שאלה למטפלים

shreder2

New member
שאלה למטפלים

אני שואל ולא מתוך כעס אלא מתוך רצון להבין למה מטפלים לוקחים מאות שקלים לעשה כאשר רוב האנשים במדינה מרוויחים רק כמה עשרות שקלים בעשה. נכון שחלק מזה הולך למיסים אבל כל העובדים במדינה משלמים מיסים. ונכון שעבדתם קשה כדי להגיע למה שאתם היום אבל אתם לא היחידים שלמדו באוניברסיטה. אז אני שואל איך הגעתם למצב שאתם לוקחים מאות שקלים לשעה ממטופל אין לכם נקיפות מצפון אתם לא מרגישים סוג של ניצול? אנא ענו בכנות
 

גרא.

New member
shrede2,אני איני מתימר לייצג את כל

הפסיכולוגים,אלא כותב את דעתי שלי.שכר הפסיכולוגים,אינו שונה בהרבה משכרם של עורכי דין (שהוא הרבה יותר גבוה),רואי חשבון,או בעלי מקצועות אקדמאיים אחרים,למעט מורים הסובלים מקיפוח של שנים..שכר פסיכולוגים מאד דומה לעלות שעת עבודה במוסך,או שעת עבודה של חשמלאי או שרברב הבאים לביתך,ובכל זאת לא יצאת בטרוניה נגדם.בניגוד לרוב האקדמאים היכולים להסתפק בתואר ראשון,פסיכולוג מחוייב ללמוד שני תוארים,כשאינו יכול להתקבל לתואר שני,אם אינו מצטיין בלימודי התואר הראשון.ולאחר שמסיים את לימודיו הוא חייב להתמחות 4 שנים,בדרך במשכורת רעב של מתמחים,ולעיתים יש כאלה שעובדים בההתנדבות עקב חוסר תקנים.מכאן שפסיכולוג מקדיש כעשר שנים רצופות ללימודים,שעה שבעלי מקצועות אחרים,הלומדים זמן קצר יותר,מתחילים להחזיא לעצמם את ההשקעה.נזכיר רק כי עו"ד לומד רק תואר ראשון,ומתמחה שנה.אבל המחירים של עו"ד,גם מתחילים,גבוהים פי כמה מאלה של הפסיכולוגים.אין כאן ניצול מצוקה בכדי להרוויח יותר כסף,ואין מקום לנקיפת מצפון.מאחר כפי שהוסבר,פסיכולוג משקיע שנים ארוכות וממון רב בהכשרה שלו,וכשהוא עובד,ההשקעה הנפשית והאחריות המתבקשת ממנו גבוהה.בעיקר משום שהוא עוסק בדיני נפשות.יחד עם זה,כדאי שתדע שפסיכולוגים רבים,מתחשבים במצב הכלכלי של פונים,יש כאלה שמורידים מחירים,ועובדים גם בהתנדבות.אני מבין את הקושי לשלם מאות שקלים על טיפול,דומ שהתשובה צריכה להיות ע"י סבסוד הטיפול ע"י המדינה.כפי שנהוג בכל קופות החולים.חשוב להבין באיזה שהוא מקום,כי אם סטודנט המתכנן את לימודיו,יידע שבמידה והוא ילמד פסיכולוגיה,הוא לא יוכל להשתכר בצורה מכובדת,איש לא ילך ללמוד את המקצוע הזה,זולת כמה אלטרואיסטים..ואז לאן יפנו כל אלה הזקוקים לטיפול? ולבסוף, זה טיבו של מקצוע אקדמאי כמו רבים אחרים,שהוא זה שיכול לקבוע את שכרו שלו תמורת עמלו,אלא אם כן הוא שכיר,והשכר משולם בהתאם להכשרה ולאחריות המקצועית.לי אישית אין נקיפת מצפון.לעת מצוא נתתי שרות מקצועי ללא תשלום כלל,כפי שאני גם עושה כאן בפורום הזה בהתנדבות למעלה מעשר שנים.
 
קצת התבלבלת

בין מקצועות חפשיים ואנשים שעובדים כעצמאיים, לבין אנשים שמקבלים משכורת. לא? יש הרבה פסיכולוגים שעובדים בשירות המדינה על משכורת ומקבלים כמה עשרות שקלים בשעה על פי הסכמי השכר שיש להם בהסתדרות.
 

Shazi

New member


נכון מאוד. וחוץ מזה, אנשים שעובדים כעצמאיים בכל התחומים יכולים לתמחר את השירות שלהם כרצונם, וזכותם המלאה לעשות זאת. גם מורים פרטיים- לנהיגה, לנגינה וכו' גובים בדרך כלל מעל 100 ש"ח לשעה. מסאז'יסטים גובים יותר, ואפשר לתת עוד דוגמאות רבות. לפחות בתחום הטיפולי, לקוחות שלא מתאים להם לשלם את המחירים האלה יכולים לנסות לקבל את העזרה מהשירות הציבורי.
 

yonadavg

New member
shazi אני לא כל כך מקבל את האמירה של:

"לקוחות שלא מתאים להם ". חלקים גדולים מאוד מהציבור כלל אינם יכולים להרשות לעצמם טיפול אצל פסיכולוג פרטי. ולכן כפי שכתב גרא חשוב שהמדינה תסבסד כמה שיותר. המצב בארץ מהבחינה הזו הוא ממש לא טוב ומה שמוקצב לבריאות הנפש הינו 5% מתוך תקציב הבריאות שזה מחצית מהמקובל במדינות ה OECD. במסגרת אירועי המחאה של הקיץ האחרון קמה גם התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית שפועלת למען הנושא. למי שיצא לראות אתמול ערב חדש (החל מהדקה ה 42), או להקשיב לתוכנית של יעל דן היה איטם על מיזם חדש של קליניקות לתועלת הציבור שיזמה התנועה. בסוף השנה הקרובה גם ייפתחו הסכמי השכר של הפסיכולוגים בשירות הציבורי, שתנאיהם היום מחפירים. ככל שתהיה תמיכה ציבורית גדולה יותר יתאפשר יותר לחזק את השירות הציבורי. לעצם העניין, בנוסף לדברים שכתב גרא על ההשקעה ארוכת השנים וכדומה, חשוב לדעת שכאשר אדם משלם על פגישה הוא לא משלם על שעת עבודה אלא על הרבה מעבר. למשל זמן העבודה על המקרה מעבר לשעת הפגישה. למשל התייעצות מקצועיות שעורך המטפל. מטפלים רבים ממשיכים להשקיע אלפי ועשרות אלפי שקלים בשנה על המשך הכשרה והתעדכנות. כמו כן, חשוב לזכור שבניגוד לעבודה כשכיר, העצמאי אמור להפריש סכומים עבור עצמו לכל התנאים הפנסיונים, ימי חופש ומחלה ועוד. בתנאים מסויימים 250 שקל שמשלם הלקוח שווים לחמישים ש"ח לשעה עבור המטפל. בתקווה לשירות ציבורי מחוזק יונדב
 
יונדב, תודה רבה על הבאת המידע לכאן.

לא היה לי מושג שהתנועה קמה, ובהחלט הייתי מוטרדת מהמצב (וגם התייחסתי לזה בפייסבוק שלי.. מצחיק לומר זאת אולי אבל נכון) בכל אופן, איך אני, שאיני נמנית עם מקצועות הטיפול הנפשי לסוגיו, יכולה לעזור? אז נגיד אני מפרסמת בפייסבוק ומבקשת שיעבירו הלאה כדי לפתח מודעות ציבורית לעבודת התנועה. יש מה לעשות מעבר לזה?
 
גרא! אני לא מאמינה, חוש הומור?

קודם דיברת על מכבי ת"א ועכשיו זה, אני מתחילה לחשוש לשלומך.. אפשר להציע תה קמומיל מרגיע? (-:
 

גרא.

New member
איילית אלמונית,חוש הומור? אני,עצמי כאיש

מקצוע,חייב להזדהות בשמי המלא ובהתמחותי.את איילית שאינך כזאת,בוודאי שלא.ובכל זאת,חשוב שהמשתתפים כאן ידעו קצת יותר על אלמונית,שמגיבה המון,גם מחלקת ציונים.,ובמיוחד מבקשת תמיכה בפייסבוק בתחום שמאד חשוב לך.אז את יכולה לחייך,אבל אני לא...
 
