שאלה על מ"ט (לא לסקול)

wee man

New member
שאלה על מ"ט (לא לסקול)

טוב, השאלה הזאת נשאלה הרבה מאוד פעמים כבר, אבל עדיין לא מצאתי תשובה. השאלה הנצחית היא- איך מתרגלים מ"ט. הכוונה, אל תסבירו לי, כי אני יודע ומבין כבר שצריך לעבור את הקורס, ואין לי שום בעיה אם זה. הבעיה שלי היא שמתוך כל השואלים, עוד אף אחד לא נתן תשובה (לא שאני ראיתי) על תרגול בפועל של מ"ט. אז מה שאני מבקש, אם אפשר, מהאנשים שמתרגלים מ"ט, לרשום לי איך מתבצעת מ"ט כשהם עושים אותה. שוב, אני לא בא לכאן בשביל שתגידו שאני לא יכול ללמוד מט מהנט, כי אין לי כוונה כזו, אני רק רוצה שמישהו פה יכתוב לי איך הוא מבצע מ"ט. שיגיד ככה- אני יושב, מתחיל לנשום לאט לאט, עוצם עיניים, מדמיין חתולה, ועושה אהמממממ... *לא לקחת את זה כזלזול, זה סתם דוגמא לבקשה. בקיצור, אני לא רוצה שום תשובה שעונה על בקשה אחרת. כמו שלא תכנסו לחנות בגדים, תשאלו את המוכרת, אפשר בבקשה מכנסיים, והיא תגיד- יש לי חולצות ממש יפות במבצע (אמנם הישראלים לרוב אוהבים מבצעים, ככה שבחנויות בארץ תצפו לפעמים לתשובות כאלה, אבל הבנתם את הרעיון). שוב, פעם אחרונה, כדי שאני לא אקבל תשובה שלא תעזור לי. לא לרשום שאני צריך לעבור את הקורס אם אני רוצה ללמוד מ"ט, כי זאת לא הבקשה. שלא יפרטו לי על מה הטכניקה עושה, כי שמעתי את זה עשרות פעמים והפנמתי. שלא ינסו לשכנע אותי למה הטכניקה הזאת טוב מאחרות. אני רק רוצה דבר אחד. לדעת איך מבצעים את הטכניקה בפועל. אפילו בכמה שורות, פשוט לדעת מה אתם עושים. שאני אבין מה זה בעצם מ"ט, כי מכל עשרות הכתובים פה, השאלה הפשוטה והברורה מכולם עדיין לא נענתה. במדיטציות אחרות אומרים לי למשל- אני שם מוזיקה, רוקד, חושב, ואז מתישב, עוצם עיניים, נרגע, שוכב, ומסיים את המדיטציה. ברור לי שיש במדיטציה יותר מזה, אבל זה המדיטציה בפועל, וזה מה שאני מבקש אם אפשר, אל המ"ט. נסיים בהתנצלות על זה שחזרתי על הבקשה שלי כל כך הרהב פעמים, אבל יש לזה סיבה, והיא לקבל תשובה לשאלה הזאת בלבד, בלי שום תשובה עקיפה. תודה מראש ינון
 

