שאלה לי אליכם

royga

New member
שאלה לי אליכם

איך שינה אותכם האינטרנט- האם הייתם במפגשי פורומים ומפגשי צאטים? אותי זה אישית שינה. אחותי גרה בארצות הברית-בעלה עובד במייקרוסופט שם בשליחות- נולדה לי ולהם אחיינית ג'ינגית מדינה קיבלה אזרחות אמריקאית הילדונת. המסרים המיידים כלומר המסנג'ר- נתן לי את האפשרות לראות אותם ולדבר איתם במצלמה לראות את האחיניות שלי ואת הדודים שלי בארץ ובחו"ל. לגבי מפגשים- הייתי שוטר בבלוג טיוי- הייתי במפגשים שלהם אתם רואים אנשים ממש ממש נחמדים תרבותיים עם כוונה טובה של לסייע ולעזור. מייד התחרבנו זה לזה נהיינו כמו משפחה שם.. עוד מפגשי פורומים לא מעט יכולתי לשמוע תגובות יפות ולפעמים לא. התעלמתי מיזה. פגשתי את הידידה טובה שלי בפורום של המשמר אזרחי התחלנו לדבר במסרים אחר כך במסנג'ר ואחר כך הראינו אחד את השני פנים מול פנים היה ממש ממש נחמד. אשמח לשמוע איך זה גם שינה אותכם
 
תראה, יש לך שגיאת כתיב

איומה, אולי דיסקלוד, אבל פרוייד היה עושה מטעמים: במקום התקרבנו כתבת התחרבנו לתשומת ליבך.
 

e-magine

New member
רועי

אתה מצביע על כל שהאינטרנט נתן לך הזדמנות לעשות דברים ולפגוש אנשים שלא היית פוגש, אלמלא האינטרנט. זה אולי שינה את מסלול חייך במידת מה, אך זה לא שינה אותך. אני לא רואה מדבריך, שזה "שינה" אותך. איני שומע שהאינטרנט שינה את אישיותך, את תכונות האופי שלך, את כישוריך או את אמונותיך, כך שאיני יודע במה הוא שינה אותך.
 

roy gabay

New member
זה לא שינה את האופי שלי אבל

זה פתח לי דרך חדשה שלא הכרתי כלומר את העולם הוירטואלי והכל
 

shulak14

New member
זה בעיני אחד הנושאים המעניינים

באינטרנט. יש כל כך הרבה מיתוסים ישנים של ניכור, שינוי זהויות וכו'. מההתנהגות שלי בכל אופן, אני מסיקה שאני לפחות באינטרנט בדיוק כמו בחיים. אם קודם הייתי מטיילת כורסא. והבילוי האהוב עלי בקניון היה ללכת לאיבוד בין מדפי מדריכי הטיולים. הרי באינטרנט אני בעיקר משתתפת בפורומים של מטיילים. אני למשל מגדירה את עצמי כאדם מרפרף, מעדיף לדעת קצת על הכל מאשר הכל על קצת, אז באינטרנט אני אעבור בין אתרים, אדפדף, אבל לעיתים נדירות באמת אתעמק ואשקע. מעדיפה קשרים רחוקים ומדודים ולכן אשאר בפורומים עניינים ולא אכנס לפורומים שעוסקים כל הזמן בחיבוקים וברכות. (לאחרונה הגעתי במקרה לפורום שממש הזכיר לי את הקטע של אודטה בארץ נהדרת, הם כל היום לא עוברים את שלב הבוקר טוב). וכמו שאני לא אוהבת שיחות בחברה גדולה, מעולם לא הסתדרתי עם צ'אטים. פרומים מאפשרים כל כך במדויק את מידת ההשתתפות שבוחרים בה. בקיצור נדמה לי שאנחנו באינטרנט בדיוק כמו בחיים. המדיום שונה אנחנו לא בהרבה. מעניין לשמוע עוד דעות.
 

