מונגולים
אני לא יודע הרבה, ומישהו אחר בטח יתן תשובה יותר טובה. בכל אופן, רצח עם לא היה הקטע של המונגולים. גם אם היו כובשים אכזריים ונטולי עכבות, הם היו שליטים נוחים, אפילו נוחים מאוד, ונתנו לנכבשים מידה רבה של חירות, הגנה וסיוע כל עוד הלכת בתלם. בסין היה המצב מורכב יחסית. המונגולים חששו שיטמעו בתרבות הסינית, כמו כובשים זרים אחרים לפניהם, ולכן עשו מאמצים לשמר את תרבותם ואת ההגמוניה של התרבות המונגולית בסין. לכן האדמיניסטרציה התנהלה במונגולית, על סינים נאסר לשאת נשק, והקיסר המונגולי אפילו הקפיד לגור באוהל מחוץ לעיר ולהחזיק בטבחים מונגוליים. בכל אופן, רצח עם בטח לא היה, אם כי היה דיכוי תרבותי, ובתקופת היואן (כך נקראה השושלת המונגולית ששלתה בסין, לאחר פיצול האימפריה המונגולית), התפתחה מאוד הספרות ה"עממית", בין השאר ככלי לביטוי מחאה כנגד עוולות השילטון. מומלץ לקרוא את הקטעים ממסעות מרקו פולו העוסקים בסין (אם כי צריך לזכור שמרקו פולו שהה שם כבן חסות וכמשרת את הקיסר המונגולי).