מ חרישי

New member
אי אפשר להעביר חוויה

היי ינון התירגול של המדיטציה הטרנסנדנטלית, הוא ברובד של התנסות. התנסות אי אפשר להעביר במילים. כשמורה למ"ט מלמד, בזמן הלימוד, שנעשה בשלבים, הוא ממשיך עם התלמיד לפי מה שאותו תלמיד ספציפית, מתנסה בו. את זה יודעים המורים למ"ט. אני לא. זו לא התחמקות שלנו, אנשי המ"ט. מהרישי משתמש בדוגמה, שגם דני וגם הארי ציטטו לא פעם. אדם שבחיים לא טעם תות-שדה. נסה להעביר לו את הטעם. טעם אי אפשר להעביר. התנסות אי אפשר להעביר. נסה להסביר לעיוור צבעים את ההבדל בין כחול וירוק. נסה להסביר זאת למישהו שרואה. נסה פעם לשלוח את ההורים שלך לקנות לך חולצת ג'ינס מדליקה שראית. החנות מלאה חולצות ג'ינס. האם הם יביאו לך את החולצה שבקשת? בטוח שלא. גם אם תתאר בצורה מדוייקת, זו חולצת ליווייס, צבע משופשף, עם כפתורי לחצנים בצבע צדף. תאור מאוד מדוייק. אבל עדיין. החולצה שהם יביאו תהיה משהו אחר. האם אתה חושב שיש 'מזימת המ"ט' וכל מי שעושה מ"ט לא רוצה לגלות את התהליך? בטח שביננו (אני מבין שאנחנו באותו גיל בערך). במ"ט משתמשים במנטרה, שהיא 'כלי רכב' שמעביר את החשיבה מהכיוון הכללי שלה החוצה, לכיוון פנימה. אחר כך לא עושים כלום!!! התהליך קורה מעצמו. זה אחד ההבדלים בין מ"ט לכל מדיטציה אחרת (וזו לא פרסומת למ"ט, זו עובדה): בכל מדיטציה אחרת לומדים איך עושים אותה. במ"ט, כמעט כל מה שלומדים זה איך לא לעשות כלום. איך לאפשר לתהליך הטבעי הזה שיקרה מעצמו. אני די בטוח שזה עדיין לא מסביר. אבל נסה לתאר למישהו איך אתה נרדם? למישהו שבחיים לא ישן. אתה אומר לו, 'אני לא עושה כלום, זה קורה מעצמו'. והוא ימשיך וישאל, טוב, בכל זאת, מה אתה עושה? צריך לעשות משהו.' לא, גם בשינה לא עושים כלום. שיהיה בהצלחה מושיק
 

wee man

New member
אני אסביר שוב-

תראה, ברוהבנתי כבר שמאדם לאדם הלתרגול שונה וכל הדברים האלה שרק מורה יודע. לא ביקשתי שתתארו לי את מה שאתם חווים בזמן המ"ט, ביקשתי שתתארו לי את מה שאתם עושים בשביל להגיע למה שנקרא לפיכם הטרנסנדנטלי. יספק אותי אפילו אם תגידו לי, אני יושב וזה קורה מעצמו. אמנם זה לא ככה, אבל זה יספק. תגידו לי- אני יושב, עוצם עיניים, אומר אהממממממממממ, ושוב, אהממממממממממ, ושוב, האמממממממ ובלי שאני מרגיש אחרי 20 דקות אני פותח עיניים ויוצא מאחת החוויות המדהימות יותר שחוויתי. -זה יספק! אתה לא מעביר לי איך אתה מגיע לזה, כי אני יודע שזה מותאם אישית לכל אדם ואדם, ואתה גם לא מעביר לי מה הרגשת וחשבת בזמן התרגול. רק את אופן הביצוע. אני כולה רוצה לדעת איך נראת מפועל לאדם מבחוץ (אולי טיפה מבפנים) מ"ט. תודה שוב, ואני אשמח לקבל תשובה על זה.
 

מ חרישי

New member
אחזור שוב על חלק מהדברים שכתבתי

היי ינון במ"ט משתמשים במנטרה. המנטרה היא צליל. כל מלה מורכבת מהצליל (אוסף האותיות) ששומעים כשאומרים את המלה, וממשמעות. למשמעות אין שום חשיבות במ"ט. רק צליל. צליל שמורה למדיטציה מתאים באופן אישי לכל תלמיד. המנטרה מותאמת בצורה כזו, שלאותו אדם היא תתן רק תוצאות חיוביות. המיינד - הרוח שלנו, בדרך כלל, מופנית החוצה. המנטרה היא 'כלי הרכב' שמעביר את החשיבה מהכיוון החוצה, לכיוון פנימה. אחר כך לא עושים כלום!!! התהליך קורה מעצמו. זה עדיין לא מסביר כי צריך לחוות את זה. אבל ניקח שוב את הדוגמה של שינה. נסה לתאר למישהו איך אתה נרדם? למישהו שלא ישן. יש הכנה (כלי רכב), אתה לובש פיז'מה, מסדר את המיטה, מכין כר, שוכב במיטה ועוצם עיניים. מה אתה עושה כעת? איך ישנים? אתה אומר לו, 'אני לא עושה כלום, זה קורה מעצמו'. נכון, גם בשינה לא עושים כלום. מושיק
 

wee man

New member
תודה, ושאלה על סידהא (תעופה יוגית)