e-magine

New member
אני מתייחס לשתי השורות האחרונות

של הודעתך. ראשית, מי זה "אנחנו"? שנית, אם את מתכוונת לכלל הגולשים באינטרנט, מה מביא אותך למסכנה שכולנו מתנהגים ברשת באותה צורה? שלישית, וזה דבר שכבר עלה כאן בעבר, אנשים לא בהכרח מתנהגים בצורה דומה בסביבות שונות. אדם יכול להיות צנון יבש בעבודה ובדחן עם החבר'ה, עצבני בעבודה ורגוע בבית, ישר בספורט ורמאי בעסקים וכד, לדעתי, גם אדם שיוצר לעצמו או מנסה ליצור דמות שלדעתו מאד שונה מהאני האמיתי שלו, ומפעיל את הדמות הוירטואלית לאורך זמן, לא בהכרח משתנה. רועי דיבר על זה שהאינטרנט העמיד לרשותו אפשרויות תקשורת ומידע שלא היו לו בלי האינטרנט, או אולי היו אבל פחות זמינות ויותר יקרות. הדבר השפיע על חייו כי בין היתר איפשר לו לשמור על קשר מסויים עם בני משפחתו. אני כאמור, לא רואה בעובדות אלה שהאינטרנט שינה אותו. כאשר אני מדבר על שינוי האדם עקב השימוש ברשת, אני מתייחס לשאלה האם האינטרנט שינתה את אישיותו או את תכונותיו. האם אדם אדיש הפך לרגיש או ההיפך? האם אדם דתי הפך לחילוני או ההיפך? האם אדם נהיה יותר או פחות אינטליגנטי? האם הוא פיתח כישורים שלא היו לו או אולי דווקא איבד חלק מאילה שהיו לו? האם אדם שינה את האידיולוגיה שלו? את הבנת העולם?
 

shulak14

New member
כל כך הקפדתי עד המשפט האחרון

להשתמש באני ולא אנחנו. מאחר ולא ערכתי מחקרים בנידון, אני יכולה כמובן להעיד רק על עצמי. אבל מותר לחשוב גם בצורה תיאורטית יותר. בסופו של דבר אני חושבת (ולזה התכוונתי) שהאישיות לא משתנה (בכלל נדמה לי שאת רוב התכונות הבסיסיות אנו "נושאים" איתנו לאורך חיינו). אבל היכולות שלנו, ההתנהגויות וכו' יכולות להשתנות ואפילו "לגדול" עם כל מדיום חדש.
 

e-magine

New member
תיקון

"אני כאמור, לא רואה בעובדות אלה שהאינטרנט שינה אותו" = "אני כאמור, לא רואה בעובדות אלה אפשרות להסיק מסקנה שהאינטרנט שינה אותו".
 

