shrede2,אני איני מתימר לייצג את כל
הפסיכולוגים,אלא כותב את דעתי שלי.שכר הפסיכולוגים,אינו שונה בהרבה משכרם של עורכי דין (שהוא הרבה יותר גבוה),רואי חשבון,או בעלי מקצועות אקדמאיים אחרים,למעט מורים הסובלים מקיפוח של שנים..שכר פסיכולוגים מאד דומה לעלות שעת עבודה במוסך,או שעת עבודה של חשמלאי או שרברב הבאים לביתך,ובכל זאת לא יצאת בטרוניה נגדם.בניגוד לרוב האקדמאים היכולים להסתפק בתואר ראשון,פסיכולוג מחוייב ללמוד שני תוארים,כשאינו יכול להתקבל לתואר שני,אם אינו מצטיין בלימודי התואר הראשון.ולאחר שמסיים את לימודיו הוא חייב להתמחות 4 שנים,בדרך במשכורת רעב של מתמחים,ולעיתים יש כאלה שעובדים בההתנדבות עקב חוסר תקנים.מכאן שפסיכולוג מקדיש כעשר שנים רצופות ללימודים,שעה שבעלי מקצועות אחרים,הלומדים זמן קצר יותר,מתחילים להחזיא לעצמם את ההשקעה.נזכיר רק כי עו"ד לומד רק תואר ראשון,ומתמחה שנה.אבל המחירים של עו"ד,גם מתחילים,גבוהים פי כמה מאלה של הפסיכולוגים.אין כאן ניצול מצוקה בכדי להרוויח יותר כסף,ואין מקום לנקיפת מצפון.מאחר כפי שהוסבר,פסיכולוג משקיע שנים ארוכות וממון רב בהכשרה שלו,וכשהוא עובד,ההשקעה הנפשית והאחריות המתבקשת ממנו גבוהה.בעיקר משום שהוא עוסק בדיני נפשות.יחד עם זה,כדאי שתדע שפסיכולוגים רבים,מתחשבים במצב הכלכלי של פונים,יש כאלה שמורידים מחירים,ועובדים גם בהתנדבות.אני מבין את הקושי לשלם מאות שקלים על טיפול,דומ שהתשובה צריכה להיות ע"י סבסוד הטיפול ע"י המדינה.כפי שנהוג בכל קופות החולים.חשוב להבין באיזה שהוא מקום,כי אם סטודנט המתכנן את לימודיו,יידע שבמידה והוא ילמד פסיכולוגיה,הוא לא יוכל להשתכר בצורה מכובדת,איש לא ילך ללמוד את המקצוע הזה,זולת כמה אלטרואיסטים..ואז לאן יפנו כל אלה הזקוקים לטיפול? ולבסוף, זה טיבו של מקצוע אקדמאי כמו רבים אחרים,שהוא זה שיכול לקבוע את שכרו שלו תמורת עמלו,אלא אם כן הוא שכיר,והשכר משולם בהתאם להכשרה ולאחריות המקצועית.לי אישית אין נקיפת מצפון.לעת מצוא נתתי שרות מקצועי ללא תשלום כלל,כפי שאני גם עושה כאן בפורום הזה בהתנדבות למעלה מעשר שנים.