שאלה לי אליכם

בוקר טוב

לדעתי קל יותר במקום לשנוא תכונה זו או אחרת פשוט לקבל אותה כחלק מאי המושלמות שלנו. אם העצלנות מפריעה לך,תמיד הבחירה היא שלך,פשוט עשה. איזה מזל שהשינוי הוא בחירה שבידיינו....
 
לא תמיד קל לעשות

ובטח לא כשמדובר בתכונה מולדת צריך הרבה טאקטיקה כדי להלחם את המלחמה הזאת(אגב לאו דוקא עצלות זאת היתה סתם דוגמא) ואני רוצה כלים,יש לך?
 

pancha

New member
סליחה ,ברח לי גיבוב אותיות

סטארגייט,אם התכוונת לתכונות כמו עצלות,חריצות,שקדנות,יכולת למידה וכד' הן יותר נרכשות ממולדות.לומדים אותן או רוכשים אותן תוך כדי תהליך החיברות שאנחנו עוברים בילדותינו וגם אח"כ,כי הרי אנחנו בעצם לא מפסיקים ללמוד ולגלות דברים חדשים כל חיינו. אם ניקח את דוגמת ה"עצלות" צריך לבדוק עניינית באיזה נושאים היא באה לידי ביטוי ולשאול את עצמך למה אין חשק לבצע את אשר יש לבצע. יתכן ותופתע מהתשובות שתגלה בעצמך... ואז כדי לתקוף את הבעיות הספציפיות כדאי לפרק עניין לגורמים קטנים ולעבוד ב"קטנה" אחד-אחד ולתגמל עצמך בפרס. אם יורשה לי לתת דוגמא אישית דווקא בתחום זה- בעברי הקרוב הייתי סמל ה"חריצות" כמו נמלה אמיתית עבדתי מבוקר ועד ערב ללא לאות ובמשך שנים. היום,בעקבות משבר אישי קשה לי לתפקד ביעילות אפילו בעניינים פשוטים. בטח שאיבדתי את הסבלנות לעבודה אינטנסיבית.האם כתוצאה מכך אגדיר עצמי "עצלנית"? לא חושבת. יש הגדרות אחרות אבל הן לסיפור אחר. ו..רציתי גם לברך על פורום מעניין זה.
 
פנצ'ה (או פנשה?) ברוכה הבאה

טוב שבאת אלינו. תודה על הברכות! :) הצגת עמדה מעניינת, אבל חשוב לדעתי להדגים אותה הלכה למעשה... פשוט כדי שהיא תהיה בהירה יותר. אני מקווה שתתאקלמי... ותעזי לפתוח שרשור משלך ובו הסיפור שלך. להתראות!
 
הכלי הכי חשוב

הוא להגיע להבנה שהעצלות כבר לא משרתת אותך ואתה רוצה אחרת. מכאן תבוא החלטה על רצון בשינוי ומטרות קטנות שיובילו להצלחה ,סיפוק ורווח גדול יותר. יום נפלא
 

רותוש

New member
הקלישאה

הפוסל במומו פוסל, נמצאה נכונה גם במחקרים בפסיכולוגיה- משמע, מכאן הפסילה שלך את העצלנות, אולי אפילו תגביר את הנוחות שאתה מרגיש עם להיות עצלן. אם זאת, מדובר כמובן במקרים בהם התכונה ה"רעה" לא נמצאת במודעות. באמת מעניין מה קורה כאשר היא מודעת. סך היכולת שלך להפתר מאותה תכונה, אני מניחה שהוא בעיקר תלוי מוטיבציה. (שזה בעצם החישוב של המחירים והיתרונות שאותה תכונה מספקת לך כרגע).
 

מקוטיאל

New member
מה כל כך נורא בלשנוא?

אתה רואה משהו רע - תשנא. מה הבעיה? מה הפחד הגדול מלשנוא שיש לאנשים?
 

מקוטיאל

New member
זה לא מידה רעה

זה בכלל לא רע לשנוא, למשל, אדם שרוצח. זה טוב מאד. כמו כן זה גם בסדר לשנוא קצת עצלנים.
 

ויק1

New member
רעיון די גרוע כשלעצמו

מה תועיל לך שנאת חינם
אתה יכול לחבב, לאהוב או לשנוא תכונות כאלה ואחרות אצל אנשים. אבל לשנוא את המכלול בגלל שאדם הוא עצל
הרי יכולות להיות בו עוד עשרות תכונות חיוביות שבזכותן הוא האדם שהוא. תאר לך שאנשים יחליטו לנתק איתך מגע בגלל שאתה עצל איך תרגיש
ממש רעיון רע, אני לא נוהגת לשפוט אנשים על פי תכונות או יכולות, איש, איש ומידותיו הטובות והרעות עושות אותנו לאדם שלם. לא מאמינה בשלמות, לא חושבת שיש דבר כזה שנקרא שלמות, ויותר מכך טוב שאין.
 
למעלה