זה מה שרציתי, הספיק לי שאמרת שאתה חוזר על מנטרה הרבה וזה קורה מעצמו. פשוט רציתי לדעת בפועל מה זה מ"ט, עזרת לי, תודה רבה :) עכשיו אותה שאלה רק מופנית לנושא התעופה היוגית. מה עושים שונה בתעופה היוגית. כי הבנתי שמחברים את זה עם עם המ"ט, אז מה שונה בפועל בין המ"ט לתעופה היוגית. מה עושים בפועל בתעופה היוגית? או שבעצם התרגול מבחוץ הוא אותו תרגול?
 

hary_i

New member
ניסיון לענות

קודם כל איננו חוזרים על מנטרה הרבה. אנחנו משתמשים במנטרה, איך בדיוק, את זה צריך ללמוד כי זה מאד מאד עדין קל מאד לטעות ולחשוב שמדובר בשינון מנטרה בעוד זה כלל לא כך. עכשיו לגבי הסידהיס, תעופה יוגית היא רק אחת מהסוטרות בסידהיס. הראיון הוא שברגע שאנחנו נמצאים על סף המצב הטרנסנדנטלי לא במצב הטרנסנדנטלי עצמו כי שם אין מחשבות. כאשר אנחנו נמצאים שם, אנחנו עושים פעילות מחשבתית מסויימת שאותה לומדים בקורס, גם איך בדיוק לחשוב שם לומדים בקורס. מכאן והלאה, שוב הכל מתבצע בעצמו. הסידהיס והתעופה היוגית הן טכניקות שבאות אחרי המדיטציה, אי אפשר לבצע אותן ללא מדיטציה, לבצע אותן ללא מדיטציה זה כמו להכין עוגה, לשים אותה בתנור אבל לא לחמם את התנור לפני כן, לא יקרה כלום.
 

chataka

New member
ממה שקראתי-

הם חוזרים על מנטרה. הנה שני לינקים- אחד של איגוד המ"ט הבינלאומי- חיפשתי ולא מצאתי שם שום אינפורמציה מעשית לגבי ביצוע הטכניקה. השני לינק לאתר שמרכז ביקורת על שיטת המ"ט. תיקח הכל בערבון מוגבל- זה אינטרנטנט, כן? כל אחד יכול לכתוב פה מה שבא לו, זה שזה כתוב עוד לא עושה את זה נכון. בהצלחה.
 
לחזור על מנטרה?

שלום. בשנה שעברה הייתי בקורס זד מדיטציה בהודו. כמעט 5 ימים של מדיטציות, שתיקה וגם מדיטציות בתנועה. דומה לויפאסאנה אבל שונה ומעניין יותר, כי עסקנו גם ביצירה. אחרי הקורס יוצאים מאירי עיניים.. ביחס לארץ שילמנו על כך מעט מאד (400 שקל כולל ארוחות ולינה). אם הענין במדיטציה הוא לפתח את המרחב הפנימי, להגיע לשקט האינסופי, דבר כל-כך בסיסי ואנושי, למה לגבות על-כך אלפי שקלים? האם לא צריך להיות איזון בין הרוח לחומר? שימו לב שסהגא יוגה למשל, נלמד במחיר מאד סמלי, וגם נותן אותות ומופתים.גם את הקורס של דרכים קסומים (תנועות אינדיאניות) ניתן ללמוד במחיר שווה לכל נפש. האם מוצדק לקחת אלפי שקלים על תורה? כל עסק יכול להציע שיפור באיכות החיים באלפי שקלים כי זה תענוג. אשמח לשמוע תגובות.
 

yaga1

New member
מממ....אתה צודק

לי גם מפריע מאוד שלוקחים כסף על אוכל אוכל זה אפילו יותר בסיסי מתורה אף אחד לא מכריח אותך לקנות מ"ט ואם לא תקנה אפילו לא יקרה לך כלום כך שאתה מוזמן להיות משוחרר מהצורך לדון בכך לעומת זאת אוכל, גם אף אחד לא מכריח אותך לקנות אבל אם לא תקנה אתה תרזה
 

hary_i

New member
לא יקרה לך כלום?

