שאלה על הצבא

lapis l

New member
שאלה על הצבא

היי, יש לי שאלה בקשר לשירות קרבי. אתמול היה לי צו ראשון. הפרופיל שלי הוא 97. בראיון האישי הבהרתי שאני לא מוכן לשרת בתפקיד קרבי ושיהיה לי קשה מאוד בכלל להחזיק נשק. הביחנות הפסיכומוטריות שלי הלכו די טוב לדעתי אבל אני לא טוב במקצועות הטכניים למיניהם כי גם לא למדתי אותם. השאלה שלי היא מה הסיכוי שלא ישימו אותי בתפקיד קרבי, כלומר מה היחס בין הרצון שלי לבין הצרכים של הצבא? תודה, יניב.
 
תלוי כמה תתבכיין.

בעקרון פרופיל 97 = קרבי בטוח. אם תוציא ת"ש או תוריד פרופיל (קב"ן או רפואי) תוכל להיות ג'ובניק.
 
אם יש לך בעיות בבית או משהו

ואתה צריך להיות כל יום בבית כדי לעזור.. אז אי אפשר לשלוח אותך לקרבי.
 
סיכוי אפסי.

פרופיל 97. משמע קרבי. אם תדרג במנילה שתקבל שאתה לא מוכן ולא רוצה להיות בקרבי (מוטיבציה ללוחם 1, מוטיבציה לכל היחידות 1), תזומן לקצין מיון. הוא ינסה לשכנע אותך לדרג קרבי בכל זאת. היה ותיכנע, נדפקת. היה ולא תיכנע ותסרב לשרת, ותדרוש ותתעקש לא להיות בקרבי, ושאם אין ברירה אז אין ברירה, אבל אתה לא מוכן לבחור ביחידה קרבית מסויימת (והיה וגם תאיים בקצת סירובים נפקדות וכלא וכו', והיה ויהיה לך המון מזל), יש סיכוי שיתנו לך להיות בקרבי הפחות קדמי תותחנים/שריון. אולי עם המון מזל (למרות שאני בספק) ישבצו אותך לתומך לחימה (אפסנאי, טבח, נהג, חיל חימוש, ועוד שלל תפקידים) הדרכים שאני מכיר, להימנע מקרבי פרופיל נפשי/רפואי 64 בעיות ת"ש (מעל ת"ש 2 לא יכול להיות לוחם, המספר מייצג כמה לילות בשבוע על החייל ללון בבית) ת"ש זה קיצור של תנאי שירות, נובע ממצב לא טוב בבית, בעיות כלכליות, או רפואיות של המשפחה הקרובה. ועדת מצפון פטור מקבן מנשק המלצה מקבן לבסיס פתוח קרוב לבית, או המלצה לא לשבץ במערך הלוחם. זה מה שאני מכיר ויודע, על סמך התנסות אישית שלי, ושל חברים קרובים אישית.
 

meetAmeet

New member
אתה טועה ומטעה.

אתה רק צריך לבקש וישלחו אותך בשמחה לתותחנים/שיריון על פני כל חי"ר. בלי קצין מיון/קב"ן/פתק מרופא. ליחידות החי"ר יש פשוט ביקוש הרבה יותר גדול פר מקום ולעיתים אף אם תבקש חי"ר ישלחו אותך לתותחנים וכדו' אם תתעקש לא לרשום כלום, כמעט ודאי שאם ישלחו אותך לקרבי זה יהיה לתותחנים.
 
לא הסברתי עצמי טוב

ניסיתי לומר, שעם פרופיל 97, הסיכוי להגיע לשירות ללא נשק, הוא כמעט אפסי. אני, לאחר אישור מועדת מצפון, לשיבוץ בשירות ללא נשק, ובעל פרופיל 97 (ואחרי שעברתי את התהליך שציינתי בו העבירו אותי מחי"ר לתותחנים) הגעתי לקצין מיון. שהציע לי להיות תומך לחימה. שירות בתי הסוהר - לא! חיל חימוש - לתקן טנקים (קצת לא מסתדר לי שאני לא מוכן להחזיק נשק, אבל לתקן טנק זה סבבה ולגיטימי..) חיל אוויר - טכנאי מערכות ירי של מטוסים (אותו כנ"ל) נהג משאית - להוביל טנקים אפסנאי - לנפק נשקים לחיילים בגדודים בסופו של דבר, רק בגלל שלא יכלו לשלוח אותי לגדודים, כי אני לא מוכן להחזיק נשק, שמו אותי בקריה, כאפסנאי של ציוד משרדי אבל לאורך כל הדרך, בכל קצין מיון, ובכל ראיון עם מפקדים, ובכל קורס, תמיד עולה הויכוח מחדש על עניין הפטור מנשק והיה ממש קשה להגיע לאן שהגעתי. אני לא רוצה לומר שזה בלתי אפשרי. אני רק רוצה לומר שאם לא תיאבק על זה, סביר מאוד להניח שלא תקבל את זה.
 
לא טועה ולא מטעה.

הבנאדם שאל מה היחס בין רצון החייל לצרכי המערכת. הבנאדם שאל מה הסיכוי שאם הוא לא רוצה להיות בקרבי, ומפריע לו לשאת נשק, הוא לא ידרש לעשות כן. אמרתי לו שגם אם הוא יסרב ויעשה המון בלאגנים, הוא יוכל להגיע מיחידות החי"ר, רק אל תותחנים ושיריון וגם המצב הזה לא יעזור לו, כי הוא רוצה לשרת בשירות שאינו קרבי, וללא נשק. השאלה שנשאלה לא הייתה "אם אבקש להגיע לשיריון/תותחנים האם יתנו לי" אלא היא הייתה "אם אבקש לא להיות קרבי, האם יתנו לי"
 

meetAmeet

New member
חשבתי שאולי זו הייתה כוונתך...

אבל זה באמת ובתמים נרשם בצורה מטעה.
 
למעלה