שאלה מחדשה בפורום

ביגשושה

New member
שאלה מחדשה בפורום

הכלבה שלי (בולטרייר, 5) החליטה לנטוש את הבית לטובת גן המשחקים שמצאה בבית של הורי. בהתחלה היא היתה באה איתנו לשם (מרחק ק"מ) וחוזרת איתנו. עכשיו היא פשוט הולכת ולא חוזרת הביתה. שם היא צדה עכברים ומשחקת עם עץ שנפל בחצר ועם הכלבה של הורי. כמובן שאוכל ופינוקים היא מקבלת רק בבית. יכול להיות שיש קשר לעובדה שאני בהריון? יש למישהו רעיונות?
 
באמת נשמע מוזר ../images/Emo12.gif

אני לא כ"כ בטוחה שזה קשור להריון, לא בטוח שהיא יכולה כ"כ לקשר ולהבין את המשמעות של זה (ככה לפחות אני הרגשתי עם אמילי, כשהייתי בהריון עם תום). אולי פשוט כיף לה עם כל המשחקים והריגושים שיש בחצר של ההורים שלך? ואולי איש מקצוע יענה לך יותר טוב ממני
.
 
ביגשושה שלום רב

כאשר מאפשרים לכלב את חופש הבחירה, אין להתפלא גם אם הוא בוחר בניגוד לציפיות שלנו. לביגשושה יש הרבה עניין בבית הוריך ויש לה גם את חופש הבחירה להגיע אליהם מתי שהיא רק רוצה, אז מה הפלא שהיא עושה את שנראה לה הכי נכון ונעים?!... ממילא את הפינוקים והמזון היא תקבל. אם ברצונך לשמור על איזו שהיא משמעת עליך להשליט אותה. כלב מגיב לחוקים ברורים וחוסר חוקים הינם ברורים גם כן. עובדת הריונך מוסיפה רק בכך שאין לך את הכח להאבק ולהשליט על כלבתך מרות. באופן עקרוני אני מתנגד לכלבים משוטטים, כיוון שהם מועדים לפורענות, אם שהם מועדות לתאונות, הרעלות, נשיכות של כלבים אחרים בדרך, לכידה על ידי לוכד למכלאה האזורית ועוד כהנה וכהנה צרות שאינן מיטיבות עם הכלב. יהיה עליך להחליט האם ברצונך שהכלבה תהיה שלך ולגרום לה להישמע לך, או שאת מוותרת לה, כיוון שאת בהריון. בעיית ההריון היא שלך לא של הכלבה. כדאי לנסות לאלף אותה. אם תצליחי לגרום לה לעשות בפקודה 15 הוראות שונות ממך, תיצרי מערכת קשר אישית שבה הכלבה תהיה "רק" שלך כפי שהיית רוצה.
 

natalyrst

New member
כלבים מסתובבים

ביגשושה שלום רב
כל פעם שאני רואה כאן הודעה שמדברת על כלב שמסתובב מחוץ לתחום ביתו, אני דואגת. אני בטח לא צריכה לספר לך על כל הסכנות שכלבתך נתונה להם...
למה היא צריכה להסתובב בגן שעשועים מחוץ לבית
זה ברור שהיא תאהב את זה, להיות חופשייה, לראות את העולם, ודברים מעניינים שבו (כמו עכברים למשל
) אבל מקומה בבית, שם היא בטוחה. לגביי ההיריון. אני ממש לא בטוחה שזה קשור, אבל אולי היא הולכת לגן שעשועים כי היא מרגישה חוסר בצומת
יכול להיות
בבקשה תעדכני אותנו מה קורה
 

GAUDI

New member
ליוסי סמואל

אני בדרך כלל קורא את התגובות השונות וגם את המאמרים שרשמת אך הפעם לא הצלחתי להבין את המשמעות של - "כיוון שאת בהריון. בעיית ההריון היא שלך לא של הכלבה. כדאי לנסות לאלף אותה. אם תצליחי לגרום לה לעשות בפקודה 15 הוראות שונות ממך, תיצרי מערכת קשר אישית שבה הכלבה תהיה "רק" שלך כפי שהיית רוצה" מה הכוונה ב 15 הוראות , האם הקשר תלוי במספר הפקודות ? (ואם זה יהיה 14 או רק 3 פקודות המבוצעות תוך שליטה מלאה ) ? אודה לך אם תבהיר נקודה זו מישום שזה נושא המעניין אותי מאוד (יחס כלב בעלים) ואשמח לכל מידע חדש שאוכל לקבל.
 
שלום GAUDI

ובכן, נתחיל מעניין הפקודות. ככל שכלבתך תבצע בעבורך יותר משימות, פקודות, הוראות - איך שלא תגדירי את זה; הקשר שביניכם יתחזק ויעמיק והיא תלמד את שפת הגוף שלך ותאמוד את רצונותייך ביתר קלות. לזה קוראים תקשורת נכונה. בין בני אדם תקשורת נכונה תלויה בידיעת הצדדים המשתתפים בתקשורת את שפת ההתקשרות שביניהם (בעיקר שפה ובראלית - אנגלית, עברית וכדו´). בין החיות התקשורת בנוייה על צלילים ושפת גוף. כלב לומד הרבה מאוד באמצעות הצלילים ושפת הגוף המשתנה בהתאם לכל פקודה שמלמדים אותו לבצע ובדרך זו מחזק ומעמיק את הקשר שבינו לבין בעליו. אם רמת התקשורת והקשר שביניכן מספקת אותך כאשר היא תבצע בעבורך ותבין ממך ברמת ביצוע של 3 הוראות שונות הרי שזה בהחלט מספיק לך ואין על כך עוררין. הכוונה איננה לכפות עליך ללמד את הכלבה 15 פקודות, אלא ש-15 פקודות נחשב למספר פקודות אופטימלי שמחזק באופן משמעותי את הקשר וההבנה שבין הכלב לבין בעליו והשאר בחירה שלך. לגבי ההריון - בוא נתחיל מכך שנצטט את הכתוב במלואו ומשם אנסה להסביר לך: "...יהיה עלייך להחלט, האם ברצונך שהכלבה תהיה שלך ולגרום לה להישמע לך, או שאת מוותרת לה, כיוון שאת בהריון. בעיית ההריון היא שלך לא של הכלבה". ובכן, בפנייתך העלית היפוטזה שאולי הכלבה בורחת לבית הוריך כיוון שאת בהריון. בתשובתי ניסיתי להסביר לך שההריון הוא שלך לא של הכלבה ואם את מוותרת לה כי קשה בחודשי ההריון לרוץ אחריה, או להתעקש להשליט עליה מרות וכדו´... הרי שזו בסופו של דבר תהיה החלטה שלך שהתוצאה שלה עד לפנייתך הייתה שהכלבה שהתה בבית הורייך מעבר לזמן שנראה לך - לכלבה אין בעיה עם זה ההיפך הוא הנכון, הוא רצה לשם וטוב לה שם. למעשה מה שטוב לכלבתך יוצר אצלך בעייתיות בהתייחסותך אליה ועל כן פנית ובקשת עצה. הכלבה לא מנחשת שאת בהריון ולא מתכננת איך לנטוש אותך בשל כך. הנסיבות מאפשרות לה לשוטט והיא בוחרת את שהכי נוח ונעים לה במצב זה.
 

ביגשושה

New member
תודה על התשובות

כל הכלבים במושב מסתובבים. לכל השכנים יש לפחות כלב אחד ורק בודדים סגורים בחצר. ממש לא נראה לי אחרי 4 שנים לקשור אותה?? היא כלבה שובבה במיוחד שאוהבת מרחבים (יש לנו 10 דונם ליד הבית) ככה שגם לגדר אותם זה די בעייתי. בקשר למשמעת, גם אני לא כל כך הבנתי את הקטע עם 15 פקודות. אבל היא ממושמעת מאד לבעלי (שהוא בעצם גידל אותה) וצייתנית מאד. כלומר, אם הוא קורא לה היא באה מיד. פשוט, כשמוציאים אותה מהבית היא הולכת לשחק... ואחרון חביב, בקשר לתשומת הלב- היא מקבלת יותר ממני ומהעוברית שלנו ביחד.. אני יכולה לבקש מסז´ שעה, אבל היא תקבל קודם
אז אם יש עוד רעיונות למישהו למה כלב פתאום אחרי 4 שנים עוזב את הבית, אשמח לשמוע.
 

natalyrst

New member
...

"כל הכלבים במושב מסתובבים"
אז מה
ואם כל הכלבים יקפתו מהגג אז גם הכלבה שלך תקפוץ
ולי דווקא כן נראה שאחרי 4 שנים שהיא משוחררת. אני לא אומרת לקשור אותה, אבל עדיף כלבה לא משוחררת או כלבה מתה. מצטערת על הבוטות, אבל זה המצב. הכלבה יכולה להפגע אם היא תהיה משוחררת במקום הלא נכון בזמן הלא נכון
 
למעלה