שאלה לרקדניות , לכוריאוגרפיות

פלורנס1

New member
שאלה לרקדניות , לכוריאוגרפיות

הייתי שמחה לדעת איך נוצר ריקוד בטן ? האם למוזיקה אחת יכולה כל רקדנית לרקוד ריקוד שונה או כל הריקודים קבועים. דוגמא לשאלתי , אני רוקדת ריקודי עם ולכל שיר יש את הריקוד שלו , האם זה כך גם בריקודי הבטן ? האם כל רקדנית יכולה לחבר לה ריקוד משלה שונה לגמרי , או רק כמה שינויים קלים לריקוד ? והאם בכלל הרקדניות הם אלה שמחברות את הריקודים לעצמן או שיש יוצרים לריקודים אלה ? ובכלל מה קורה עם המוזיקה ,זכויות יוצרים וכו'.
 

fifi ness

New member
היי פלורנס 1

ריקוד זה הוא ריקוד עתיק יומין עוד לפני שנוצרה השפה דברו בשפת הגוף, ואם נחזור אלפי דורות אחורה לתקופת התנך, כשמרים הנביאה יצאה במחול עם תוף, היא בטח לא רקדה בלט או מחול מודרני [את יכולה לדמיין?} תשובה לשאלה הבאה היא יותר פשוטה, כן רקדנית יכולה להשתמש במוסיקה מסויימת, כשרקדנית אחרת תרקוד עם אותה מוסיקה ריקוד אחר לגמרי. במובן מסוים יש רקדניות שלא מסוגלות להופיע בריקוד על פי יצירתן הן לומדות דרך הכוריאוגרפיה להיות בעצם רקדנית,ולהכיר את סגנונות הריקוד דרך יצירתה של הכוריאוגרפית.זה מאוד שונה מריקודי עם, יש בריקוד זה עבודה עם כל אברי הגוף מכף רגל עד ראש ,מימיקה,קומפוזיציה וגם אילתורים זה תלוי גם ברמה המקצועית . ואם נדבר על זכויות יוצרים אני לא יודעת לתת תשובה כי דרך הכוריאוגרפיה שאני בונה אני משתדלת להעביר להם את תחושותי העוצמה והאנרגיה שבי דרך אותה יצירה,לא אוכל להיות אחראית על הנעשה עם זה ,אך ברצוני לספר לך בהזדמנות זו שיש לי רקדניות והן בנותיי הרוחניות שאני גאה בהן. מקוה שעניתי על שאלותייך ואשמח לראותך משתתפת באחד מן השיעורים או הסדנאות שלי. בידידות פיפי.
 

Elina5

New member
תשובה לפלורנס ולכל מי שחפץ...../images/Emo140.gif

יש כל כך הרבה לספר בהקשר השאלות שלך... אשתדל לפחות לגרות במעט את דימיונך וסקרנותך... הריקוד המזרחי(זהו שמו הנכון, בערבית:ראקס שארקי),בניגוד למחולות אחרים, דוגמת הבלט הקלאסי,לא התהווה בבתי אולפנא,אלא התגבש במשך שנים והתבסס (על פי סברה מקובלת) על ריטואלים קדומים שהתקיימו במזרח הרחוק והקרוב. לכל הריקודים בעולם העתיק היה הקשר ומגמה דתית- פולחנית. אם יש לך עניין בהרחבה או פרטים ספיציפיים, אוכל להפנות אותך להרצאות שלי בנושא שפורסמו. לשאלתך השניה,כמו בכל תחום ישנם כוריאוגרפים שיוצרים ריקודים לאחרים ויש רקדניות שמבצעות ריקודים של אחרים. כל רקדנית יכולה ליצור את אשר על ליבה ובטנה,ובלבד שאם בחרה לרקוד סגנון פולקלוריסטי-מסורתי,היא אמורה להיצמד לכללי התנועה של אותו הסגנון,אך לא לכוריאוגרפיה מסוימת. גם עניין זכויות היוצרים הוא כמו בשאר התחומים. כמובן שיש זכויות יוצרים,אלא שמפרים אותם על ימין ועל שמאל. למוסיקה שעושים בה שימוש מסחרי לריקוד יש זכויות יוצרים (מישהו טרח וכתב אותה לא?..) גם על כוריאוגרפיות לריקודים שמועלות על במה יש הגנה של זכויות יוצרים, אלא שכאןנכנס עניין"הגניבה האמנותית" וזה כבר ברמה האתית... מלבד כל זאת,אני מחדדת את הזמנתה של פיפי לחוות על בשרך את הריקוד המופלא הזה! בהצלחה אלינה
 

פלורנס1

New member
לפיפי ולאלינה - תודה על ההתייחסות

אני בטוחה שאתן עושות את עבודתכן בהנאה רבה עם כל הקושי בדבר ושיש לכן סיפוק רב מזה . למרות שאתן נמצאות בתוך שגרה של ריקודים בשגרה שכזו אף פעם אי אפשר להשתעמם או לחפש משהו שונה. אשמח בהזדמנות להשתתף באחת הסדנאות שלכם.
 

lydiamai

New member
אודה לך מאוד באם תפני אותנו

להרצאות שלך שפורסמו. תודה
 

Elina5

New member
קישור לכתבה../images/Emo41.gif

הפרסום האחרון הוא בכתבה של שרון פישל:"כשזה בא מהבטן" ,שנכתב על פי הרצאה שלי בנושא. אפשר להיכנס לקישורים פה בפורום וזה נמצא שם. בכתבה יש התיחסות למקורות אפשריים של המחול המזרחי ואספקטים טיפוליים. יש גם ריאיונות עם תלמידות שלי. מלבד זאת יש עוד מספר פרסומים (לא באינטרנט) מתוך עבודת המאסטר שלי, שנמצאים בספריה למחול -בית אריאלה ובמכללת וינגייט. מקווה שיהיה לך מעניין... אלינה
 

karnity

New member
עוד יומיים../images/Emo3.gif

אלינה יקרה, גם אני רוצה לקרוא את פרסומייך! נתראה עוד יומיים.... מתגעגעת קרנית
 

karnity

New member
../images/Emo68.gif

לימור, עוד יומיים המורה הנפלאה שלי ...(אלינה) חוזרת מחופשה...וסוף סוף חוזרים לרקוד... (למרות שהתאמנתי בבית...אבל זה לא נחשב...)
זה הכל...
 
למעלה