גרא, אתה מוכן להגיד לי מה מציק לך?

מפריע לך שאני מגיבה פה בפורום? אתה חושב שאני כותבת שטויות? ולמה לדעתך את מישהו פה צריכה לעניין הזהות האמיתית שלי? למה מפריע לך שאני מפגינה הזדהות או תמיכה עם חלק מהתגובות ועם חלקן לא? ולגבי פייסבוק, ההערה שלך הזויה לגמרי. מצטערת.
 
בקריאה חוזרת

הבנתי עכשיו אחרת את הודעתך, אוקי, אז אין פה עניין שמציק לך כמו שחשבתי. מן הסתם, העובדה שאני מדי פעם מגיבה פה עדיין לא צריכה לעניין אף אחד לגבי זהותי. ואם בכל זאת מישהי/ו מתעניינ/ת הם מוזמנים לשאול במסרים. אין שום סיבה שאני אכתוב על עצמי פה בפורום. וברור מאליו שאתה לא יכול להגיב פה בהתלוצצויות למיניהן. זה היה ברור גם לפני שהגבת.
 
לא עניין של להיות כבד,

אלא של מקצועיות. כשאדם הולך לקבל יעוץ בעניינים רגישים או קשים לו, הוא מבקש להתיעץ עם אדם או קבוצה שמתיחסת ברצינות לפניותיו. אין מקום פה בפורום להתלוצצויות, בטח לו מגרא.
 

גרא.

New member
איילית אלמונית,עד עתה לא הגבתי בבדיחות הדעת

לאף גולש,גם לגבייך.כתבתי את שכתבתי לגבי אלמוניות בפייסבוק.שהיא כידוע רשת חברתית בה אנשים שנכנסים מפרסמים מעבר לתמונות,כל מיני פרטים מענינים על עצמם. את כתבת בתגובה ליונדבג בשעה 12.07 ,ואני מצטט" לא היה לי מושג שהתנועה קמה.בהחלט הייתי מטרדת מהמצב (גם התייחסתי לזה ב פ י י ס ב ו ק שלי).אז נגיד שאני מפרסמת ב פ י י ס ב ו ק ומבקשת שיעבירו הלאה כדי לפתח מודעות ציבורית לעבודת התנועה,מהיש לעשות מעבר לזה?....לכך התיחסה תגובתי,ואני מצטט "איך נכנסים לפייסבוק של אלמונית"...איזה בדיחה או התלוצצות יש פה? אם הייתיח רוצה להכנס למנשר שלך המיועד לעורר מודעות ציבורית,בכדי לחתום ולהזדהות עם העצומה הזו,לאן יכולתי אני או אחרים שכמותי להכנס? מיהרת מדי להטיל דופי בלא לברר באמת למה התכוונתי.אגב ביהדות,אחת הדרכים להתמודד עם צרות היא שמוש בחוש הומור...
 
גרא, מן הסתם פה אני משתמשת בכינוי "תפוזי",

ובפייסבוק יש לי כרטיס הנושא את שמי המלא האמיתי. חשבתי שזה ברור לך, וכשהגבת כפי שהגבת חשבתי שכתבת את הדברים בבדיחות הדעת. דווקא לא התייחסתי למנשר או להחתמה על עצומה, אלא על הפניה לאתר העמותה ופניה לאלו שקוראים את תוכן ההודעות שלי (בשפת פייסבוק ה"חברים" שלי, שהם חברים ומכרים שלי במציאות) , שישתפו גם אצלם וירחיבו את מעגל הנחשפים לעצם קיום העמותה ופעילותה. אין צורך בהחתמה על עצומה, פעילות העמותה ומטרותיה וכן הסיבות למטרותיה כתובים בגילוי הדעת של אתר העמותה. מה שצריך זה פשוט לפרסם את עצם קיומה. כתבת שמיהרתי להטיל דופי בדבריך, וקצת שכחת שאח"כ תיקנתי דברי והתייחסתי בדרך אחרת לדבריך, דרך שכנראה תאמה יותר את כוונתך. (-:
 
למעלה