שאלה ל- חן בבקשה

מצב
הנושא נעול.
שאלה ל- חן בבקשה

שאלה ל- חן בבקשה
מעניין אותי לדעת מתיי בנו את מסילת הרכבת שעברה בתוך תל אביב לפני קום המדינה . ןמעניין אותי לדעת מתיי בנו את " בית המכס " ברחוב הרכבת ב- תל אביב שהיה תחנת רכבת באמצע תל אביב . בכלל למה קראו ל-זה " בית המכס " ? הריי זה היה תחנת רכבת
 

dvir golan

New member
תחנת תל אביב

שאלה ל- חן בבקשה
מעניין אותי לדעת מתיי בנו את מסילת הרכבת שעברה בתוך תל אביב לפני קום המדינה . ןמעניין אותי לדעת מתיי בנו את " בית המכס " ברחוב הרכבת ב- תל אביב שהיה תחנת רכבת באמצע תל אביב . בכלל למה קראו ל-זה " בית המכס " ? הריי זה היה תחנת רכבת
תחנת תל אביב
המסילה שעברה בתוך תל אביב היא המסילהה ההיסטורית בין יפו לירושלים שנפתחה בשנת 1892. משך כל התקופה העותמענית לא הייתה תחנה בתל אביב ( העיר הוקמה רק בשנת 1908) ורק ב -1920 נפתחה תחנה לשירות תושבי העיר. תחנה זו הייתה לא יותר מצריף עלוב מעץ. לאחר קום המדינה בוטל מסיבות תמוהות קטע המסילה בן 2 הק"מ מתחנת יפו לתחנת תל אביב, ותחנה זו גם הוזזה מעט מזרחה לצד השני של דרך פתח תקוה ומוקמה בבית הדר. ב -1970 מסיבות תמוהות עוד יותר הוצאה תחנת תל אביב מחוץ לעיר וקטעי המסילה בתוך העיר נעלמו והפכו למגרשי חנייה.
 
אוקיי בסדר אבל מה זה " בית המכס " ?

תחנת תל אביב
המסילה שעברה בתוך תל אביב היא המסילהה ההיסטורית בין יפו לירושלים שנפתחה בשנת 1892. משך כל התקופה העותמענית לא הייתה תחנה בתל אביב ( העיר הוקמה רק בשנת 1908) ורק ב -1920 נפתחה תחנה לשירות תושבי העיר. תחנה זו הייתה לא יותר מצריף עלוב מעץ. לאחר קום המדינה בוטל מסיבות תמוהות קטע המסילה בן 2 הק"מ מתחנת יפו לתחנת תל אביב, ותחנה זו גם הוזזה מעט מזרחה לצד השני של דרך פתח תקוה ומוקמה בבית הדר. ב -1970 מסיבות תמוהות עוד יותר הוצאה תחנת תל אביב מחוץ לעיר וקטעי המסילה בתוך העיר נעלמו והפכו למגרשי חנייה.
אוקיי בסדר אבל מה זה " בית המכס " ?
אבל מה זה המבנה של מסילת הרכבת שנימצא ב-רחוב הרכבת ב- תל אביב ו-כתוב עליו " בית מהמכס " מה זה ?
 

אדיה

New member
לגבי המסילה בתוך ת"א

תחנת תל אביב
המסילה שעברה בתוך תל אביב היא המסילהה ההיסטורית בין יפו לירושלים שנפתחה בשנת 1892. משך כל התקופה העותמענית לא הייתה תחנה בתל אביב ( העיר הוקמה רק בשנת 1908) ורק ב -1920 נפתחה תחנה לשירות תושבי העיר. תחנה זו הייתה לא יותר מצריף עלוב מעץ. לאחר קום המדינה בוטל מסיבות תמוהות קטע המסילה בן 2 הק"מ מתחנת יפו לתחנת תל אביב, ותחנה זו גם הוזזה מעט מזרחה לצד השני של דרך פתח תקוה ומוקמה בבית הדר. ב -1970 מסיבות תמוהות עוד יותר הוצאה תחנת תל אביב מחוץ לעיר וקטעי המסילה בתוך העיר נעלמו והפכו למגרשי חנייה.
לגבי המסילה בתוך ת"א
האם לרכבת יש עדיין זכויות דרך על הנתיב הישן? משום שבמרכז רחוב הרכבת (בקטע לה גארדיה - דרך פ"ת) נותר שטח הפרדה רחב למדי, ובעצם גם בהמשך עד אלנבי זה נראה שניתן להקצות רצועה לטובת תחבורה מסילתית. במלים אחרות, האם לפחות שמרו על האופציה לחדש את הקו?
 
