שאלה על פיצויים

arti10

New member
שאלה על פיצויים

שלום, בשבוע שעבר בכתבה של ידיעות אחרונות צויין שאם קרן הפנסיה רשומה על שם העובד, אז אפילו שאם לא מגיעה לו פיצויים לפי החוק לאחר שפותר, הוא יכול למשוך את קרן הפיצויים. האם זה נכון או שלא הבנתי משהו? אני שואל כי עבדתי במשך חמש שנים באירגון גדול ולאחר שפותרתי נאמר לי שלא מגיע לי פיצויים. לפני זמן מה קיבלתי הביתה דו"ח זכויות פנסיה מקיפה בקרן "מקפת אישית" שרשומה על שמי ובו פירוט התשלומים שלי ושל המעסיק. האם אני זכאי רק לחלק של העובד או בגלל שקרן רשומה על שמי, אני זכאי לכל הסכום שיש בקרן כולל חלק של המעסיק? תודה מראש לכל העונים.
 

r66

New member
בקרנות הותיקות הפיצויים שלובים

בתגמולים. המעביד יכול לשלול ממך את הפיצויים, אך הוא איננו יכול לקבל אותם מקרן הפנסיה, מקסימום לא לשלם לך את ה- 2.33% אם הפריש לקרן רק 6%. כל זמן שאתה לא תמשוך את התגמולים, המעביד לא יוכל לשים יד על הפיצויים. וכשתגיע לפנסיה הפיצויים "מתמזגים" עם התגמולים. המעביד יכול לכתוב לקרנות הפנסיה שעובד x איננו זכאי לפיצויים. אז הקרן "מסמנת" אותו וכשעובד x יבוא לשבור את הקרן המערכת תתריע ואז צריך ללכת לריב עם המעביד. עצתי - אל תשבור את הקרן
 

arti10

New member
"מקפת אישית" שייכת לקרנות ותיקות?

אז מתי אני אוכל למשוך את כל הכסף? רק כשאצא לפנסיה? תודה
 

r66

New member
מקפת אישית

תקרא כאן, כולל התקנות פוטרת??? ודאי שאתה זכאי לפיצויים (אא"כ הפיטורין באו בעקבות הפרת משמעת חמורה ביותר שאז המעסיק קיבל אישור לא לשלם לך את הפיצויים) בקשר לדו"ח השנתי - חלק התגמולים עובד+מעביד שייך לך. עוד לא ראיתי מעסיק שביקש להחזיר את חלקו בתגמולים (למרות שבתנאים מאוד מאוד מסויימים הוא זכאי) ולגבי שאלתך בהמשך - אתה יכול למשוך (לשבור את התוכנית) אז תצטרך להחזיר למדינה את ה- 35 אחוז מס זכוי שקיבלת בעת ההפקדה. ואם אינך זכאי לפיצויים - אז החלק הזה שייך למעביד. אגב, אם תהיה מחוסר עבודה חצי שנה ברציפות, תוכל לקבל את כל הכספים שבקרן ללא תשלום מס. לתשומת לבך - אין אפשרות למשוך רק את התשלומים, אלא גם את התגמולים. לגבי הפיצויים - אם פוטרת אתה זכאי לסכום של משכורת על כל שנת וותק.
 

arti10

New member
קודם כל תודה רבה לך רינה על התשובות

העניין הוא שמעסיק טוען שפותרתי עקב בעיית משמעת רצינית (שלדעתי זה לא נכון והוא פשוט רוצה לחסוך פיצווי). בכל מקרה יש לי אפשרות לתבוע אותו וזה יעלה הרבה כסף, זמן ועצבים. בגלל זה אני בודק כמה תכלס כסף אני מפסיד אם אני לא תובע אותו. בדו"ח שקיבתי הביתה דמי תגמולים תחלקים לשלושה חלקים: חלק העובד+חלק מעסיק+חלק פיצויים. האם הבנתי אותך נכון, שחלק עובד פלוס מעסיק בכל מקרה שייכים לי ורק את חלק הפיצויים אני מפסיד אם אני אשבור את התוכנית? ושאלה שניה, אחרי כמה זמן אני אוכל למשוך כסף מהקרן מבלי לשלם 35% מס (במקרה ואני כן עובד). תודה לכל העונים. נ.ב. סליחה שאני מנג'ס, פשוט מדובר בסכום כסף לא מבוטל מבחינתי והייתי רוצה לקבל כמה שיותר מידע מכמה מקורות. בכל מקרה אשמח לכל העזרה :)
 

אמיר72

New member
פיצויי פיטורין

מבלי להתייחס לנושא הכספי, כמה מלים על פיטורין ללא פיצויים: החובה לשלם פיצויי פיטורין היא חובה חקוקה והיא קוגנטית, היינו אי אפשר להתנות עליה. המעביד אינו יכול להימנע מתשלום פיצויי פיטורין אלא במקרים מאוד מאוד חריגים כמו גניבה, הפרת אמונים, וכו'. לרוב הדברים הללו באים אחרי צעד משפטי כלשהו (כמו תלונה נגד העובד על גניבה, וכו'). אם המקרה שלך לפי תיאור המעביד לא נופל בקטיגוריה הזו, יהיה לו קשה מאוד לא לשלם פיצויי פיטורין. בכל מקרה, במקרה כזה, הייתי מציע לך להתייעץ עם עו"ד פרטי, או עו"ד של ההסתדרות.
 

arti10

New member
כבר התייעצתי עם עורך דין

המעביד האשים אותי בדברים די חמורים איך לא ניסע להוכיח אותם. פשוט קיבלתי מכתב שאני מפוטר ועל סמך חשדות לא מגיע לי פיצויים. התייעצתי בנושא עם עורך דין שאמר שהצדק לצידי איך הדרך יחידה לקבל פיצויים זה לתבוע את מעסיק ושזה לוקח כשנתיים ודי הרבה כסף. ככה שאני מתלבט אם בגלל שווה לי להיכנס לכל זה....
 

אמיר72

New member
האם העו"ד שלך מתמחה בדיני עבודה ?

חשוב מאוד שהעו"ד יהיה מנוסה בתחום בו מדובר. לא דין משפט פלילי כדין משפט העבודה או כדיני החוזים. לפעמים מכתב "מנומס" מעו"ד למעביד יכול לעשות הרבה ... למעביד יש הוכחות ? האשמות זה קל, תאשים אותי ברצח ארלוזורוב, אז מה ?
 

arti10

New member
כן, הלכתי למשרד עו"ד שמתמחה

בדיני עבודה. נכון, להאשים זה קל איך זה המצב והכסף נמצא אצל המעביד וכדי לקבל אותם צריך לתבוע אותו שזה לא כל כך קל... לכן השאלה היא האם רק את חלק הפיצויים מהתגמולים אני מפסיד או שגם חלק של המעביד?
 

r66

New member
אתה לא יכול לגעת בשקל

ללא מכתב שחרור מהמעביד. אין לך ברירה. אני במקומך פונה לאיגוד מקצועי/הסתדרות/חברות שעובדות על אחוזי הצלחה. חובת ההוכחה על המעביד. כמו שאמר אמיר - מכתב מעו"ד למעסיק יכול לגרום לו לחשוב פעמיים.
 
למעלה