סרפד

New member
אותי הוא שינה

לגבי אידאולוגיה ותפיסת עולם - לא יודעת כי יש כל מיני סוגים של שינויים. יש שינויים בערכי היסוד שבאים בעקבות שכנוע באי צדקתם או בערכים אחרים, זה לא קרה לי. ויש שינויים שבאים בעקבות מידע. עכשיו, אני לא יודעת אם אני יכולה לומר שהאינטרנט הביא לשינוי כי המידע לא תלוי בכלי - כלומר, אותו שינוי היה מתרחש גם אם הייתי נחשפת לאותו מידע שלא דרך האינטרנט. מצד שני, אין כיום שום דרך אחרת שהייתי יכולה להחשף בה לאותם סוגי מידע באותן כמויות. בכל אופן, בהחלט שיניתי את השקפתי בכמה נושאים. האינטרנט שינה גם את האישיות שלי. תקשורת בכתב, שתמיד היתה נוחה לי יותר, הפכה לעניין שכיח בעידן האינטרנט (באופן זמני לפחות, עד שהוידאו-אינטרנט יהרוס כל חלקה טובה), אז פתאום יכולתי לתקשר עם אנשים בדרך הכי טבעית לי וכבר לא היה הכרח בדרכים אחרות. התוצאה היא, כמובן, שאבדתי עניין במפגשים פיזיים וההתנהגות החברתית שלי הפכה לאפילו יותר דלה ממה שהיתה, אני חצי "אוטיסטית". לפני כמה ימים רציתי שהאקס יקליט לי משהו בוידאו, אז כתבתי לו דואל, ואח"כ התחבטתי איך להזכיר לו באופן יעיל ולהבטיח שהוא יראה בזמן את ההודעה על השעה המדויקת של התוכנית. אחרי שהשקעתי קצת מחשבה בנושא ולא מצאתי שום פתרון משכנע, בא לי פתאום רעיון חדשני ומבריק: להרים טלפון! פלאי הטכנולוגיה... - סיפור אמיתי. אמצעי התקשורת הטבעיים לרוב בני האדם, וגם לי בעבר (עד גבול מסוים), נראים לי כיום מאד לא טבעיים. כשאני רוצה להגיד משהו למישהו, דבר ראשון אני חושבת לשלוח לו דואל, אם אין אפשרות לדואל הדבר הבא שעולה על דעתי זה לשלוח לו מכתב.. (התחליף הכי קרוב לדואל). וזו לא איזו הפרעת אישיות או סימפטום של התמכרות נוירוטית. זה בגלל שמלכתחילה תקשורת בכתב הרבה יותר נוחה וטבעית לי, אבל לפני האינטרנט זה לא היה אפשרי כי אנשים סרבו לשתף פעולה. כיום כולם מתכתבים, רק שקוראים לזה בשמות סקסיים יותר כמו "מייל", פורום ובלוג. האינטרנט שיפר אולי את הכושר שלי לקריאת-רפרוף - כלומר את היכולת להבין את הרעיון תוך כמה שפחות קריאה... בכלל, לאתרים צריכה להיות "כותרת משנה". קודם כל, צריכה להיות להם כותרת קצרה, אך אינפורמטיבית - למשל, לא סתם "תפוז", אלא "תפוז - השער שלך לרשת", שנבין מה יש באתר לפני שבכלל נסתכל על הדף הראשון, ואז צריכה להיות "כותרת משנה" - למשל, "כאן תמצאו מנוע חיפוש, מערכת פורומים, דואל חינם, בלוגים חינם..." וכו'. ולצד זה, צריך להיות תפריט ברור בצד ימין (גם באתרים שנכתבים משמאל לימין), שנראה מיד מה יש בפנים ונצטרך לטייל כמה שפחות עם העכבר. ואלה באמת טיפים בעלי ערך לבוני אתרים - יש לי הרבה נסיון. האינטרנט הוא מדיום מהיר עם היצע אדיר ברוב התחומים - אם אני לא מוצאת מהר את מה שאני מחפשת אני הולכת לאתר אחר. בפרט אם אני עובדת ברשת ומבקרת אתרים כחלק מן העבודה, למשל כדי להכניס קישורים לאינדקס בנושא מסוים. אני מסתכלת על הכותרת, התפריט וחצאי משפטים מהפסקה-שתיים הראשונות. ואם אני לא מקבלת את תמצית המידע על האתר מהמסך המיידי (בלי לגלול ולחפש בעמודים אחוריים) תשכח מזה. במקרה הטוב אני אתחב את הקישור לתיקיית "לבדוק", כלומר אולי בעוד שנה, שנתיים, שלוש, חמש. לעיתים קרובות אני פשוט אסגור את האתר - יש הרבה אתרים שמציעים