שאלה על מס' מכשירים שיש בקו 1 בקרבת הנהג

מצב
הנושא נעול.

easyJet

New member
שאלה על מס' מכשירים שיש בקו 1 בקרבת הנהג

שאלה על מס' מכשירים שיש בקו 1 בקרבת הנהג
בבוקר שמתי לב, יש מכשיר עם תצוגה די גדטלה עבור הנהג, היה רשום שם בכתוב "איחור 10 דק'" וזה השתנה מדי פעם ך 8/9 דק' מה זה הדבר הזה ? האם מדובר במכשיר/משחב של האוטובוס שמכיל בתוכו גם את מערכת הכריזה ? כי גם כשיש כריזה של תחנה מסויימת ועל תחנה הבאה גם אז רשום בצג בכריזה גם, ועוד מכשיר שנראה כמו רדיו, מתחת למכשיר עם הצג הגדול, מה ששמתי לב שיש את מהירות הנסיעה של האוטובוס שם,


הסברים, תודה :)

 

easyJet

New member
ועוד שאלה

שאלה על מס' מכשירים שיש בקו 1 בקרבת הנהג
בבוקר שמתי לב, יש מכשיר עם תצוגה די גדטלה עבור הנהג, היה רשום שם בכתוב "איחור 10 דק'" וזה השתנה מדי פעם ך 8/9 דק' מה זה הדבר הזה ? האם מדובר במכשיר/משחב של האוטובוס שמכיל בתוכו גם את מערכת הכריזה ? כי גם כשיש כריזה של תחנה מסויימת ועל תחנה הבאה גם אז רשום בצג בכריזה גם, ועוד מכשיר שנראה כמו רדיו, מתחת למכשיר עם הצג הגדול, מה ששמתי לב שיש את מהירות הנסיעה של האוטובוס שם,


הסברים, תודה :)
ועוד שאלה
האם במקום הזה מצד שמאלי של הנהג, היכן שיש את המקום הריק, אסור לעמוד . טאני אל מדבר על הפרעה עבור הנהג לכיוון המראה הימנית


תודה.
 
המכשיר העליון הוא מכשיר ניטור לווייני וניהול

שאלה על מס' מכשירים שיש בקו 1 בקרבת הנהג
בבוקר שמתי לב, יש מכשיר עם תצוגה די גדטלה עבור הנהג, היה רשום שם בכתוב "איחור 10 דק'" וזה השתנה מדי פעם ך 8/9 דק' מה זה הדבר הזה ? האם מדובר במכשיר/משחב של האוטובוס שמכיל בתוכו גם את מערכת הכריזה ? כי גם כשיש כריזה של תחנה מסויימת ועל תחנה הבאה גם אז רשום בצג בכריזה גם, ועוד מכשיר שנראה כמו רדיו, מתחת למכשיר עם הצג הגדול, מה ששמתי לב שיש את מהירות הנסיעה של האוטובוס שם,


הסברים, תודה :)
המכשיר העליון הוא מכשיר ניטור לווייני וניהול
הקו- הוא אמור ליצור סדר במירווחי הזמנים בין האוטובוסים כדי להגיע לדיוק ואחידות בין אוטובוס לאוטובוס.
במטרונית בחיפה יש מכשיר אחר, עם פעולה דומה.

המכשיר התחתון המראה את מהירות הנסיעה של האוטובוס הוא מכשיר הטכוגרף שלו.

העמידה ברחבה שלימינו של הנהג לא מפריעה כל עוד לא מתקרבים לחלון הקדמי, וכל עוד לא דוחפים את הראש ברווח שבין מחיצת הזכוכית לבין המראה התלויה מעליו (זה קורה כשמישהו ניגש ורוצה לדבר עם הנהג), מכיוון שזהו בדיוק כיוון המבט של הנהג אל המראה הימנית של האוטובוס.
 

olli3

New member
מנהל
זה קיים גם במטרופולין ובקווים. במטרופולין זה מעל הראש של הנה

המכשיר העליון הוא מכשיר ניטור לווייני וניהול
הקו- הוא אמור ליצור סדר במירווחי הזמנים בין האוטובוסים כדי להגיע לדיוק ואחידות בין אוטובוס לאוטובוס.
במטרונית בחיפה יש מכשיר אחר, עם פעולה דומה.

המכשיר התחתון המראה את מהירות הנסיעה של האוטובוס הוא מכשיר הטכוגרף שלו.

