שאלה לי, בבקשה...

אינדית

New member
שאלה לי, בבקשה...

שלום לכולן... המליצו לי על הפורום הזה כמקום בו אוכל אולי למצוא מענה לשאלותיי... אני מנסה להרות כבר כמעט שנתיים, ובבדיקת פרוגסטרון שעשיתי לאחרונה הרופא הודיע לי שאני לא מבייצת. הוא המליץ על בדיקת זרע לפני שנתקדם, אבל אני מאוד מאוד רוצה לדעת (והוא לא כ"כ מתלהב לספר, כך נראה) מה המשמעות של חוסר ביוץ, ממה זה יכול להגרם? מה הטיפול הקל ביותר ומה הקשה ביותר? אני מלאת פחדים וחששות מטיפולים הורמונליים כואבים ומנפחים. אנא, אם מישהי תוכל לשפוך קצת אור בעבורי, אהיה אסירת תודה... אלפי תודות מראש
 

ססוני

New member
שלום לך אינדית ../images/Emo39.gif

ברוכה הבאה, ששהותך כאן תהיה חד פעמית. ראשית, אני ממליצה לך בחום לחזור על הבדיקה --מנסיון, לפעמים הגוף פשוט לא מבייץ ומדובר בתופעה חד פעמית לחלוטין, כך שבדיקה נוספת לפחות תתן לך אינדיקציה נוספת. בכל מקרה, בדיקת זרע היא בדיקה מהירה ונוחה שחשוב לבצע אותה לפני שמתקדמים סתם בכיוון הלא נכון. אני לא יודעת לספר לך על טיפולים שקיימים עבור חוסר ביוץ מתמשך, אבל אני רק יכולה לשתף אותך ולאמר לך שאם תופנו לטיפולים הורמונליים, הרי שממש לא מדובר בתהליך נורא, קצת דוקר אבל בסה"כ תהליך שיעזור לנו להיות אמא ואבא. בהצלחה.
 
welcome

שלום אינדית דבר ראשון ברוכה הבאה ונקווה שלא תישארי כאן לאורך זמן. וכעת, לעסק: האם יש לך מחזור סדיר? בד"כ הפרעות בביוץ מתאפיינות גם במחזורים לא סדירים. בכל אופן, למיטב הבנתי וכפי שהרופא אמר לי, הפרעות בביוץ הן הקלות ביותר לטיפול. הטיפול הוא בעיקר בגרימת ביוץ באופן יזום: מתחילים בכדורים (איקקלומין)או בזריקות (גונאל, פיוריגון, מטרודין ועוד) שמטרתם להביא להבשלת ביציות. בנוסף, עושים מעקב זקיקים באולטראסאונד ובדיקות דם כך שכשהזקיקים (=ביציות) מבשילים ומגיעים לגודל של בערך 20 מ"מ, וההורמונים בגוף מוכנים לקראת הביוץ, יוכלו לתת זריקה שעושה את הביוץ בפועל וזו זריקת הכוריגון (או שמחכים באופן טבעי לביוץ, זה רק פחות מדויק). בכל אופן, אני ממש לא מומחית, אולי בגלל שהופא שלי באמת לא מתייחס להפרעה בביוץ כאל משהו שיש להתרגש ממנו - אז קחי את זה בקלות, ובהצלחה!!!!
 

debby12

New member
מנהל
קצת על חוסר ביוץ

היי אינדית וברוכה הבאה. חוסר ביוץ היא בעיה יחסית פשוטה לטיפול. גם אני לא מבייצת בלי עזרה חיצונית. ממה שידוע לי זה זה יכול להיגרם: * מתסמונת השחלות הפוליציסטיות (תעשי חיפוש בלוחות וברשת PCOS) * מחוסר איזון הורמונלי - שמגיע מההיפותלמוס (בלוטה במוח) * מתגובה שחלתית ירודה * מעודף פרולקטין בדם * מחוסר איזון בבלוטת התירואיד. החדשות הטובות היא שהרפואה כיום יודעת לתת מענה לחוסר ביוץ - להלן השלבים - מהקל אל הכבד: * כדורי איקקלומין (כלומיפן ציטרט) 3-6 מחזורים של נסיונות (בהנחה שהם מצליחים לגרום לך ביוץ) * זריקות של הורמונים משרי ביוץ - למשך שבוע שבועיים (רק בחצי הראשון של החודש עד לביוץ - אחרי זה נותנים לישבן להתאושש). בהתאם למצב הזרע לפעמים משלבים את הזריקות האלה עם הזרעה (הליך פשוט - לא כואב ובלי הרדמה), או אם הזרע "תותחי" פשוט שולחים אותכם הביתה לעשות שיעורי בית בימים הנכונים. * אם אחרי 6 מחזורים כאלה לא קורה כלום - ניתן לעלות כיתה להפריית מבחנה. זה אומר זריקות (כמו בשלב הקודם) ואז בסמוך לביוץ הרדמה ושאיבה של הביציות, הפרייתן בזרע הבעל והחזרת הביציות המופרות לרחם. לדעתי טוב עושה הרופא שהוא מפנה אותכם לבדיקת זרע - כי חבל שתבזבזו זמן וזריקות בנסיונות "ביתיים" עם הזרע לא טוב (טפו טפו - בטוחה שהוא אחלה
אם יש לך עוד שאלות - חופשי. בכל מקרה, אני מדגישה שוב שחוסר ביוץ היא בעיה קלה ופתירה ולכן כדאי להיות אופטימיים.
 

