שאלה לעו"ד פז לב רן

moshew50

New member
שאלה לעו"ד פז לב רן

אני תבעתי בבית המשפט לתביעות קטנות חברה מסויימת הנותנת שרות למימוש זכויות מול הביטוח הלאומי. תביעתי היתה על שכ"ט בלבד !!! בגין תשלומי יתר שנראו לי מוגזמים ומעל להסכם החוזה. השופט המליץ למחוק את התביעה ללא הוצאות וקיבלתי את ההמלצה. (לא ידעתי שלאחר מחיקת תביעה אין אפשרות לתבועה מחדש עם עזרת עו"ד). הנתבעת כדי ולהסיח את הדעת ולהתיש מעצם התביעה שהיא על שכר טירחה בלבד !!!. כתבה בכתב ההגנה מס רב של שקרים. נשאלת השאלה, א. האם מותר להציג מסמכים רפואיים שלי ללא יפוי כח וסודיות רפואית. (את יפוי הכח לקחתי יחד עם כל המסמכים הרפואיים בגמר הטיפול ובתשלום שכ"ט). בכתב ההגנה כתבו מס' דברים שפגעו בי קשות כגון : ב. מעולם לא שילם מס בריאות כחוק. ג. להערכתנו תביעה זו היא תולדה של מצבו הכולל הפרעות ריכוז ופגיעה בזיכרון (בכל זאת החתימו אותי על החוזה). וזה מאד פגע בי. ד . ידוע לנו כי מר ........ סובל מבעיות נפשיות כולל בעיות ריכוז ופגיעה בזיכרון. לפי דעתי יש כאן מס' מקרים שאותה חברה עברה על החוק כגון : א.מעילה באמון ופגיעה בכבוד האדם ובפרטיותו. ב. שקר כאילו אני עברין מס. ג. חיסיון רפואי(סודיות רפואית). ד. צנעת הפרט ו/או הגנת הפרטיות. ה. שימוש במסמכים ללא יפוי כח. ה. אי השמדת מסמכים רפואיים ואישיים לאחר חצי שנה. ו. לשון הרע. בקשתי ממנהל הפורום, האם יש אפשרות לתבוע את החברה?, ואם כן להעזר במשרד עו"ד שלך. בתודה מראש.
 
ניסיון תשובה

ראשית אבהיר כי בהנחה ומדובר במחיקה של התביעה ולא בדחייה הרי אין סיבה שלא תוכל להגיש תביעה חדשה בסיוע עו"ד. לעניין יתר הטענות אומר: 1. המסמכים הרפואיים אשר הוצגו ע"י הנתבעת היו מסמכים אשר נמסרו על ידך לנתבעת לצורך הגשתם לרשויות, לדעתי אין צורך ביפוי כוח או הסכמה שלך כאשר יש להבהיר כי הזכות לניהול הליך שיפוטי צודק בו יוצגו כלל המסמכים הרלוונטים גובר בדר"כ על הזכות לפרטיות/צנעת הפרט וכיוצא באלה. 2. הדברים אשר נכתבו ונטענו במסגרת כתב ההגנה מוגנים מפני תביעת לשון הרע(ראה תשובות קודמות של בעניין). 3. כפי שציינתי אין צורך ביפוי כוח בכדי להציג מסמכים אשר נמצאים בידי הנתבעת וחיונים לקו ההגנה שלה. 4. לגבי השמדת המסמכים אני לא יודע מה נקבע בהסכם ההתקשרות מול החברה והאם יש לה חובה להשמיד את המסמכים, כאשר בכל מקרה תעלה טענה כי המסמכים היו חיוניים לניהול ההליך. 5. לגבי השאלה האם ניתן לתבוע את החברה אין לי תשובה חד משמעית ויש צורך לבדוק את כלל הטענות והראיות בטרם קביעת עמדה בעניין. בכל הנוגע לשימוש במשרד שלי, אין זה הפורום המתאים לדון בעניין ואיני נוטה לקבל לקוחות בדרך זו. בהצלחה.
 

moshew50

New member
בהמשך לשאלתי

ראשית תודה על התשובה העינינית. לגבי השמדת מיסמכים נאמר לי מפורשות ע"י מנהלת התיק שטיפלה מול המל"ל כי על פי החוק אסור להם להחזיק מיסמכים שלי מעל חצי שנה לאחר סיום הטיפול והם לא רוצים לעבור על החוק, או שני לוקח, או שישלך לי בדאר, או שהם יגרסו את כל המסמכים שלי. התביעה שלי היתה על שכ"ט בלבד ולא היה צורך לחשוף את מצבי האישי כי זה לא היה לענין ולא קשור לעצם התביעה. שאר הדברים בתשובתך ברורים.
 
למעלה