שאלה על דת

ענבל164

New member
שאלה על דת

מאוד מבולבלת מהגישות השונות. כבר עסקנו בנושא זה בפורום כמה פעמים, ועדיין לא נחה דעתי. לפי ספרים שונים, כמו "שיחות עם אלוהים", "ארבע ההסכמות" ובשילוב עם דברים שגלי כתבה כאן, הדתות הן המצאה של בני האדם שנועדו לתת כוח בידי גורמים מסוימים ולאפשר להם לשלוט בבני אדם אחרים. דהיינו, לא צריך להיות דתי כדי להגיע לדרגה גבוהה של התפתחות רוחנית, ולאלוהים זה לא ממש משנה אם כן מקיימים מצוות אם לאו. עד כאן הכול טוב ויפה, אבל איך ייתכן שיש תקשורים שבהם המסר הוא "תשכחו מהדת" ולעומת זאת יש תקשורים דתיים לגמרי, כמו זה: http://www.tapuz.co.il/communa/userCommunaMsges.asp?CommunaId=15957 מה המשמעות של השוני הזה בגישות? מה המשמעות מבחינת "האמת הקוסמית"? האם יש אמת אחת? מה דעתכם? תודה
 

ענבל164

New member
סליחה, הקישור שנתתי מגיע לקומונה

ולא לטקסט שרציתי זה הטקסט: • מסר מאבא לקראת ט' באבו אפרתM ו 09:37 | 27/07/09 " בנייי היקרים. שעה זו קשה לעם ישראל ביושבו עדיין בגלות רוחנית וחלקו בגלות ממשית. אך בשעה הקשה ביותר טמונה נקודת האור החזקה והעוצמתית ביותר. ארץ ישראל שגבולותיה נקבעו בתורה היא שלכם ממש, ועליכם לעמוד בחירוף נפש להגן עליה, באם תרצו להגן על נפשכם. הבית הקדוש שחרב- חרב מפני שנאת חינם, אך לא רק האחד כלפי חברו, אלא בעיקר השנאה לזהות היהודית-העברית. כשעם ישראל יושב בטח בארצו, כוונת הכתוב היא שהוא בטוח בישיבתו כאן, גם מול שבעת העמים אותם כבש. הוא בטוח בארצו שניתנה לו מידי האלוקים שברא את השמים והארץ, ועליכם לשחזר את ישיבתכם כאן- האמונית וגם הפיזית. הישיבה בארץ ישראל היא התיקון הטוב ביותר לחורבן הבית, ובעזר הקדוש ברוך-הוא יתברך, האוהב אתכם מאוד, תזכו לשבת בקרוב בבטחון מלא ובשמחה בארצכם הקטנה אך העוצמתית והחזקה מתמיד. אינכם חלשים כפי שהעולם מנסה לשכנע אתכם. עם ישראל הצליח לשרוד תקופות של עוולות נוראות, תופת ושואה. אם רוצים אתם לשרוד חזקים ואמיצים גם הפעם- זיכרו את מילותיו של הנביא הרשע אך החכם בלעם בספר במדבר פרק כ"ג: "הֶן-עָם כְּלָבִיא יָקוּם, וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא". אל תשכחו את הנביאים שניבאו חורבן, הם ניבאו גם תקומה שנים רבות לאחריו, והם לא טעו. זכריה הצדיק התנבא ואמר: "כֹּה אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת, עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת, בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם; וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ, מֵרֹב יָמִים. וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ, יְלָדִים וִילָדוֹת, מְשַׂחֲקִים, בִּרְחֹבֹתֶיהָ.". אני מאמין בכם, עַם השם אתם והנכם היום גם ממש. אל תחלשו מהעוולות שנעשות כלפיכם ובתוככם. זיכרו את מהותכם הרוחנית האיתנה- להיות עם היושב בציון ולקיים את דרך השם בעולם- והיא אהבת חינם איש לרעהו. אני אוהב אתכם בכל מאודי, בשורות טובות ובניין ירושלים עיר קודשכם בקרוב, אמן יהי רצון. אבא."
 

לילי60

New member
הגישות לא נוגדות, אם כבר משתלבות

התנך משתמש בהרבה סימבולים קדושים כגון ארון קודש ודרך חיים כזו או אחרת שכל אחד מאמץ לעצמו, אך גם אם זו דרך חיים וגם אם זה סימבול כל הכוונה היא העברת המסר של האהבה, יש מי שזקוק לסימבולים בכדי להגיע לשם, טקסים, טקסטים או כל דבר שכזה, ויש מי שמסוגל להגיע לרמת הרוחניות בלי האלמנטים הדתיים שדיברת עליהם. בסופו של יום העיקר הוא האהבה, אהבה לבורא, אהבה אחד לשני ואהבה לעצמנו. הגישות לא נוגדות, אם כבר משתלבות, ויש אמת אחת שהיא האהבה (הבורא), הליכה בטוב בניגוד להליכה בדרך הרוע, כל דרך שתבחר הינה לגיטימית אך "הנכונה" היא כל עוד תבחר בדרך האהבה.
 

ענבל164

New member
לא מסתדר לי

איך מסר כגון "ארץ ישראל שייכת רק ליהודים" מתקשר למסרים של אהבה אחד לשני ואהבה לעצמנו?
 

hamamin

New member
מה שלא נאמר ב"שיחות עם אלוהים"

וגם בפורומים של תקשור עם חוצנים ואהבה סביב לנרות אחרים--- שכל הדתות הם לא רק המצאה אנושית אלא גם המצאה חוצנית. כל הדתות הם בלוף מניפולטיבי מסוכן וקטלני שיש לו תכלית אחת-- להפריד בין בני אדם ולחולל שינאה ומילחמות [כמו שנאמר בפירוש בספר בראשית -"הבה נרדה ונבלה שם שפתם אשר לא ישמעו איש שפת רעהו"---כי מקודם מצב זה היה --",לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות "---כלומר איבוד השליטה המרושעת של החוצנים המזויפים ל"אלוהים"-- ] האחריות לאמת היא עליך[שום תקשורים אינם אמינים] ואם תחכי למשיח את אבודה. כל טוב.
 

לילי60

New member
אנחנו בוחרים- האחריות עלינו

אנחנו בוחרים (או לא בוחרים) בדת, אנחנו בוחרים בהנפת כלי כזה או אחר לטובה או לרעה. עם החוצנים ובלעדיהם הבחירות הם שלנו והאחריות היא שלנו. לא אלוהים אשם ולא חוצנים מחוללי מילחמות.
 

לילי60

New member
בני אדם בסופו של דבר כתבו את התנך

אמרו וחגגו את דבריו ומעשיו של הבורא
 

לילי60

New member
עוד מסר

התנך אמור לשמש יד ה' רכה מנחה ומנחמת לא סמל שיש להעריץ ולפגוע בשמו. כבר שוכחים מה המשמעות שעומדים מאחורי הסמלים. התנך צריך להתפס במשלים שלו, כביוגרפיה, כספר היסטוריוני ומיתולוגי וכל אחד שיסיק את המסקנות שלו מהספר כל עוד לא פוגע רומס משפיל או כופה. אין מפלצות או דברים שטניים מלבד אלה שאנחנו יוצרים.
 

לילי60

New member
לגבי זה למשל

לא ברור לי מי אמר שארץ ישראל צריכה להיות שייכת רק ליהודים, תסכימי איתי שיש סיכוי שאנחנו לא צודקים במאת האחוזים לגבי כל אופן תירגום התנ"ך, כל אדם שני שיקרא בתנ"ך יוכל להביא פירוש שונה וייחודי לו. מצד שני, אולי היא כן צריכה להיות שייכת ליהודים כמפלט מהאנטישמיות, אבל אין סיבה לגיטימית שלא יתקבלו בה ביותר פתיחות וקבלה גם בני דתות אחרות או עמים אחרים. לדעתי גזענות וריחוק מאוד לא מחמיאים לנו.
 

ענבל164

New member
"אבא" שאפרתM מתקשרת אותו, אמר.

וזה מטריד אותי, בגלל ההבדל שבין התקשורים. איך זה יכול להיות שישויות שונות אומרות דברים הפוכים? ודאי שאני מסכימה איתך לגבי "יש סיכוי". אגיד משהו נאיבי ומופרך, אבל לא אכפת לי. לתחושתי, אילו היינו רק בני אדם, ולא מתויגים בתור בני דתות או עמים, גזעים, מינים, נטיות וכו', היו נחסכות הרבה צרות (לא אומרת שכל).
 

לילי60

New member
כל התקשורים שלי

קשורים לזה בדיוק.... הבורא לא נתן לנו את כל מה שבידינו בכדי לראות הכל מתפורר בגלל דעות ובחירות כאלו או אחרות שקשורות בסמלים, או טקסים. אנשים שוכחים את המשמעות שמאחורי הספרים המגן דוידים הצלבים ועוד, המשמעות שקוראת לחיבור שותפות ובנייה, למידה מטעויות והפקת לקחים מהסיפורים המושכלים שביידנו (בספרים) ועושים בשם הסמל את ההפך ממה שהבורא מדבר עליו בכל הספרים והתקשורים. ההפך הכוונה להרס, ענישה או הריגה. את לא נאיבית, ולדעתי אנחנו בוחרים לתייג הכל למשבצות וסמלים דתיים או גזעיים כדי להכניס הכל לסדר מסוים, הבעיה מתחילה כשמתחילים להתנגש או להרחיק את האחר בשם העמדה שלנו, במקום להושיט יד. להפריד במקום לבנות. לא בהכרח דתות צריכות להתנגש, הכל עניין של שינוי נקודת המבט, לחפש איך דרכים משתלבות במקום איך הן מתנגשות.
 

לילי60

New member
בעלי אנרגיות ממימד אחר

אני כמו שדיברנו כבר בעבר מתקשרת מתחילה אבל דבריהם מאוד ברורים וישירים בנושא הטוב לעומת רע, ושהבחירות כולן בידינו, הכל נלקח בחשבון מראש שייתכן ונבחר בדרך זו על פני האחרת אבל זה עדיין לא מונע מאיתנו את חופש הבחירה לבחור בטוב ובכך להשפיע על חיינו כפרט וכחברה, ולשנות או לקבוע את גורלנו.
 
חשוב לדעת...

... שלא כל ישות שמתקשרת עם בני-אדם היא בהכרח ישות שמעוניינת לעזור. ישנן ישויות שלא מעוניינות לעזור לבני-אדם להתפתח, אלא מעדיפות להשאיר אותנו נחשלים ומפגרים. אולם, הן מספיק מתוחכמות על-מנת להסוות את דבריהן כניסיון להועיל. אחת הדרכים לפגוע בהתפתחות האנושית היא עידוד סיכסוכים ושינאת-חינם -- בדיוק המצב הקיים היום, כיוון שרוב בני-האדם עדיין לא חושבים בצורה עצמאית. הרס החשיבה העצמית היא דרך נוספת להשאיר אותנו מאחור. למעשה, זה הבסיס הטוב ביותר לכל השקפה והתנהגות הרסנית, כולל דתות למיניהן. דתות, בעיקר דתות מונותאיסטיות לוקות במוסר כפול, נוסף לכך שהן מעודדות גזענות ומלחמות. (דוגמה למוסר כפול: מצד אחד, "אל תרצח", ומצד שני, היתר לרצוח תושבים אחרים של הפלנטה, שאינם אנושיים, כלומר, חיות אחרות). קשה לדעת, אם הדתות הומצאו ע"י בני-אדם או תושבי פלנטות אחרות. בני-אדם ודאי שיכללו את השימוש בהן ככלי לשליטה בהמונים באמצעות הפחדה ואיומים. השאלה, אם יש אמת אחת או יותר, היא מאוד מורכבת. אני מניחה, שהתשובה ניגזרת מעצם ההגדרה של המושג אמת. בכל מקרה, ישויות שמנסות לעזור, לעולם לא יתקשרו מסרים מנוגדים (למשל, כאלה שיש בהם מוסר כפול), הן לעולם לא יסיתו נגד מישהו או ינסו לסכסך, הן לעולם לא ינסו לכפות את דעתן, לעולם לא ישתמשו באמצעי הפחדה או לחץ למיניהם, והן לעולם לא ינסו להפר את זכות הבחירה שיש לכל תושבי הפלנטה הזו.
 

Markup

New member
"רוב בני-האדם עדיין לא חושבים בצורה עצמאית"

מסכים במאה אחוז. למרות שאחנו מחשיבים עצמנו מודרנים, בעלי תובנה ועוד כאלו מילים יפות, עדיין רוב הציבור רץ לקנות מים מינרלים, חיידקים פרוביוטים ועוד המצאות כאלו. עדיין אנשים מוכרנים לקבל קביעות ואימרות, לא משנה מי אמר ועד כמה הוא מדייק, כל כותרתת דרמטית בעיתון משנה הלכי רוח בציבור.
 

pachapapa

New member
אין אמת אחת יש רק שקר מספיק טוב

כמו שאנשי הדת רוצים שתאמיני באמונתם ותקשיבי לחכמיהם, ככה גם אנשי הניו אייג' רוצים שתאמיני להם ולמתקשריהם - כי אם תקשור חיפוש של אמת קוסמית אחת למה מתקשרים לוקחים כסף??? מאותה סיבה שרבנים לוקחים כסף -להעצים את היכולת הכלכלית של המגזר לו הם שייכים ובאמצעות הכסף לחזק את מעמדו.... מה דעתך?? :)
 
למעלה