שאלה למתחיל...

THE WALL 1981

New member
שאלה למתחיל...

אני מתכוון לרכוש שולחן סנוקר 8 פיט של ריליי. האם אפשר להשתמש בכדורי 4\1 2 (כדורי פול) עבור השולחן הזה ? מה הגודל המקסימלי של כדורי סנוקר עבור השולחן הזה ? מה הענין בראשים שונים (MM) של המקלות מה מתאים למה ומי מתאים למו ? תודה רבה
 

lior02010201

New member
שלום

חשבתי שמישהו שיותר מבין יענה לך אבל עד אז אני אענה על מה שאני יודע. כדורי פול יהיו לפול ולא יוכלו להחליף כדורי סנוקר בשולחן סנוקר. כיוון שיש הבדל גדול מאוד בין הגודל ומשקל הכדורים המקלות חייבים להיות מותאמים בהתאם. 9MM מתאים לסנוקר ו 11-13MM מתאים לפול. תקנו אותי אם אני טועה במשוה.
 

9ball master

New member
תשובה....

לא מומלץ להשתמש בכדורי פול על שולחן מסוג זה, נם הקושי יכנסו בכיסים והם גם נקודת האמצע שלהם גבוהה מכדור סנוקר ביחס לנקודת המגע בדופן מה שאומר שבמכה חזקה הכדור יקפוץ מהדופן. למה בכלל אתה חושב על שימוש בכדורי פול על שולחן סנוקר? לגבי המקלות, הרבה כבר נאמר ונכתב בנושא (אתה מוזמן לנבור בארכיון, בטאגליינס ובמאמרים...) העקרון הוא פשוט ומנוגד למיתוסים
משחקים עם מה שנוח!!!! נכון ששחקני סנוקר לרוב משחקים עם טיפ בקוטר ממוצע של 10מ"מ ורוב שחקני הפול משחקים עם טיפ בקוטר ממוצע של 12.5מ"מ אך לכל שחקן יש את ההעדפה שלו.
 

lior02010201

New member
ככל שהמקל יהיה יותר דק ככה

הוא יהיה יותר רגיש? ותיהיה יותר שליטה בכדור?
 

Anin17

New member
סליחה שנעלמתי

הייתי בחו"ל עם חברים לפני הגיוס תשובות לשואל ריילי בארץ הוא ריילי מתוצרת סין ולא ריילי כמו אלו שעושים בהם שימוש בטורנירים הגדולים בחו"ל בנוסף למה שמאסטר אמר תקנה כדורי פול באותו הגדול של כדורי הסנוקר הסטנדרטים ואז לא תהיה שום בעיה הקושי בהכנסת הכדור יהיה אותו הקושי והכדורים לא יקפצו מפגיעה בבנדות אני אישית אוהב לשחק פול רק על שולחן סנוקר, עם כדורים בגודל של כדורי סנוקר ומקל סנוקר את הפול הרגיל אני ממש לא אוהב וגם זה בלשון המעטה MM של המקלות אתה צריך מקל סנוקר (כי כדורים גדולים של פול לא יתאימו לשימוש בשולחן סנוקר) במידה ואתה קונה מקל מאיכות טובה תוכל ללכת גם על 9 מ"מ ללא חשש שהמקל יתעקם בעתיד הקרוב אם אתה קונה מקל זול תלך כבר על 10 מ"מ כי פחות מזה המקל יתעוות לך הטיפים עצמם צריכים להיות מעור ולא מגומי קשיח
 

9ball master

New member
הסיכוי ש...

מקל יתעקם לא קשור לקוטר הטיפ שלו
מקל יכול להתעקם ממספר סיבות:
איכות יצור נמוכה - העץ לא עבר את כל התהליכים הדרושים לתת לו את העמידות.
שימוש ותחזוקה לא נכונים - התעללות במקל מצד השחקן, השארת מקל במכונית, חשיפה ללחות ועוד ועוד ועוד....
פגם בעץ שלא נתגלה בתהליך היצור - בסך הכל מדובר בחתיכת עץ ואי אפשר ב 100% לדעת איך הוא יתנהג, זה קורה גם למקלות שעולים אלפי דולארים.
 

9ball master

New member
על חלק יש....

McDermott למשל נותנים אחריות לכל החיים כנגד התעקמות של ה shaft אבל רק בתנאי שהמקל נקנה על ידך מספק מורשה ולא יד שניה וכן שיש לך את הקבלה וביצעת רישום של המקל באתר שלהם.... ישנן עוד חברות שמנסות לתת אחריות כזאת או אחרת אבל יש הרבה אותיות קטנות וצריך להראות שמדובר בדפקט בייצור ולא כתוצאה של שימוש לא נכון. הבעיה שלנו בישראל שאחריות שכזו לא כל כך רלוונטית כי עלות המשלוח הלוך וחזור עלולה לעלות כמו shaft חדש..... אני לדוגמא קניתי shaft בעלות של $200 והוא קיבל עקמת קטנה, לא משהו שיכול להפריע למשחק (כאשר מגלגלים את ה shaft על השולחן, כל עוד הטיפ לא עוזב לרגע את שטח השולחן אז העקמת היא לא רצינית ולא תפגע בביצוע המקל). היצרן ביקש ממני לשלוח לו את ה shaft על מנת שהוא יוכל לבדוק מדוע זה קרה ולסדר אותו או להחליף אם זה לא אפשרי, אני אמרתי לו שעלות המשלוח הלוך וחזור מייקרת לי את הנושא הזה יותר מידי ושישכח מזה, זה קורה ואני מקבל את זה.... במקום הוא שלח לי shaft חדש נוסף ללא כל תשלום!!! זה נקרא שירות
כמובן שניתן גם ליישר shaft עקום אבל עד רמה מסויימת וזה לא מבטיח שהעקמת לא תחזור. הבעיה היא שהתהליך בדרך כלל יותר יקר מעלות המקלות הפשוטים... בעיה יותר חמורה אך מאד מאד נדירה (אבל כבר נתקלתי בה) היא שה butt (החלק התחתון, העבה של המקל) מתעקם... כאן כבר אין מה לעשות, כל עוד זה לא משהו רציני אפשר לא להתייחס אך עם זה מפריע (אפילו פסיכולוגית) אז חייבים להחליף.
 

Anin17

New member
לא כתבתי שקוטר הטיפ משפיע על הסיכוי

להתעקם מאיפה הבאת את זה? כתבתי שהמקלות הזולים מסין שקצה הshaft שלהם 9 מ"מ יתעקמו במהירות ולכן אם הוא קונה מקל כזה שיקח את זה בחשבון
 

9ball master

New member
ציטוט מדבריך.....

במידה ואתה קונה מקל מאיכות טובה תוכל ללכת גם על 9 מ"מ ללא חשש שהמקל יתעקם בעתיד הקרוב אם אתה קונה מקל זול תלך כבר על 10 מ"מ כי פחות מזה המקל יתעוות לך מדבריך ניתן להבין כי מקל בקוטר של 9 מ"מ באיכות זולה יתעקם ולעומת זאת מקל מאותה איכות עם קוטר של 10 מ"מ לא יתעקם... זה לא נכון
למקל באותה איכות יש את אותו הסיכוי להתעקם ללא לקוטר שלו... וזה נכון לכל רמת איכות רק אחוז הסיכוי משתנה.
 
למעלה