נועם@בת

New member
ברוכה הבאה לסירה שלנו ../images/Emo45.gif

אני יכולה להמליץ לך על פורום הריון כדאי לך להגיע לשם בקרוב
. חוסר ביוץ נגרם במרבית המקרים משיבוש הורמונלי. אם זאת הבעיה היחידה ניתן די בקלות להחזיר את האיזון ההורמונלי ולגרום לביוץ. הטיפול הקל הוא כדורי איקקלומין, הטיפול הכבד הוא זריקות. אני לא יכולה להגיד שהטיפולים הם תענוג, אבל אני לא חושבת שהם מפחידים וקשים. הקושי העיקרי הוא כשהם לא מצליחים והולכים ומתארכים, אבל פורום הריון ופורום הורים אחרי טיפולים מראה לנו שבכל זאת יש לטיפולים האלה מטרה שמקדשת את כל האמצעים. חוצמזה מומלץ להיות מטופלת אצל רופא פוריות. בהצלחה נועם
 

אינדית

New member
תודה רבה, ואם אפשר עוד משהו...../images/Emo39.gif

תודה רבה רבה על התגובות המפורטות והחמימות. לגבי אותם כדורי איקקלומין... ברפרוף קל בפורומים הקשורים לנושא, קיבלתי את הרושם שהכדורים האלה לא בריאים וגורמים לתופעות לוואי. הכצעקתה...? האם לצפות להתנפחות ולהשתערות? מתי מחליטים לעבור לזריקות? האם ייתכן שאם אני לא מבייצת לא אוכל לעולם ללדת (אולי זה נגרם מבעיה פיזית בלתי פתירה ברחם או בשחלות?) אשמח גם לקבל שם/טל' של מומחה פוריות מאיזור המרכז. תודה רבה על העזרה, אתן נפלאות. למרות שזו הפעם הראשונה שלי פה, אני מרגישה שנכנסתי לתוך משפחה תומכת. תודה.
 

Habari

New member
לגבי ההמלצה

אם תפרטי באיזו קופה ומאיפה במרכז - יהיה יותר קל להמליץ לך
 

אינדית

New member
מאוחדת בת"א/ראשל"צ - תודה!../images/Emo20.gif

אבל מוכנה לנסוע לאן שצריך בשביל מומחה טוב
 

debby12

New member
מנהל
אני שולחת לך מסר

בענין ההמלצה לרופא - תבדקי בתיבת המסרים שלך בתפוז
 
אינדית יקרה, אני מאמינה שאחרי

שתביטי, בפניו של תינוקך תשכחי מכל הכאבים והתלאות שעברת, זה שווה כל סבל (אין לי ניסיון לצערי, עדיין), מאחלת לך בהצלחה, עכשיו אחרי שאת יודעת מה עושים.
 

אינדית

New member
ומתי בודקים ביוץ?

אני עשיתי את בדיקת הפרוגסטרון 21 יום אחרי שקיבלתי. קראתי שהביוץ מתרחש 14 יום לפני המחזור. אז מתי בעצם מתרחש הביוץ...?
 

Habari

New member
התשובה בגוף השאלה

במחזורים סדירים, לרוב, הביוץ מתרחש כ 14 יום לפני המחזור, כך שאם לדוגמא יש לך מחזור של 30 יום, סביר להניח שהביוץ שלך הוא בסביבות היום ה16. תסתכלי ביומן מתי היה המחזור האחרון שלך, תספרי 14 יום אחורה וכך תדעי להעריך מתי זה יהיה החודש. הבדיקה שעשו לך ביום ה21 זה נקרא פרופיל הורמונלי לוטאלי, כלומר של סוף מחזור, וזה נותן לרופא מידע נוסף. עשו לך פרופיל הורמונלי של תחילת מחזור (יום 3-5 למחזור)? בנוסף - האם המחזורים שלך סדירים (פחות או יותר)?
 

אינדית

New member
מחזור לא סדיר

עשיתי בינתיים רק בדיקה אחת - פרוגסטרון ביום ה-21 למחזור. המחזור שלי ממש לא סדיר. בא פעם בכמה חודשים. אז בעצם, ניתן לחשב את הביוץ רק מהסוף להתחלה? כלומר - רק כשקיבלתי אז אני יכולה לדעת שבייצתי? ואם המחזור לא סדיר אי אפשר לדעת מתי הביוץ...? אני מצטערת על אם השאלות שלי קצת טיפשיות, אבל אני לא ממש בעניינים והבשורה שאין לי ביוץ קצת (הרבה) מלחיצה אותי.
תודה רבה על המאמץ לעזור...
אינדית
 

Habari

New member
לא טיפשיות בכלל

ראשית, אם המחזור שלך לא סדיר, אז קטונתי, כי אני לא כל כך מבינה בזה. ממה שידוע לי, אחרי הביוץ נוצר גופיף צהוב שמפריש פרוגסטרון ובכך גורם לרירית הרחם להשאר עבה ומוכנה לקליטה. הגופיף הזה חיי כ 13-14 יום, וכאשר הוא מפסיק לתפקד, הרירית מתפרקת והווסת מגיעה. אם את לא כל כך מבייצת, זה מסביר למה המחזור שלך מגיע פעם בכמה חודשים ולא כל חודש פק"ל. היה ביוץ - יש מחזור. אם המחזור לא סדיר, נראה לי קצת יותר בעייתי לדעת בדיוק מתי הביוץ, אולי אפשר להעזר בשיטת חום השחר (מפורטת במאמרים כמדומני) או במעקב זקיקים וUS. לגבי הפתרון לבעיה, לפי מה שכתבו פה אחרות (ושוב, אני לא מבינה בזה) הטיפול הניתן הוא הורמונלי, וכאשר ניתן טיפול, הבעיה נפתרת "יחסית" בקלות. חשוב מאוד לעבור למומחה פוריות (לא יודעת אם כבר עשית את זה) כי טיפול אצל רופא נשים שאינו מומחה עלול סתם לבזבז את הזמן שלך. שיהיה בהצלחה.
 

Habari

New member
ועוד משהו ששכחתי

אם את חוששת מטיפולים הורמונליים מנפחים (כדבריך) אולי שווה לך לשקול טיפול אלטרנטיבי (דיקור בשילוב עם צמחי מרפא לדוגמא), במקום רפואה קונבנציונלית (לפחות בתור התחלה).
 

רות כהן

New member
האם ניתן לשלב דיקור סיני עם

איקאקלומין ? או שכדאי קודם לנסות דיקור לפני שמתחילים באיקאקלומין?
 

debby12

New member
מנהל
מחזור וביוץ

ממה שהבנתי וקראתי, העובדה שמקבלים מחזור לכשעצמה לא בהכרח מוכיחה שהיה ביוץ. אצל רוב הנשים עם מחזור סדיר פחות או יותר - זה אכן מצביע על ביוץ שארע 14 יום קודם -- אבל גם אצלם ייתכנו מדי פעם מחזורים ללא ביוץ. אצל נשים עם מחזור פעם בחודשיים/שלושה/חצי שנה וכו' - המחזור הוא עוד פחות אינדיקטיבי לביוץ. יש על זה הסבר בספר של בן רפאל וזיידמן (ע' 125). כאשר אין ביוץ רירית הרחם לא נחשפת להשפעת פרוגסטרון אלא לאסטרוגן בלבד. תחת השפעה זו של אסטרוגן בלבד, הרירית משגשגת וגדלה עד שהיע מגיעה לגודל בו התמיכה האסטרוגנית איננה מספקת, ואז הוא מופרשת כדימום וסתי שהוא בד"כ כבד מהרגיל, ומופיע כמובן באופן בלתי סדיר. לגבי דיקור סיני - לדעתי אין בעיה לשלב עם האיקאק' - הרי הרבה מחלקות היום ממליצות על דיקור סיני במקביל ל IVF - וזה טיפול יותר "רציני" מאיקק'.
 

bapi

New member
אפרופו דיקור סיני

היום סוף סוף הבאתי את עצמי להרים טלפון ולקבוע תור לרופא אלטרנטיבי/סיני שכבר הרבה זמן אמרו לי להתקשר אליו. הבנתי שהוא אמור להיות מומחה בבעיות פריון. הוא מאוד מבוקש אז הצלחתי לקבוע תור לאמצע יוני והאמת היא שאני מאוד מקוה שעד אז אני לא אצטרך אותו...
 
גם אני..../images/Emo140.gif

גם אני בטיפולים של דיקור סיני במכבי טבעי. שמעתי דברים נהדרים על שילוב של דיקור וטיפולים. אני, בכל אופן, יכולה לומר שמאז שהתחלתי את הדיקור הזקיקים צמחו פלאים והגענו להזרעה שלשום.
 

אינדית

New member
יותר "רציני"? ../images/Emo12.gif

מה פירוש טיפול יותר רציני? אשמח לקבל פרטים נוספים + הפניה למומחה בנושא
יום נפלא אינדית
 
למעלה