תפסיד את האפשרות לחיות 200% של החיים במקום בערך 10% אז אם זה נראה לך כלום אז אל תלמד, אני לא יכולתי להרשות לעצמי לפספס את זה.
 

hary_i

New member
האם מוצדק לקחת אלפי שקלים על תורה?

שוב חוזר עניין הכסף כנראה שזה הדבר היחיד שמעניין אתכם. שוב אני חוזר ואומר. כאשר אתם לומדים באוניברסיטה, אתם משלמים עשרות אלפי שקלים. גם שם אתם מצפים שיתנו לכם את הכל בחינם? לא, זה ברור לכם שלא. מדיטציה היא טכנולוגיה לשימוש במלוא הפוטנציאל האישי, האם אתם חושבים שדבר כזה לא שווה כלום וצריך לתת אותו חינם? כן יש טכניקות אחרות שעולות הרבה פחות אבל: 1. האם אתם בטוחים שהטכניקות האחרות יתנו את אותו דבר? במדיטציה הטרנסנדנטלית יש הוכחות אוביקטיביות, יש נסיון של מאות אלפי אנשים. 2. האם אתם יודעים מהיכן היא באה? במדיטציה טרנסנדנטלית אנחנו יודעים בבירור מהיכן היא באה, כולל שמות כל המורים בשלשלת עד לימי הוודות. במדיטציה טרנסנדנטלית אנחנו לומדים אך ורק אצל מורים מוסמכים שעברו קורס לא פשוט והוסמכו ללמד את הטכניקה. 3. האם אנחנו בטוחים שלא יקרה נזק? במדיטציה טרנסנדנטלית המורים שמלמדים עברו קורס לא פשוט והוסמכו ע"י מהרישי אישית ללמד את הטכניקה בצורה שבטוח שתביא את התוצאות הנכנות ללא אפשרות לנזקים כלשהם. 4. האם מקבלים אחריות לתוצאות לכל החיים? במדיטציה טרנסנדנטלית אנחנו מקבלים אחריות לתוצאות, אם אין תוצאות אנחנו זכאים ואפילו אפשר לומר חייבים לעבור צ'קינג חינם על מנת להבין מדוע אין לנו תוצאות. נוסף לכך אנחנו זכאים לעבור את הקורס שוב ושוב חינם. אנחנו יכולים ללכת לכל מורה בעולם ולבקש צ'קינג שוב ושוב על מנת לקבל את מלא התוצאות. 5. האם יש אבא ואמא לטכניקה? המדיטציה הטרנסנדנטלית נלמדת ע"י מורים שהם חלק מהאגודה הבינלאומית למדיטציה, זוהי אגודה בין לאומית, לא רק עמותה ישראלית, לא עמותה ישראלית שקשורה בדרך זו או אחרת לעמותה הבינלאומית. בישראל האגודה היא חלק מהאגודה הבינלאומית ומונהגת ישירות ע"י מהרישי. אני יודע שדברים אלו אסור לומר בפורום אבל זה עובדות. אני לא דיברתי על טכניקות אחרות ואמרתי שהן לא טובות. רק אמרתי מה אני יודע על המדיטציה הטרנסנדנטלית.
 

new_chance

New member
עכשיו ברור לך

מדוע כתגובה למכתב ה"פרידה" שלך התלוננתי על כתיבה סטייל ג. יפית? אגב גם ג. מתארת רק עובדות ולא מתייחסת למוצרים אחרים. ערב טוב.
 
זה לא יקרה.

גם אם תחפש חומר באינטרנט, גם אם תקרא ספרים בנושא מדיטציה טרנסנדנטלית, אתה תמיד תמצא שהם מפנים אותך לקורסים בתשלום. ככל הניראה בגלל שאף אחד לא יקנה את הפרה כשמחלקים חלב חינם.
 
מה הקשר בדיוק?

