שאלה למבינים

Bikophil

New member
שאלה למבינים

לי יש מעצורי דיסק.אחרי שהכנסתי את הגלגל הקדמי יש רעש של חיכוך .האופניים עברו רק שתי רכיבות.
 
מס' אופציות

יכול מאוד להיות שלא הכנסת את הגלגל כמו שצריך למקום: זו האפשרות היותר סבירה. כיוון של הברקס: (לא ממש סביר) אם זה עבד כמו שצריך עד עכשיו אין סיבה שזה ישתנה סתם ככה פתאום. במעצורי דיסק לעיתים קרובות קיים רעש של חיכוך זה לא כ"כ משמעותי ואפשר ללמוד לחיות עם זה, זהו אחד החסרונות של מעצורי דיסק.
 
זה קורה תמיד ../images/Emo8.gif

בכל הרכבה שניה אני מכוון (פיין טיונינג) את הדיסקים יש לך שתי גלגלות בצידי הקליפר..... אחרי שהושבת את הגלגל במקום ונעלת אותו תרים את האופניים וסובב את הגלגל. תסתכל בין הרוטור לרפידות (בזוית מסוימת תראה את חריץ האור כלומר את המרווח)ותבחין היכן הרוטור משתפשף על הרפידה. סגור/פתח את הגלגלון על הקליפר שיהיה במרווח שווה בין הרפידות לקליפר בלי רעש. טיפ נוסף...אחת הלחיים בקליפר סטטית והשניה דינמית...כוון קודם את הסטטית. בהצלחה
 

mtbRider

New member
שים לב !!

יש לכוון כך שהרפידה הפנימית קרובה ככל הניתן (ויש שאומרים שמתחילה לעשות רעש) .... כך במהלך הבלימה הדיסק לא ייצטרך להתעוות על מנת לפגוע בשני הרפידות..... כעקרון ככל שהחלק הפנימי יהיה קרוב יותר תהיה יותר "נשיכה" וככל שיהיה רחוק יותר תהיה פחות "נשיכה" אבל יותר עוות בדיסק [ואת זה אנחנו לא כ"כ רוצים מעל רמות מסויימות]. כמו כן, במידת הצורך לפני הכיוון המדובר יש לעשות caliper alignment ..... קרא את ההוראות. לגבי ה alignment בכמה מילים, פותחים את הברגי ה CPS שמחברים את הקליפר למתאם ואז סוגרים את שני הצדדים של הרפידות כך שיווצר היחס של 1/3 ו 2/3 כאשר 1/3 הוא הצד הפנימי (האופניים), ומקבעים את ה CPS (הקפד להדק קצת כל בורג כלומר קצת את הראשון, קצת את השני אח"כ עוד טיפה את הראשון, אח"כ עוד טיפה את השני על מנת שה alignment יישאר תקין [בכלל ככה מהדקים משהו שמקובע ע"י שני ברגים). עוד טיפ, נסה לפרק ולהחזיר שוב את הגלגל. Disclaimer הנ"ל נכתב על סמך הוראות avid וניסיון אישי. אין לראות בדבר כהוראות לכיוון הדיסקים מכל יצרן שהוא. ברקסים זה דבר חשוב מאוד כמו חלקים רבים באופניים שקריסתם עלולה להוביל למצבים מסוכנים, פציעות ואף מוות. התייעץ באדם מוסמך לכיוון הדיסקים שלך. .
 

dyego

New member
מעצורי דיסק לא יוצאים מכיוון...

בכל פעם שמפרקים גלגל וגם אין שום סיבה שבעולם שהרוטור יגע ברפידה (זה לא החסרון של מעצורי דיסק!). מה שקורה הוא שלעיתים בזמן העמסת האופניים ידית הבלם נלחצת ואז הרפידות מתקרבות זו לזו, כאשר אתה רוצה להכניס את הגלגל אז הרוטור אכן נוגע ברפידות כיוון שהללו נסגרו. אפשרות אחרת היא שבזמן הכנסת הגלגל למקומו נוגע הרוטור בצד החיצון של הרפידה ומסיט אותה מעט. מה שבטוח הוא שלא צריך להתרגש, לרוב הקליפרים יש מנגנות של ויסות עצמי ובמקרה כמו שלך שתים עד שלוש לחיצות על המעצור יחזירו את הרפידות למקום ובא לציון גואל... בכל מקרה הייתי מחזיק מברג שטוח האוטו במידה ואתה נוהג לפרק את הגלגל תמיד כיוון שלחיצה "טובה" על המעצור יכולה ממש לסגור את המרווח בין הרפידות למצב בו אי אפשר להכניס את הגלגל כלל. אזי צריך מ-א-ד בעדינות לפתוח את הרווח בין הרפידות מבלי לפגוע בהן כמובן.
 
למעלה