שאלה לי אליכם

Cinderella83

New member
שאלה לי אליכם

לפני כמה חודשים הכרתי בחור חרדי. בהתחלה היה חי בשני עולמות, בסתר ובגלוי. לא לכולם אמר שהוא חרדי (מבני ברק) וכאשר הכרתי אותו, חשבתי שהוא מסורתי (כמו עם כיפה סרוגה) והעניין הוא שהתאהבתי בו. והוא ידע מזה. אני יודעת שיש לו רגשות כלפי. והוא ידע שהוא לא ימשיך איתי בגלל שאני מסורתית (לא הולכת עם חצאיות ארוכות אבל שומרת מסורת) עד שיום אחד, נפרד ממני בגלל שהלך לשידוך. ועכשיו אני כאן לבדי. הוא החליט שהוא עוזב לאלתר את העולם החילוני (ואני תמיד אמרתי לו שלא מתאים לו העולם הזה וצריך להיות בעולם החרדי שלו איפה שהכי טוב לו)
והעניין הוא, שהוא אמר שאין לו עתיד בגלל שאני באה מרקע כזה והוא מרקע אחר. ואמרתי לו שאני גם ככה התחזקתי בלי שום קשר אליו, ורוצה להמשיך את הדרך הזאת, אבל רוצה אותו איתי. והוא אמר שהמשפחה שלו לא תקבל אותנו בשום אופן ולא מוכן לוותר עליהם.
בתור יהודיה, למה שלא יקבלו אותי? אני לא נוצריה, אני לא מוסלמית. אני יהודיה כשרה, שמאמינה יותר מהם אפילו! למה לגרום לבחורה להתאהב ואז ללכת לשידוך? האם כל החרדים לא מקבלים את הבנות המסורתיות? למה יש כזו הפרדה?
למרות שאני בחורה בת 30, אבל בתור אחת שמאמינה ביהדות ומתחזקת באמונה שלה, לא מבינה למה זה צריך להיות עם כאב כל כך גדול!!!
לא מבינה, איך בחור בוחר מישהי אחרי 5 מפגשים לאישתו, לעומת מישהי שהחיבור עמוק כל כך, ורק צמיחה יש מהחיבור הזה, מוכן לוותר בגלל חוקי החברה והמשפחה שלו!

תוכלו להאיר לי את הדרך הזאת... לכוון אותי לכיוון...
 

Cinderella83

New member
מצטערת שההודעה נכתבה ככה

אבל בגלל שזה עדיין טרי, אז לא כל כך חושבת על ניסוח הודעות.
 

Wolfinix

New member
דברים בסופו של דבר מסתדרים בע"ה ואת לא לבד

במערכה, לדוגמא לפני יומיים סיימו אתי קשר מכיוון שאני דתי מידי, לפני מספר חודשים סיימו אתי קשר בגלל שאני לא מספיק דתי.

לאמר לך שזה נכון? אם הוא השלה אותך או שיחק ברגשות שלך אז זה בהחלט לא נכון, אם לא והוא ניסה וזה לא התאים לבסוף איך אפשר להאשים אותו? אם הוא היה פוסל את הקשר מסיבה אחרת זה היה משנה לך? או פחות כואב?

לא כל החרדים פוסלים מסורתיות בדיוק כמו להפך, לא כל הלא דתיים פוסלים דתיים זה פשוט עניין של העדפה, יש כאלו שמוכנים להשקיע ולעשות את המאמצים ויש כאלו שלא - וקשר שכזה אכן מצריך קצת יותר מאמצים מקשר רגיל (לא שאני נגד, רק מציין עובדה).

למה יש הפרדה? שאלה טובה... כשיענו עליה וההפרדה תסתיים, עם ישראל יהיה שלם ואנו נזכה לגאולה, עד אז? אני מניח שבגלל שאנחנו בררנים וקטנוניים (כולל אני).