העמידה ברחבה שלימינו של הנהג לא מפריעה כל עוד לא מתקרבים לחלון הקדמי, וכל עוד לא דוחפים את הראש ברווח שבין מחיצת הזכוכית לבין המראה התלויה מעליו (זה קורה כשמישהו ניגש ורוצה לדבר עם הנהג), מכיוון שזהו בדיוק כיוון המבט של הנהג אל המראה הימנית של האוטובוס.
זה קיים גם במטרופולין ובקווים. במטרופולין זה מעל הראש של הנה
הנהגים והם רואים בו גם את התחנות הקרובות ואת זמני ההגעה המתוכננים (על פי שעה, דקה ושניה) לכל תחנה ותחנה וכמובן האם הם באיחור או בהקדמה.
&nbsp
בפועל מן הסתם שהם פשוט נוסעים כמה מהר שמתאפשר, אין באמת סיבה שהם יצמדו ללו"ז שאומר להם לנסוע מבאר שבע לתל אביב בשעה וחצי בערך כאשר המאן מוגבל ל104 והוולוו ל100 והם נוסעים 100 או 104 כשאפשר.
 

easyJet

New member
אז בשביל מי עשו את זה ?

זה קיים גם במטרופולין ובקווים. במטרופולין זה מעל הראש של הנה
הנהגים והם רואים בו גם את התחנות הקרובות ואת זמני ההגעה המתוכננים (על פי שעה, דקה ושניה) לכל תחנה ותחנה וכמובן האם הם באיחור או בהקדמה.
&nbsp
בפועל מן הסתם שהם פשוט נוסעים כמה מהר שמתאפשר, אין באמת סיבה שהם יצמדו ללו"ז שאומר להם לנסוע מבאר שבע לתל אביב בשעה וחצי בערך כאשר המאן מוגבל ל104 והוולוו ל100 והם נוסעים 100 או 104 כשאפשר.
אז בשביל מי עשו את זה ?
למה שהאוטובוס לא ימתין בתחנה מס' דקות עד זמן היציאה שלו בדיוק, בסופוש של דבר מס' אוטובוסים פשוט נוסעים כל הדרך יחד, בזבוז,


בקשר למקופ הימני ליד הנהג, יש לו זכות לדרוש לא לעמות שם ? האוטובוס היה מפוצץ היום בבוקר נעמדתי ממש צמוד למעקה 0אני בטוח שלא הפראתי לו לראות משהו) ישר התחיל להשתגע שלא אעמוד שם, זה היה בצמוד לחלון האוטובוס מצד ימין, אחרי כמה דקות בא איזה אשה לפלרטת אתו דרך המחיצה ולא היתה לו שום בעיה פתאום,
 
בקווים בעלי תדירות גבוהה יש אפשרות לניהול מהירות

אז בשביל מי עשו את זה ?
למה שהאוטובוס לא ימתין בתחנה מס' דקות עד זמן היציאה שלו בדיוק, בסופוש של דבר מס' אוטובוסים פשוט נוסעים כל הדרך יחד, בזבוז,


בקשר למקופ הימני ליד הנהג, יש לו זכות לדרוש לא לעמות שם ? האוטובוס היה מפוצץ היום בבוקר נעמדתי ממש צמוד למעקה 0אני בטוח שלא הפראתי לו לראות משהו) ישר התחיל להשתגע שלא אעמוד שם, זה היה בצמוד לחלון האוטובוס מצד ימין, אחרי כמה דקות בא איזה אשה לפלרטת אתו דרך המחיצה ולא היתה לו שום בעיה פתאום,
בקווים בעלי תדירות גבוהה יש אפשרות לניהול מהירות
למיטב ידיעתי זה עוד לא פועל בארץ, אבל קיים בעולם.

הרעיון הוא פשוט. לשמור על מרווחים קבועים בין האוטובוסים כדי שלא ייצמדו אחד לשני.
מטבע הדברים זה הגיוני יותר כשיש לך תשתית ייעודית לאורך רוב המסלול, עליה וירידה מכל הדלתות וקדימות ברמזורים. אז הגורם הכמעט יחידי להבדלים במהירות בין נסיעה אחת לזו שבאה אחריה זה הרגלי הנהיגה של הנהגים.
מכשור שכזה מאפשר לאותת לנהג להגביר מהירות או להנמיך מהירות (בקטנה כמובן), כדי לשמור על מרווח קבוע מהאוטובוס שלפניו. כך הפיזור של הנוסעים על פני האוטובוסים השונים יהיה יותר אחיד והיעילות של כלל המערכת, כמו גם רווחת הנוסעים, תעלה.
יכול להיות שכיסיימו את קדימות הרמזורים בציר המטרונית יפעילו את זה כניסיון.
 
אבל דווקא בקווים עם תדירות נמוכה יש חשיבות לנסות לשמור על

בקווים בעלי תדירות גבוהה יש אפשרות לניהול מהירות
למיטב ידיעתי זה עוד לא פועל בארץ, אבל קיים בעולם.

הרעיון הוא פשוט. לשמור על מרווחים קבועים בין האוטובוסים כדי שלא ייצמדו אחד לשני.
מטבע הדברים זה הגיוני יותר כשיש לך תשתית ייעודית לאורך רוב המסלול, עליה וירידה מכל הדלתות וקדימות ברמזורים. אז הגורם הכמעט יחידי להבדלים במהירות בין נסיעה אחת לזו שבאה אחריה זה הרגלי הנהיגה של הנהגים.
מכשור שכזה מאפשר לאותת לנהג להגביר מהירות או להנמיך מהירות (בקטנה כמובן), כדי לשמור על מרווח קבוע מהאוטובוס שלפניו. כך הפיזור של הנוסעים על פני האוטובוסים השונים יהיה יותר אחיד והיעילות של כלל המערכת, כמו גם רווחת הנוסעים, תעלה.
יכול להיות שכיסיימו את קדימות הרמזורים בציר המטרונית יפעילו את זה כניסיון.
אבל דווקא בקווים עם תדירות נמוכה יש חשיבות לנסות לשמור על
הלו"ז ולכך שאוטובוס לא ייצא מתחנה (גם מתחנת ביניים) לפני הזמן.
כשמפספסים אוטובוס בקו עם תדירות גבוהה זה הרבה פחות משמעותי לנוסע.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא מצפה מנהג בקו ישיר שיסע 70 קמ"ש על כביש 6 כדי שיעמוד

אז בשביל מי עשו את זה ?
למה שהאוטובוס לא ימתין בתחנה מס' דקות עד זמן היציאה שלו בדיוק, בסופוש של דבר מס' אוטובוסים פשוט נוסעים כל הדרך יחד, בזבוז,


בקשר למקופ הימני ליד הנהג, יש לו זכות לדרוש לא לעמות שם ? האוטובוס היה מפוצץ היום בבוקר נעמדתי ממש צמוד למעקה 0אני בטוח שלא הפראתי לו לראות משהו) ישר התחיל להשתגע שלא אעמוד שם, זה היה בצמוד לחלון האוטובוס מצד ימין, אחרי כמה דקות בא איזה אשה לפלרטת אתו דרך המחיצה ולא היתה לו שום בעיה פתאום,
אני לא מצפה מנהג בקו ישיר שיסע 70 קמ"ש על כביש 6 כדי שיעמוד
בלו"ז ההגעה שלו לתחנה הסופית. אני מעדיף שהוא יסע 100-104 ויביא אותי לעיר היעד שלי מהר יותר ממה שהוא אמור לעמוד בלו"ז שלו, הרי גם ככה כל התחנות שלו (א ם יש יותר מאחת) הן תחנות הורדה בלבד.
&nbsp
בקווים בין עירוניים מאספים זה משהו אחר אבל אתה יכול במשך רבע שעה להקדים את הלו"ז ב-10 דקות ואז לעמוד בפקק 20 דקות ולאחר את הלו"ז ב10 דקות...
 
מדוע אתה טוען שאין סיבה להצמד ללו"ז?

זה קיים גם במטרופולין ובקווים. במטרופולין זה מעל הראש של הנה
הנהגים והם רואים בו גם את התחנות הקרובות ואת זמני ההגעה המתוכננים (על פי שעה, דקה ושניה) לכל תחנה ותחנה וכמובן האם הם באיחור או בהקדמה.
&nbsp
בפועל מן הסתם שהם פשוט נוסעים כמה מהר שמתאפשר, אין באמת סיבה שהם יצמדו ללו"ז שאומר להם לנסוע מבאר שבע לתל אביב בשעה וחצי בערך כאשר המאן מוגבל ל104 והוולוו ל100 והם נוסעים 100 או 104 כשאפשר.
מדוע אתה טוען שאין סיבה להצמד ללו"ז?
הדבר הבסיסי ביותר בתחבורה ציבורית טובה הוא לו"ז והדיוק בו.
אם וכאשר ניתן ליישם ניהול וויסות מהירות הנסיעה, למה לא לעשות זאת?

במטרונית בחיפה זה עובד לא רע, אם כי יש עדיין מקום להרבה שיפורים.
 

נתנאל531

Well-known member
הלו"ז בדרך כלל לא מדוייק, ולעיתים אף לא ריאלי

מדוע אתה טוען שאין סיבה להצמד ללו"ז?
הדבר הבסיסי ביותר בתחבורה ציבורית טובה הוא לו"ז והדיוק בו.
אם וכאשר ניתן ליישם ניהול וויסות מהירות הנסיעה, למה לא לעשות זאת?

במטרונית בחיפה זה עובד לא רע, אם כי יש עדיין מקום להרבה שיפורים.
הלו"ז בדרך כלל לא מדוייק, ולעיתים אף לא ריאלי
בגלל שינויים בעומסי תנועה במהלך היום. לעומת זאת, לוחות הזמנים מחושבים בדרך כלל במספר דקות קבוע בין תחנות, לאורך כל היום. לעומת זאת, בזמני עומס לוחות הזמנים צוברים איחור משמעותי, שלא לדבר על הערכות לא סבירות אצל חלק מהמפעילים, ע"ע לוחות הזמנים של 'נתיב'.
&nbsp
מקרה יחידי שנתקלתי בו שנה שעברה, קו 500 (אגד) מקרית שמונה לחיפה, שנסע מהר יחסית (לילה), והמתין דקה-שתיים בכרמיאל כדי לא לצאת לפני לוח הזמנים של תחנת הביניים בכרמיאל. עד שלא תבוצע התאמה בין לוחות הזמנים של תחנות הביניים לזמני הנסיעות בפועל (ברמת הנסיעה הבודדת), אין טעם לצפות לדבקות בלו"ז של תחנות הביניים.
&nbsp
הקפדה על יציאה מתחנות המוצא בזמן מדוייק - מבוצעת כבר כעת, יש לקוות שבעתיד יהיו לוחות זמנים מותאמים לשעות היום השונות + הקדמה קלה, כי עדיף שנוסעים בודדים ימתינו מספר דקות בתחנה בגלל לו"ז מקדים, מאשר שכל הנוסעים ימתינו כמה דקות בגלל לוח זמנים עתיר מרווחים (ע"ע רכבת ישראל?).
 

GLSRA

Active member
ברכבת ישראל זה ממש אבסורד

הלו"ז בדרך כלל לא מדוייק, ולעיתים אף לא ריאלי
בגלל שינויים בעומסי תנועה במהלך היום. לעומת זאת, לוחות הזמנים מחושבים בדרך כלל במספר דקות קבוע בין תחנות, לאורך כל היום. לעומת זאת, בזמני עומס לוחות הזמנים צוברים איחור משמעותי, שלא לדבר על הערכות לא סבירות אצל חלק מהמפעילים, ע"ע לוחות הזמנים של 'נתיב'.
&nbsp
מקרה יחידי שנתקלתי בו שנה שעברה, קו 500 (אגד) מקרית שמונה לחיפה, שנסע מהר יחסית (לילה), והמתין דקה-שתיים בכרמיאל כדי לא לצאת לפני לוח הזמנים של תחנת הביניים בכרמיאל. עד שלא תבוצע התאמה בין לוחות הזמנים של תחנות הביניים לזמני הנסיעות בפועל (ברמת הנסיעה הבודדת), אין טעם לצפות לדבקות בלו"ז של תחנות הביניים.
&nbsp
הקפדה על יציאה מתחנות המוצא בזמן מדוייק - מבוצעת כבר כעת, יש לקוות שבעתיד יהיו לוחות זמנים מותאמים לשעות היום השונות + הקדמה קלה, כי עדיף שנוסעים בודדים ימתינו מספר דקות בתחנה בגלל לו"ז מקדים, מאשר שכל הנוסעים ימתינו כמה דקות בגלל לוח זמנים עתיר מרווחים (ע"ע רכבת ישראל?).
ברכבת ישראל זה ממש אבסורד
כל יום, אבל ממש כל יום, בכל שעה, הרכבת עומדת בתחנת פאתי מודיעין כדי לצאת "בזמן" לכיוון מודיעין מרכז.
האבסורד הגדול הוא שמעבר לכך שעשרות רבות (בערב גם יותר) נוסעים ממתינים לשווא, שהרי בשש שנים האחרונות לעולם ומעולם לא היו (וגם לא יהיו) נוסעים שעלו בתחנת פאתי מודיעין לכיוון מודיעין מרכז.
הגיע זמן שרכבת ישראל תעדכן בהתאמה את הלו"ז גם אם אחת לכמה ימים אחת הרכבות תגיע באיחור של דקה או שתיים לפאתי מודיעין, הרי בכל זאת אלפי נוסעים לא ימתינו לשווא ברכבת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה