או יותר כל אחד יכול להטיל. לכן אין כל בעיה שיהיה גם לוחם.
 

el kortito

New member
בערך כל אחד?!?!?!?!?!

אני מציע שתרוץ לקנות את כבשן הנשמה ואז תראה כמה עבודה זה מצריך אפילו קסם קטן ביותר
 
למעלה