שאלה קטנה וטיפשית

Vrock

New member
שאלה קטנה וטיפשית

מה לדעתכם תהיה החשיבות של ג'נדרי בספר הבא? בעבר סרסיי רדפה אחריו אבל אולי לאור מה שקרה לבני לאניסטר בזמן האחרון הוא כבר מדאיג אותה פחות? או שאולי סטאניס יאיים עליו (כדי להקריב אותו וכו')? אני מניח שיזכירו אותו אבל האם הוא יהיה חשוב?
 

Envinyatar

New member
השאלה היא אחרת

איזו חשיבות ייחס מרטין עצמו לכל הסביבה של פורעי החוק; הוא יוכל לארוג עלילה שתכיל את קייטלין המעוותת, את התפוררותו של בית פריי וכ"ו - ולתוך זה להכניס את ג'נדרי ולפתח אותו. השאלה כמה זה חשוב למרטין בשלב הזה. ונראה, שלא בכדי נאמר על זרעו של רוברט כי "הזרע חזק".
 

Vrock

New member
אז בעיקרון

מה שאתה אומר זה שלדעתך אין לג'נדרי חשיבות רבה מחוץ לחשיבותם של פורעי החוק. ככל שהם יהיו יותר שולייים/חשובים כך גם ג'נדרי, והוא לא יהיה חשוב יותר מלים או מת'ורוס?
 

הלדין

New member
בכן...

אם זה יופיע, הרי זה יופיע בספר הרביעי או החמישי. ממה שזה נראה, בשביל משהו חסר חשיבות, הם יחסית מפורטים והם בטח ימלאו תפקיד חשוב במלחמת השחר. (לא תהיה להם ברירה רבה. ת'ורוס בטח יכניס אותם בעל כורחם...-). ומרטין אמר שהוא לא מתכוון להשתמש בקייטלין כנקודת מבט בעתיד. האם נאמר בפרקים שקראת שוולדר פריי הזקן מת?
 

Vrock

New member
לא זכור לי שהוא מת

רק גוסס נראה לי. זה 2 מ-2 לכך שלג'נדרי אין חשיבות יותר מלכל פורע-חוק ראשי באחווה.
 

Envinyatar

New member
לא,

אבל באפילוג של סופת החרבות נאמר שהוא נחלש והולך, ומתקשה יותר ויותר לתקשר עם סביבתו.
 

Envinyatar

New member
הוא - אני בספק

ויורשו החדש, סר ריימן, מתואר כמי שספק אם יוכל להכנס לנעליו. כך, שנראה לי שבני פריי עומדים יותר לחטוף מאשר להחטיף.
 

Vrock

New member
אתם חושבים

שהתחלת ההתמוטטות של בית פריי באה כתוצאה מכך שהם הפרו את חוק הגנת האורח? הרי כמו שרוצחי קרובים מקוללים בפני אלים ואנשים (נראה לי שכל רוצחי הקרובים ייענשו עוד יותר), גם אלו שהפרו את חוק הגנת האורח זכאים לאותו דין.בכלל בית פריי נשמע בית די מקולל (כל בית שבו שמחים כל פעם שקרוב שלך מת נשמע לי קצת לא קורקטי. בכלל חייבים להודות שלורד וולדר הזקן עשה הכל בסדר. הוא דרש כבוד וקיבל כבוד ואיכשהוא תמיד הסתדר עד שהוא הפר את החוק. ואם בחתונה עסקינן -מה לדעתכם קרה לאדמור והאם עכשיו בית טאלי ייסתדר (הם עברו זעזועים אבל אסור לשכוח-עכשיו הם תחת הנהגתו של ברינדן), דרך אגב האם לפי חוק הירושה האדמות עוברות קודם לבת או לאח?
 

nedisrael

New member
זה באמת תלוי באיך אתה מסתכל

על העניין. יש שמאמינים שחטאים מול האל גורמים לתוצאות הרות אסון, יש שמאמינים שזו קארמה רעה שגורמת לתוצאות הרות אסון, יש שמאמינים שמעשים רעים גורמים לתגובה רעה מהסביבה ויש כמובן עוד המון אפשרויות. כנ"ל בעניין זה, יכול להיות שהתפוררות בית פריי תגיע מהאלים, יכול להיות שהיא תגיע פשוט בגלל המעשה הנוראי שאלה עשו לבית סטארק וללורדי הנהר וללורד השליט שלהם ויכול להיות שזה היה קורה בכל מקרה. בסופו של דבר, בית פריי הולך להיהרס. נרמז במשתה לעורבים לאיזה קשר בין אצבעון וכמה בני פריי, יכול להיות שאצבעון ישסה אותם אחד בשני. זה יהיה עונש מתאים מאוד לפריים ובעיקר וולדר פריי שדגל תמיד במשפחתיות. זה יהיה כל כך אירוני אם בית פריי יהרס עקב מלחמה בתוך הבית. האדמות עוברות לבת לפני האח, בהרבה מקרים הבת הייתה חלשה מדי והאח חטף את האדמות והשלטון. בכל מקרה, ברינדן קיבל איזשהו מינוי מרוב סטארק ממש לפני שזה יצא לכיוון התאומים, כך שברינדן הוא הלורד החוקי של נהרן מבחינת אנשי הצפון. לעומת זאת, הכתר שלל ממנו כבר את אדמותיו אלו והעניק אותן לפריי שאת שמו אני לא זוכר ולאשתו הלאניסטרית (ג'נה, אחותו של טייווין). נאמר שבמשתה לעורבים יהיה מפגש בין ג'יים לברינדן, קשה לדעת באילו נסיבות זה יקרה. אך יכול להיות שזה יהיה בעקבות המצור שהלאניסטרים יבצעו על נהרן (עם הצבא שכבר בדרך לנהרן בסופת החרבות). יכול להיות שהמפגש יהיה חלק ממשא ומתן או בזמן שברינדן נרקב בכלא לאחר שהדירה נכבשה.
 
למעלה