הנקודה היא שאם היתה לי טכניקה שתביא שלום ואחווה עלי אדמות הייתי מפיץ אותה בחינם לכל המעוניין בכך והתשלום שלי יהיה התוצאה.
 

hary_i

New member
אתה מבלבל כמה דברים

קודם כל ידע לא ניתן חינם או לא חייב להנתן חינם. כך זה באוניברסיטאות בכל העולם. לגבי טכניקה להבאת שלום ואחווה. נסביר פעם נוספת את דעתי בעניין ושוב זו דעתי בלבד ואינה דברים רשמיים של האגודה. אם אתה או עוד 1000 איש ילמדו מ"ט זה לא יביא לשלום! למה? איך זה יכול להיות הרי כל הזמן אנחנו מביאים מחקרים שמראים שזה מביא לשלום. התשובה היא פשוטה: בשביל להביא שלום צריך קבוצה מסודרת שתתרגל את הטכניקה באותו מקום באותה שעה פעמיים ביום, לא מספיק שיום אחד נתרגל ואחר כך נפסיק, צריך את הקבוצה כל הזמן כמו שצריך את הצבא כל הזמן. להחזיק קבוצה כזו, עולה הרבה הרבה כסף. כבר ניסינו לעשות פעם את החשבון ולא נחזור עליו שוב. אבל רק לסבר את האוזן מה צריך: 1. צריך אולמות גדולים שיכילו כמה מאות אנשים 2. צריך לשלם לאנשים מכיוון שהם יהיו עסוקים זמן רב מהיום בתרגול הם יכולים גם לעבוד אבל אז צריך לדאוג להם למקומות תעסוקה קרובים. 3. האנשים צריכים מגורים. אילו רק נקודות למחשבה כדי להבין מדוע זה עולה הרבה כסף. על מנת לעשות שלום בישראל מספיקה קבוצה של כ 300 איש אבל זו קבוצה של מתרגלי הסידהיס שזו תכנית ארוכה הרבה יותר, תרגול יומי לוקח כשלוש שעות. על מנת לעשות שלום בכל העולם צריך קבוצה של כמה אלפים. קבוצה כזו היא יקרה, יקרה מאד, המחיר הוא כמה מליוני דולרים בשנה. מאיפה נשיג סכום כזה? אף ממשלה עדיין לא הסכימה לממן את זה. מהרישי החליט לעשות זאת לבד ומאיפה הכסף? הרי מהרישי הוא נזיר ואין לו כלום. הכסף מגיע מתרומות וכן מהתשלום אותו משלמים אנשים על לימוד מדיטציה. אני מקווה שקראתם את ההודעה הארוכה הזו ואולי הבנתם סוף סוף שמזה שעוד אחד או עוד 100 ילמדו מדיטציה, לא נביא שלום! להביא שלום זה לא פשוט. ללמוד מדיטציה טרנסנדנטלית כדאי, כדאי מאד בלי קשר לכלום. למה? כי בעזרת הטכניקה הזו אנחנו יכולים להגיע לניצול מלא הפוטנציאל האנושי. ושוב הבהרה: איני שולל טכניקות אחרות.
 
האומנם?

כל מה שציינת נכון כל עוד עובדה אחת נוספת נכונה: המדיטציה הטרנסנדנטאלית היא טכניקת הרפיה בלבד ואינה קשורה ישירות להתפתחות רוחנית. גם אם היה צריך אולמות גדולים וקבוצות גדולות כפי שתיארת השאלה עדיין נותרה: מה יקרה אם תלמד מישהו חינם אין כסף? ואם זה לא ילך? מה הסודיות הגדולה? למה מתעקשים לא לגלות שום פרטים מהתרגול המעשי בלי לקבל כסף? תשכח כרגע מקבוצות גדולות ותתייחס רק לבודדים המתעניינים. לגבי מורים שמלמדים ידע רוחני בלבד הוודות הן חד משמעיות: אל להם לקחת תשלום בעבור הוראותיהם אליהם להתקיים מתרומות בלבד. לא מתשלום בעבור שיעורים אלא תרומות וולנטריות בלבד. כך הדבר נעשה לאורך כל הדורות. אין קשר לידע שניתן באוניברסיטאות. ידע רוחני צריך להינתן בחינם לכל הדורש. הרי לך דבר נוסף שמבדיל את המהרישי מהש יוגי מהוודות.
 
למעלה