שאלה על סיפור עם מפה/מקום

שאלה על סיפור עם מפה/מקום

אמנם בד"כ אני עונה על שאלות של אחרים אבל הפעם אני דוקא שואלת ומבקשת רעיון. אני צריכה ספר/ סיפור שבמרכזו שייכות למקום/מקומות מנקודת מבט של ילד קטן. אני זקוקה לתוצר בסגנון המפה בתחילת פו הדב- מפה אישית שמשלבת ציורים וטקסט ושהילדים יכולים להראות דרכה מה המקומות המשמעותיים מבחינתם. מדובר בגן/ בי"ס כך ש"הבית של יעל" ודומיו לא מתאים והרעיון הוא לתת לילדים גרוי בצורת סיפור שממנו הם יצרו את המפות האישיות שלהם.
 

sagiberg

New member
לא בטוחה שיתאים ../images/Emo12.gif

האם סיפור כמו משפחת החיות המוזרות (בגלל תחושת השייכות החזקה לעמק המומינים ולבית) יכול לעזור ?
 
תודה אבל

שניהם ארוכים מדי ולא עוסקים במקום כנושא. אני צריכה סיפור קצר יחסית, שאפשר להקריא לילדים בפעם אחת ושיעשה להם חשק לצייר את המקום שלהם. משהו שטריטוריה, שייכות, מפה או מקום עומדים במרכזו.
 
אולי עליסה בארץ הפלאות?

יש שם הרבה מקומות - מחילת הארנבת, בריכת הדמעות, הבית של הדוכסית, הבית של הארנב, הארמון של מלכי הקלפים ועוד. או שאני לא מבינה את השאלה?
 

ורדה ש

New member
האם את מכירה את מור החמור?

זהו שירסיפור קצר ומתאים מאד לילדי גן וכתה א'. כתבה לאה גולדברג, ויצא לא מזמן בהדפסה חדשה. זהו סיפורו של מור העיר שיצא מהאורווה, הסתובב במקומות שונים ובסוף חזר הביתה אל אמא. מתאים לך?
 

einat57

New member
גם איה פלוטו

לדעתי לרוב ילדי גן/כיתה א' מפה היא סימול מופשט מדי - וגם תפיסת המרחב עדיין לא בשלה. אבל אם ההצעה של מור החמור בכיוון שאת מחפשת, אז גם איה פלוטו יכול אולי להתאים.
 
לא מכירה את מור

ולא בטוחה שזה יתאים.... הרעיון שאני צריכה הוא הייצוג של המקום. תדמיינו את המפה של פו הדב- "מפה" שיש בה ציורים ותאורים של מה כריסטופר רובין עשה בכל מקום ומה משמעותי עבורו. תודה לכולכן על המאמץ- אם יהיו עוד רעיונות, אשמח מאוד!
 

ורדה ש

New member
האם את מכירה את מור החמור?

זהו שירסיפור קצר ומתאים מאד לילדי גן וכתה א'. כתבה לאה גולדברג, ויצא לא מזמן בהדפסה חדשה. זהו סיפורו של מור העיר שיצא מהאורווה, הסתובב במקומות שונים ובסוף חזר הביתה אל אמא. מתאים לך?
 
מה עם דירה להשכיר?

חשבתי גם על מכתבים מפליקס, אבל הוא כנראה לא יתאים...
 
הצעה

מציעה את הספר מסעות קסומים של עפרה גלברט אבני . בספר איורים : מפות , צלומים מרהיבים ואגדות המקום. מומלץ לילדי כתות ר-ה-ו.
 
לא מכירה אבל אבדוק....

אני אמנם צריכה לילדים קטנים יותר אבל אולי יהיה כדאי להתאים. תודה!
 

maore

New member
הספר הקלאסי - בובה זיוה!

היא מתחילה מהבובטרון, עושה סיור ברחבי הקיבוץ וחוזרת לבובטרון. יש גם את ירמיהיו ואבן הפלאים של ויליאם סטייג - שבו החמור הולך לנחל, חוזר לבית, הופך לאבן, עוברות עונות שונות על האבן, והוריו מחפשים אותו בסביבה, הם מגיעים באביב לאבן, הוא חוזר להיות חמור -וכולם חוזרים הביתה. מצד שני יש שם יותר מדי נושאים אחרים שיותר בולטים, ונראה לי פחות מתאים. וחוץ מזה, בובה זויה.... >טוב אני קצת מוטה - כי הספר צולם בקיבוץ שלי..<
 

maore

New member
ואם את רוצה - מפת הקיבוץ...

אנ יכולה לארגן לך מפה אמיתית של הקיבוץ (ולפשט אותה) - ואז מופיע לך איפה הבובטרון, ביחס לגן הילגים וכו'.. בכל מקרה נראה לי שאם הקונספט בסיפור מסוים מתאים, אז אין שום בעיה לצייר לבד מפה סכמטית של המקום (מתנדבת לעזור, אם צריך). בהצלחה.
 
מאוד אוהבת את זיוה אבל

אני חוששת שגם את לא הבנת את כוונתי.... אני לא צריכה לצייר מפה סכמטית או מפה אישית של סיפור (אם כי זה רעיון יפה כשלעצמו...) אלא לגרום לילדים לצייר מפה שכזו שמתארת את ביה"ס שלהם, ולכן חשבתי שסיפור בו ילד/ חיה/יצור עושה פעולה דומה יכול לגרות אותם לעשות אותו דבר. כנראה שפשוט אין סיפור שכזה בנמצא, ואאלץ לאלתר/ להמציא/ להיעזר איכשהו במפה שבתחילת פו הדב בכל זאת.... הרבה תודה בכל אופן(בעיקר על ההתנדבות לעזור)!
 

maore

New member
דרקונית הבנתי, ו...

גם בפו הדב אלו לא פו או רובין שמציירים את המפה (אני טועה?). וזהו בעצם עזר לקורא (ולסופר עצמו) בנוגע להתמצאות במרחב הסיפור. לא נראה לי שתהיה חשיבות מבחינת הילדים אם המפה הגיעה build-in עם הספר, או שזו מפה שאת ציירת. הבנתי שאת רוצה שהילד יצייר מפה של סביבתו, אבל כאמור, גם פו לא מצייר לעצמו אחת (וגם פורודו בגינס לא). לקחת סיפור קיים ולשנותו כך שהדמות מציירת מפה כדי לעזור לחבר להתמצא, יכול להיות אילתור לא מסובך... בהצלחה.
 
אני אומרת..../images/Emo13.gif../images/Emo19.gif

תמצאי סיפור שמתקצר את "הקודם מארץ עוץ" - אין מקום כמו הבית וכו'..
 
למעלה