שאלה לפורום הנכבד

amir341

New member
שאלה לפורום הנכבד

שלום , ברשותי דירה בשווי 1200K , הבית שאנחנו מחפשים שווה היום בשוק 2000K , בתוך שנה יתחילו להבנות באזורינו כ 1200 דירות ו500 בתים (ראש העין). האם כדאי למכור היום את הבית (ללא משכנתא) ולעבור לשכירות למשך שנתיים שלוש בהנחה שמחרי הדיור ירדו באיזורנו לאור הבניה החדשה. אם לא לצאת לשכירות , האם כדאי להכנס להחזר חודשי של 5500 ש"ח בחודש , כשההכנסות שלנו הן 17K בחודש. תודה
 

דדיקית19

New member
לדעתי

עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ, כלומר או לא לשנות כלום או למכור ולקנות דיור אחר, כמובן שאי אפשר לדעת מה יהיה אבל לדעתי על דירת מגורים לא מהמרים ויש הרבה סיפורים על אנשים שמכרו כי חשבו שהמחיר רק ירד ולא קנו לעצמם ועכשיו אוכלים את הלב. לגבי המספרים של המשכנתא, יש מומחים חכמים בפורום שיענו לכם.
 
דעתי

היצע גדול של דירות ובתים חדשים באזור אחד בראש העין לכאורה אמור להוביל לירידת מחירים אבל לפעמים אם השכונה מצליחה קורה תהליך הפוך, ע"ע אם המושבות או עוד יותר ממנה: קרית השרון בנתניה. הנקודה העיקרית אבל היא כמובן מה יקרה למחירי הדירות במשק בכלל שכן אין ספק שאם תהיה מגמה של ירידת מחירים היא לא תדלג גם על ראש העין. מחירי בתים יקרים כמו זה שאתם מחפשים רגישים עוד יותר לתקופות של ירידות והם נפגעים הרבה יותר מדירות רגילות, לכן לכאורה יש הגיון בהמתנה. מה שבטוח לא הייתי במקומכם נשאר עם חשיפה כפולה בו זמנית לשני נכסים. זה עלול להיות מסוכן מדי במקרה של ירידת מחירים (במצב כזה תשחקו חלק ניכר מההון העצמי שלכם בשל המינוף של משכנתא שתיקחו). החזר חודשי של 5500 ש"ח בחודש משכר כזה יכול להיות סביר גם אם ייחשב גבולי (בעיקר תלוי בהתנהלות הכלכלית שלכם) אבל אני אישית הייתי מוכר היום, עובר לשכירות ורוכש במקום את הנכס הבא בעיתוי שיתאים לכם. אבל זה רק בגלל הערכה שלי שעם עליית הריביות יתחילו מחירי הנדל"ן לרדת. זה כמובן לא מדע מדוייק.
 
למעלה