שאלה לתומכי מפלגת העבודה- האם אתם מבינים שלהשיג שלום בכל מחיר- פירושו לזרז את המלחמה הבאה?

dann

New member
שאלה לתומכי מפלגת העבודה- האם אתם מבינים שלהשיג שלום בכל מחיר- פירושו לזרז את המלחמה הבאה?



....גם אבא אבן - היונה הידועה- הגדיר את גבולות 67 כגבולות אושויץ. לנסות להשיג שלום בכל מחיר, פירושו לוותר על הנכסים האיסטרטגים של המדינה,והבאתה לגבולות שלא ניתן להגן עליהם. ....אם מדינת ישראל לא חוכל להגן על עצמה, לא יהיה ערך לשום הסכם שלום,והערבים יפתחו נגדינו במלחמה כוללת,- וזו גם דעתו של יוסי שריד. ...תחשבו על זה כל חסידי - שלום בכל מחיר. דן
 

zed246

New member
אתה עושה כאן סתירות באידואולוגיית השלום



אתה עושה כאן סתירות באידואלוגיית השלום: הרעיון הוא שאם נשיג שלום אף אחד לא יפתח במלחמה. מכאן זה לא משנה המצב האסטרטגי שבו נהיה כי לא יהיו לנו יותר אויבים מבית. כמבון שזה קשקוש אבל ככה הם רואים את זה ויהיה צורך בהרבה הסברים על רצונות הפאלשתנאים בקשר אלינו (שלא נהיה באופן כללי - ואז, דרך אגב, יהיה שלום). מה לעשות.
 

dann

New member
אפילו אנשי השמאל הכי קיצוניים



אומרים- שבלי צה``ל חזק ומרתיע, אין ערך לשום הסכם שלום עם הערבים. ....אילו היינו באיזור אחר, הייתי מסכים איתך שיש סתירה באידיאולוגיית השלום שלי.
 

zed246

New member
לא הבנת



אני לא מתכוון לאידאולוגית השלום שלך או שלי אלא של אנשי שלום עכשיו וכו`.
 

dann

New member
גם חלק מאנשי שלום עכשיו



יודעים שצה``ל הוא הערובה לבטחון המדינה. (שריד אמר זאת לא פעם בעבר) חלקם אומנם שוגים באשליות של שלום אמיתי ומיידי, אבל זה בדיוק החסרון שלהם- הם אינם מסתכלים שנה או שנתים קדימה.
 

zed246

New member
אבל הם חושבים שהם כן



אנשי שלום עכשיו חושבים שהם כן מסתכלים קדימה, ולא רק לעוד שנתיים אלא לעד קץ הזמן. הם חשובים ששלום עכשיו אומר שלום אחר כך ולעד כי אף אחד הוא אינו נגד השלום. באופן כללי הם צודקים, אני לא מכיר הרבה אנשים שם נגד השלום בופן כללי. הם רק נגד השלום כאשר קבוצות אחרות נמצאות בשטח (אותם אנשים הם הפאלשתינאים והקבוצה האחרת היא אנחנו). והרי תגיד לי את האמת: האם לא היית רוצה שלום עכשיו? ואני לא מדבר על החזרת שטחים. אני מדבר על שלום ללא תנאים. כולם אוהבים אחד את השני. או שלא אוהבים אבל לא מראים את זה.
 
למעלה