את אותם דברים, למה לי לטרוח. אם כי לא יודעת אם הפכתי לאדם פחות סבלני באופן כללי. למדתי מהרשת גם את הלקח ההפוך - יש אולי המון היצע, אבל בהרבה תחומים, ברשת ובכלל, יש רק כמה שהם טובים באמת או שאני יכולה לאהוב ממש לאורך זמן. זה נכון לאתרים, לבני אדם, לסופרים, לזמרים, ללוחמי סומו, כמעט לכל דבר (חוץ מחתולים - בתחום החתולים אני אוהבת את כל ההיצע, אם כי יש כאלה שאני אוהבת יותר). למשל, דווקא בגלל שיש כל כך הרבה אנשים ברשת, התברר לי כמה חריגים האנשים שאני יכולה להתחבר איתם וזה דווקא מגביר את הנאמנות. דבר נוסף שלמדתי באינטרנט הוא לנסות לדכא את יצר האספנות שלי. יש לי מעל 1000 סימניות באקספלורר, כמה מאות סימניות בפיירפוקס, שצברתי תוך איזה חודשיים, ועוד כמה מאות או אלפים בכל גרסה של נטסקייפ מפעם. ועוד כמה מאות ברשת. וזה אחרי שהחלטתי לצמצם. הכל מאורגן יפה בקטגוריות ותתי קטגוריות. בכלל, ברשת למדתי שיש לי נשמה של ספרנית. בחיים בכלל אני בלגניסטית גדולה - הכל זרוק ומגובב בכל מקום, אבל באינטרנט הכל אצלי מתויק ומסווג היטב עם מיליון תתי-קטגוריות. אבל זה רק במה שקשור ישירות בגלישה, לא במחשב עצמו - אני לא יודעת כמה קבצים יש לי וכולם זרוקים במיליון תיקיות בשמות "תיקיה חדשה1", "תיקיה חדשה2", "תיקיה חדשה12" וכו'. לפעמים אני רוצה לסדר, אבל זה כבר חסר תקנה. האינטרנט גם שינה את האופן בו אני צורכת חדשות. ובזה יש גם משהו מסוכן. יש המון אתרי אקטואליה (כולל בלוגים) ואפשר לבחור את האתר שיתן לך בדיוק את סוג האינפורמציה שאתה רוצה. למשל, אתה יכול לבקר רק באתרים פרו-ישראליים, בהם כל החדשות הן פרו-ישראליות ו- 99% מהמגיבים הם פרו-ישראליים. ולאורך זמן זה יעוות את תמונת העולם שלך. מצד שני, האינטרנט נותן לך הרבה יותר אפשרויות לשמוע צדדים שונים בכל נושא. למשל, חוץ מישראל ואולי מיקרונזיה, רק באינטרנט אפשר לשמוע את הצד הישראלי (לאו דווקא מישראלים או מיהודים - אנחנו גרועים בזה). עוד דבר הוא שפתחתי העדפה מגונה לחדשות שמוגשות באופן מצחיק - זה קיים כמעט אך ורק ברשת. דווקא בטורי דעות אני בד"כ מעדיפה דברים יבשים ומנומקים ולא מתלהמים, פרשנות אינטליגנטית ואינפורמטיבית - וכותבים שמתאמצים בכוח להתבטא בחריפות "הומוריסטית" (מה שעובר כהומור בימינו) מעצבנים ומשעממים אותי. אבל בחדשות אני מעדיפה שזה יהיה מלווה בהומור, אבל כזה שממש יוציא ממני פרצי צחוק. זה קונספט מוזר - חדשות כבידור, אבל זה מאד פופולרי ברשת - אנשים נמשכים לאתרי אקטואליה שמצחיקים אותם. גם זה די מסוכן בעיני.
 
אותי זה שינה ועוד איך. לרעה.

פעם הייתי עוסק בפעילו ספורטיבית. היום אני מנוון. כל היום מול המרקע. נהייתי בלוק. כל העצמות שלי יבשות וקפואות. לתחת שלי יש כבר צורה של מושב כסא. השרירים שלי מפותחים רק באיזור מפרקי האצבעות. בטח כבר מתפתחת דלקת פרקים סמויה. לאישונים שלי צורה של מרקע כחלחל... אינטרמת.....
 
אוקי אם אתה אומר

יש חיים מחוץ לאטינטרט תאמת אני הייתי יושב על המחשב שעות על גבי שעות עד שמצאתי עבודה בתחום האבטחה והתחלתי להתנדב בעוד בסיס חוץ מראשל"צ במסגרת המשמר האזרחי שככה בקושי אני בבית ותאמת אין לי מה להפסיד.
 
אינטרנט

אני חודש מחובר לאינטרנט וזה משעמם רצח .מלבד אתרי סקס לא מוצא עניין רב מה לעשות?
 
למעלה