בעלות על תוואי רכבת ישנים

לגבי המסילה בתוך ת"א
האם לרכבת יש עדיין זכויות דרך על הנתיב הישן? משום שבמרכז רחוב הרכבת (בקטע לה גארדיה - דרך פ"ת) נותר שטח הפרדה רחב למדי, ובעצם גם בהמשך עד אלנבי זה נראה שניתן להקצות רצועה לטובת תחבורה מסילתית. במלים אחרות, האם לפחות שמרו על האופציה לחדש את הקו?
בעלות על תוואי רכבת ישנים
אני לא יכול לתת תשובה מוסמכת בנושא זה, אבל אני כן יכול לומר שברוב המקרים רכבת ישראל שמרה על מרבית זכויות הדרך במקומות בהן עברה פעם מסילה (כמו ב-´רכבת העמק´ ובקו ליפו). במקומות נקודתיים הוסכם לוותר על התוואי תמורת קרקע חליפית או פיצוי (לדוגמא, בכביש מחיפה לצומת ג´למה/העמקים), ובמקומות רבית אחרים פשוט השתלטו על קרקע הרכבת (אני חושב שזה כך לגבי רוב המסילה באיזור עפולה), גם בלי אישור. השאלה היא שאלה טובה וחשובה, ואני ממליץ להפנות אותה אל דובר רכבת ישראל, מר בני נאור ([email protected]) או לממונה על פניות הציבור של הרכבת, מר עופר ברט (הוא חדש בתפקיד אז אני עוד לא יודע מה כתובת הדוא"ל שלו), שיידעו בוודאי את מי לשאול בנושא מקומות ספציפיים. כמובן שנשמח לשמוע בפורום על התגובה שתתקבל מהרכבת (או, אם חס וחלילה, לא תתקבל תגובה הולמת).
 

איליה.

New member
בעפולה

בעלות על תוואי רכבת ישנים
אני לא יכול לתת תשובה מוסמכת בנושא זה, אבל אני כן יכול לומר שברוב המקרים רכבת ישראל שמרה על מרבית זכויות הדרך במקומות בהן עברה פעם מסילה (כמו ב-´רכבת העמק´ ובקו ליפו). במקומות נקודתיים הוסכם לוותר על התוואי תמורת קרקע חליפית או פיצוי (לדוגמא, בכביש מחיפה לצומת ג´למה/העמקים), ובמקומות רבית אחרים פשוט השתלטו על קרקע הרכבת (אני חושב שזה כך לגבי רוב המסילה באיזור עפולה), גם בלי אישור. השאלה היא שאלה טובה וחשובה, ואני ממליץ להפנות אותה אל דובר רכבת ישראל, מר בני נאור ([email protected]) או לממונה על פניות הציבור של הרכבת, מר עופר ברט (הוא חדש בתפקיד אז אני עוד לא יודע מה כתובת הדוא"ל שלו), שיידעו בוודאי את מי לשאול בנושא מקומות ספציפיים. כמובן שנשמח לשמוע בפורום על התגובה שתתקבל מהרכבת (או, אם חס וחלילה, לא תתקבל תגובה הולמת).
בעפולה
האם זה אפשרי לחדש את המסילה של רכבת העמק בתוך העיר עפולה, או שהתוואי חסום ע"י מבנים?
 

iliketrains

New member
,תחנת הרכבת בעפולה

בעפולה
האם זה אפשרי לחדש את המסילה של רכבת העמק בתוך העיר עפולה, או שהתוואי חסום ע"י מבנים?
,תחנת הרכבת בעפולה
לפני כחצי שנה, הייתי בטיול בעקבות רכבת בעמק, שכלל גם את עפולה כמובן. ממה שראיתי, תחנת הרכבת של עפולה היא ספרייה כיום, ושאר שיטחה משמש כגן ציבורי נאה. האיזור כולו מוקף שכונת מגורים - כך בלפחות בקשר לעפולה - יצטרכו למצוא פתרון אחר (למרות החלטת הממשלה מ-1954) לשמור את זכויות הדרך על תוואי מסילת העמק לרכבת ישראל. זאת ועוד: כלא שטה אף הוא יושב על שטח המסילה, וגם בסיס חה"א (אם אינני טועה, זה מחנה דויד) יושב על קטע מהמסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה