שאלה על הקו לכרמיאל

מצב
הנושא נעול.

iliketrains

New member
שאלה על הקו לכרמיאל

שאלה על הקו לכרמיאל
האם הקו לכרמיאל עתיד להיות דו-מסילתי או חד מסילתי?
 

איליה.

New member
לדעתי אין סיבה שהוא יהיה כפול.

שאלה על הקו לכרמיאל
האם הקו לכרמיאל עתיד להיות דו-מסילתי או חד מסילתי?
לדעתי אין סיבה שהוא יהיה כפול.
הקו לא ארוך, ולדעתי לא יהיה צורך לבצע יותר מדי מפגשי רכבות בו, ולכן אין צורך להכפילו. לרכבת ישראל עדיף להשקיע בהכפלת הקווים לבאר שבע ולבית שמש/ירושלים לפני שהיא מכפילה את הקו לכרמיאל. כלומר זה יקח עוד הרבה מאד שנים עד שהקו לכרמיאל יוכפל, אם בכלל.
 
לא הייתי נסחף

לדעתי אין סיבה שהוא יהיה כפול.
הקו לא ארוך, ולדעתי לא יהיה צורך לבצע יותר מדי מפגשי רכבות בו, ולכן אין צורך להכפילו. לרכבת ישראל עדיף להשקיע בהכפלת הקווים לבאר שבע ולבית שמש/ירושלים לפני שהיא מכפילה את הקו לכרמיאל. כלומר זה יקח עוד הרבה מאד שנים עד שהקו לכרמיאל יוכפל, אם בכלל.
לא הייתי נסחף
וגוזר על הקו להיות בודד עד סוף הדורות, שהרי בסה"כ מכפילים מסילה לצורך היענות לביקוש. אם הבנתי נכון, הקו לכרמיאל מיועד לתפקד כקו פרברי (אני מכיר אנשים הגרים בכרמיאל וכבר עכשיו נוסעים לעכו ברכבם וממשיכים ברכבת למקום עבודתם בחיפה). כדי לתת שירות סביר בקו פרברי, בד"כ יש צורך בקו כפול (לפחות). אני מסכים שהכל צריך להיעשות לפי סדרי עדיפויות המבוססים על סקרי ביקוש וחישובי עלות/תועלת. והלואי שהתקציבים יספיקו גם ל"לוקסוס" הזה, כי לטווח ארוך, אין לי ספק לגבי נחיצותו וכדאיותו.
 

איליה.

New member
אני מסכים איתך. ../images/Emo13.gif

לא הייתי נסחף
וגוזר על הקו להיות בודד עד סוף הדורות, שהרי בסה"כ מכפילים מסילה לצורך היענות לביקוש. אם הבנתי נכון, הקו לכרמיאל מיועד לתפקד כקו פרברי (אני מכיר אנשים הגרים בכרמיאל וכבר עכשיו נוסעים לעכו ברכבם וממשיכים ברכבת למקום עבודתם בחיפה). כדי לתת שירות סביר בקו פרברי, בד"כ יש צורך בקו כפול (לפחות). אני מסכים שהכל צריך להיעשות לפי סדרי עדיפויות המבוססים על סקרי ביקוש וחישובי עלות/תועלת. והלואי שהתקציבים יספיקו גם ל"לוקסוס" הזה, כי לטווח ארוך, אין לי ספק לגבי נחיצותו וכדאיותו.
אני מסכים איתך.
 

curi

New member
שאלה בקשר לקו לראשונים

אני מסכים איתך.
שאלה בקשר לקו לראשונים
למה אי אפשר לבנות את המשך הקו כתת קרקעי עד מערב ראשון לציון כולל תחנה במרכז העיר, במקום לבנות קו חדש למערב ראשון לציון (רק ב2008)? האם הבעיה היא כספית או בתוואי בלתי אפשרי? חוץ מזה לפי דעתי זאת תהיה טעות לבנות מערכת הסעת המונים בין עירונית בגוש דן כשאפשר לבנות בכל עיר מערכת רכבות קלות שיעברו בסמוך לתחנות רכבת, ושמי שירצה לנסוע נניח מחולון לת"א ייקח רכבת קלה עד לתחנה באיזורו, שתהיה חלק מרכבת פרברים גדולה, משמה רכבת עד ת"א וממנה רכבת קלה ליעדו? תגובות?
 

ldti

New member
תת קרקעי

שאלה בקשר לקו לראשונים
למה אי אפשר לבנות את המשך הקו כתת קרקעי עד מערב ראשון לציון כולל תחנה במרכז העיר, במקום לבנות קו חדש למערב ראשון לציון (רק ב2008)? האם הבעיה היא כספית או בתוואי בלתי אפשרי? חוץ מזה לפי דעתי זאת תהיה טעות לבנות מערכת הסעת המונים בין עירונית בגוש דן כשאפשר לבנות בכל עיר מערכת רכבות קלות שיעברו בסמוך לתחנות רכבת, ושמי שירצה לנסוע נניח מחולון לת"א ייקח רכבת קלה עד לתחנה באיזורו, שתהיה חלק מרכבת פרברים גדולה, משמה רכבת עד ת"א וממנה רכבת קלה ליעדו? תגובות?
תת קרקעי
לדעתי המילים "תת-קרקעי" ו"ישראל" כמעט ולא הולכות ביחד. הפרוייקט התת קרקעי היחיד בישראל הוא הכרמלית , וגם זה מונע באמצעות כבל. כרגע כל רעיון לבנייה תת-קרקעית כלשהי בראשון נשמע לי דמיוני משהו...
 

curi

New member
בחו"ל בהרבה מקומות הרכבות מגיעות

תת קרקעי
לדעתי המילים "תת-קרקעי" ו"ישראל" כמעט ולא הולכות ביחד. הפרוייקט התת קרקעי היחיד בישראל הוא הכרמלית , וגם זה מונע באמצעות כבל. כרגע כל רעיון לבנייה תת-קרקעית כלשהי בראשון נשמע לי דמיוני משהו...
בחו"ל בהרבה מקומות הרכבות מגיעות
עד לעיר במסילה עילית ובתוך העיר הם נכנסות לתוך האדמה.
 

omer landau

New member
מה עם חיבור התחנות .....

תת קרקעי
לדעתי המילים "תת-קרקעי" ו"ישראל" כמעט ולא הולכות ביחד. הפרוייקט התת קרקעי היחיד בישראל הוא הכרמלית , וגם זה מונע באמצעות כבל. כרגע כל רעיון לבנייה תת-קרקעית כלשהי בראשון נשמע לי דמיוני משהו...
מה עם חיבור התחנות .....
נורדאו וסוקולוב בכפר סבא לפי מה שנכתב לא מזמן פה בפורום החיבור אמור להיות תת קרקעי לפחות בחלקו תחנת ראשונים אמורה בהמשך להתחבר לשאר התחנות בראשון לא?? והמסילה תמשיך עד תל אביב -מתי זה יקרה?
 

ldti

New member
המסילה הבאה

מה עם חיבור התחנות .....
נורדאו וסוקולוב בכפר סבא לפי מה שנכתב לא מזמן פה בפורום החיבור אמור להיות תת קרקעי לפחות בחלקו תחנת ראשונים אמורה בהמשך להתחבר לשאר התחנות בראשון לא?? והמסילה תמשיך עד תל אביב -מתי זה יקרה?
המסילה הבאה
אמורה להמשיך ב2006 , אני חושב...
 

איליה.

New member
מה הטעם לבנות קו תת-קרקעי בראשון?

שאלה בקשר לקו לראשונים
למה אי אפשר לבנות את המשך הקו כתת קרקעי עד מערב ראשון לציון כולל תחנה במרכז העיר, במקום לבנות קו חדש למערב ראשון לציון (רק ב2008)? האם הבעיה היא כספית או בתוואי בלתי אפשרי? חוץ מזה לפי דעתי זאת תהיה טעות לבנות מערכת הסעת המונים בין עירונית בגוש דן כשאפשר לבנות בכל עיר מערכת רכבות קלות שיעברו בסמוך לתחנות רכבת, ושמי שירצה לנסוע נניח מחולון לת"א ייקח רכבת קלה עד לתחנה באיזורו, שתהיה חלק מרכבת פרברים גדולה, משמה רכבת עד ת"א וממנה רכבת קלה ליעדו? תגובות?
מה הטעם לבנות קו תת-קרקעי בראשון?
בניגוד לתל אביב, ראשון לציון היא עיר חדישה עם מרחבים אדירים, יש בה מספיק מקום לכל מה שתרצה. למה להשקיע טונות של כסף ולחפור באדמה?
 

curi

New member
אז למה אי אפשר להמשיך את הקו

מה הטעם לבנות קו תת-קרקעי בראשון?
בניגוד לתל אביב, ראשון לציון היא עיר חדישה עם מרחבים אדירים, יש בה מספיק מקום לכל מה שתרצה. למה להשקיע טונות של כסף ולחפור באדמה?
אז למה אי אפשר להמשיך את הקו
עוד כמה קילומטרים למערב ראשון, במקום לסלול קו חדש לגמרי?
 

luckydude

Active member
הקו לראשון

אז למה אי אפשר להמשיך את הקו
עוד כמה קילומטרים למערב ראשון, במקום לסלול קו חדש לגמרי?
הקו לראשון
תחנת ראשונים ותחנת ראשון מערב העתידית אכן יחוברו יחדיו בין הנתיבים של כביש 431 כשייבנה. זה בתכנון כבר הרבה זמן.
 

איליה.

New member
ויש שתי סיבות למה יש צורך בקו

הקו לראשון
תחנת ראשונים ותחנת ראשון מערב העתידית אכן יחוברו יחדיו בין הנתיבים של כביש 431 כשייבנה. זה בתכנון כבר הרבה זמן.
ויש שתי סיבות למה יש צורך בקו
שעובר בחלק הדרומי של נתיבי איילון דרך בת ים וחולון: 1. בשביל התחנות החדשות בבת ים - חולון. 2. המרחק מת"א למערב ראשל"צ לאורך הקו החדש הרבה יותר קצר מאשר דרך לוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה