שאלה על אטמור

Mishkafofer

New member
שאלה על אטמור

אני רוצי להתקין אטמור לכיור באמבטיה. הבעיה היא שלמים מהדוד לוקח המון זמן להגיע (בית תלת קומתי). לפיכך אני רוצה שיהיו לי מים חמים באופן מיידי בכיור בבוקר כדי לשטוף את הפנים. כדי שיגיעו מים חמים מהכיור צריך לשפוך כמות עצומה של מים במשך כמה דקות וזה לא מוצא חן בעיני. הטמפרטורה יכולה להיות פושרת, לא צריך רותחת. שוחחתי עם מתקין, הוא הציע יחידה של 3.5K עם התקנה בעלות של 800 שקל (לא שוחחתי על סוג דגם, רק על הספק). שוחחתי עם חברת אטמור, הם דווקא הציעו לקחת יחידה של 5K. באתר אטמור ראיתי דגם מוסתר שנקרא In-Line שמאפשר התקנה נסתרת ושימוש בברז מקורי ללא צורך להוציא ברז מאטמור. קראתי מה נכתב בעבר בפורום על אטמור. אני לא צריך מים רותחים, מספיק פושרים, רק אני וחברתי נשתמש בברז ורק מספר פעמים בודד ביום. בכמות מים די צנועה. 1. האם יש דגשים לביטחון? אני צריך לבקש ממסר פחת נוסף? 2. הבית הוא וילה שנבנתה לפני 14 שנה ויש לנו מזגן מרכזי לפיכך אני מניח שיש לנו תלת-פאזי. מה דעתכם בנידון?
 

רוני1955

Active member
אטמור

בוא נעשה חשבון, ונניח כמה הנחות יסוד. המים מגיעים בטמפרטורה של 15 מעלות, ואתה רוצה להגיע ל 30. לשטיפת פנים מספיק קצב של 3 ליטר לדקה, זה אומר קצב של 180 ליטר לשעה. יש צורך להוסיף למים 2700=15x180 קלוריות לשעה. גוף חימום של 1 קילוואט נותן 870 קלוריות לשעה, ואטמור של 3.5 קילוואט יתן 3045=3.5x870 קלוריות לשעה. מכיוון שזה יותר ממה שאתה צריך, אטמור של 3.5 קילוואט, יספיק.
 
ועוד בהמשך לחישוב של רוני, אני עושה שימוש במכשיר הזה כבר שנים רבות, ולמטרה דומה, ללא כל בעיה.
 

רוני1955

Active member
עוד משהו

למחמם מים מהיר (למרות שכולם משתמשים בשם הזה, אטמור זה של של חברה ספציפית) בהספק כזה, אתה צריך קו חשמל של 16 אמפר, ורצוי קו נפרד מלוח החשמל הדירתי. נראה לי שמחיר של מכשיר עם התקנה ב 800 ש"ח, לא כולל נקודת חשמל.
 
למעלה