התחזקות לא צריכה להיות כואבת, אם כואב לך אז אני מצטער...
אני רק יכול לקוות שתתגברי על הכאב, תתחזקי ותמשיכי הלאה, התחזקות גם לא צריכה להיות תלויה בדבר או במישהו נהוג לאמר "אהבה שתלויה בדבר - בטל הדבר בטלה האהבה" זה נכון גם לדברים אחרים ואמונה היא אחת מהם כך שכפי שכבר ציינת בעצמך טוב שזה לא קשור להתקדמות שלך עצמך באמונה.

איך בחור מתחתן אחרי 5 מפגשים? אני לא בטוח שכמות המפגשים יכולה לקבוע את טיב הקשר, היתי בקשרים שנמרחו סתם, והיתי בקשרים שהיה להם פוטנציאל גבוה ונפגשנו רק מספר בודד של פעמים.
בשורה התחתונה אם "תכירו" 5 שנים או 5 מפגשים אין ערובה לכך שבאמת אתם מכירים אחד את השניה מכיוון שזה לא תלוי מפגשים או זמן כי אם רמת פתיחות בין בני הזוג.

אני בטוח שאמונתך חזקה, אבל אישית היתי נזהר מלהשוות את האמונה שלי לשל אחר -את זה רק בורא עולם יכול לדעת, ובכלל הסוגיה כאן היא לא אמונתית כי אם חברתית-דתית, הוא בא ממגזר אחר, עם נורמות אחרות מחברה סגורה (לפעמים אף קיצונית) שבדרך כלל לא מעודדת שוני, והבעיה שלו (בהנחה שכן יש לו רגשות אליך) שהוא לא מספיק חזק בשביל לעשות את ההפרדה בין הסביבה לחייו האישיים.

המירב שאת יכולה לעשות הוא להוכיח אותו - ואם זה עובד אז שיהיה במזל ושתזכו לחיים טובים ואם לא? להמשיך הלאה להתפלל ולנסות ואיך אומרים ש"לכל סיר יש מכסה"? אני מאמין שבסופו של דבר כל אחד מגיע למה שנכון ומתאים לו.

בע"ה שיהיה בהצלחה גם בדרך הרוחנית, גם בדרך הדתית וגם בתחום הזוגיות
תחזיקי מעמד ואל תאבדי תקווה
 

Cinderella83

New member
תודה רבה על התגובה

אתה צודק בכל מילה,
בעניין ההתחזקות, בהתחלה, כאשר נתקנו קשר בפעם הראשונה (היו שתי תקופות של נתק) אז חשבתי שאם יחזור אלי אז אתחזק יותר, אבל ככל שהזמן עבר וכן הלכתי להרצאות ביהדות מבחינת הלכה, ולא דברנו באותה תקופה, הבנתי שלהתחזק בא ממני.. וכמו שאומרים, הרגשתי את החום והאור של זה לבד, מבלי שהוא יהיה בתמונה. כאשר הוא בא בפעם השניה, ידעתי שזה כבר לא קשור אליו, והוא ידע מזה.

אני מאמינה גדולה, ויודעת שגם הרע בא לטובתנו בסופו של דבר, ואם כואב, סימן שאולי צריך לעשות תיקון כלשהו, וכן הוא חלש מבחינת הסביבה שלו, ואני לא מאשימה אותו, כי הוא לא רוצה לגרום לאכזבה בקרב המשפחה שלו. כן שלחתי לו הודעת מזל טוב לאירוסים, ודרך צלחה.
מה שיהיה, יהיה.

תודה על התגובה.
 
את תמימה נאיבית ולא מבינה

באורחות חיי החרדים.את מסורתית לבושה במכנסיים ואת מצפה שההורים שלו
ירצו אותך?דבר ראשון חרדי לא יתחתן כמעט לעולם עם חוזרת בתשובה
שהיא חרדית עטופה ב10 שכבות בגדים.אין צאנס .חבל לך על הנסיון הכושל .
אצל חרדי נכנסים לקישקע של הצד השני ואת רוצה ככה במחי יד ירצו אותך?
 

the ror

New member
ואתה סתם גס רוח ומתנשא. מרגיש טוב יותר?

קודם כל, היא בשום מקום לא אמרה שהיא לבושה במכנסיים(אם כבר הזכרת אי הבנה של מגזר מסוים).
וההכללות וההגזמות שלך גם לא מעידים על הודעה איכותית שלא לדבר שלא קשורות למה שהיא שאלה...(בלשון המעטה).
 

Wolfinix

New member
יפה שאתה עונה בשביל מרבית החרדים

אישית אני מפחד בשביל לענות בשם עצמי - כל שכן בשם כל כך הרבה אנשים אחרים,שלא לדבר על צורה כל כך מבזה של התנסחות.

אבל טוב לדעת שיש כאלו שהפחד מהם והלאה ושתבונתם היא כה נעלה עד שהם מסוגלים להגיע למסקנות שלך והם כה נדיבים בשיתוף שלהם עם כלל הציבור.

 
מה קרה מאמי נעלבת?

האמת צריכה להאמר ישר לפנים שלא תחיה באשליות שיש סיכוי לדבר כזה.
כן אני אומר בשם כל חרדי כי אני חייתי שם ואתה בטח דתי מה לך לדרך החיים
החרדית.כלום סתם ניחוש או השערה..
בשביל החרדים אתה כמו חילוני אין הבדל בינכם.
 

amiad21

New member
ילד, תקשיב...

לא יודע איפה חיית ומה סיפור החיים שלך...
בפועל - המחשבה שמה שקורה בסביבה שלך הוא אוטומטית מה שקורה אצל כולם היא ילדותית, מטופשת ופשוט לא נכונה.
לכל היותר אתה יכול להגיד שבמשפחה שלך או בסביבה שלך היא היתה מתקבלת (וגם את זה אתה יכול להגיד לכתחילה ולא יכול להגיד מה היה קורה בדיעבד).
לצורך העניין - יכול להיות שבסביבה שלך החרדים לא התגייסו לצבא. בפועל - יש חרדים בצבא ולכן לחשוב שבגלל שהחברים שלך לא התגייסו אז גם אף חרדי אחר לא התגייס זו חשיבה שטוחה, מכלילה ופשוט כזו שמראה על מינימום של הבנה של המציאות (לא שזה מפתיע במקרה של אנשים שהחשיבה שלהם דומה לשלך).
כמו אצל הדתיים ובעצם אצל כל מגזר - יש גם רמות שונות של אותו המגזר ואין לך מושג מה הרמה של אותו אחד שהיא פגשה ומה תפיסת העולם של המשפחה שלו. אין לך מושג גם מה תהיה הרמה הדתית של הבן אדם הבא שהיא תפגוש וכאמור - גם אם היית יודע - אתה יכול רק להעיד על מה אתה חושב שהיו עושים בסביבה שאתה טוען שהגעת ממנה ולא על מה היה קורה באמת (כאמור, אם היית באמת מגיע מהחברה הדתית אתה יודע שלכל סיטואציה יש את המקרה של לכתחילה ואת המקרה של בדיעבד ואלה הרבה יותר פעמים לא חופפים מאשר חופפים).

בקיצור, לפני שאתה חושב שאתה יודע יותר מכולם - תבין שאתה רק מראה עד כמה אתה לא מבין איך המציאות עובדת (גם אם אתה משלה את עצמך שכן).

וכאמור, לא מפתיע לגלות שוב התנהגות שבסיסה עומד על הניסיון לשכנע אחרים בתפיסת העולם שלך. כאמור - זה קורה לאנשים שלא שלמים עם עצמם ועושים את הכל כדי לקבל את החיזוקים מהסביבה גם במחיר של פגיעה באותה הסביבה...
אבל מה איכפת לך לפגוע באחרים כל עוד אתה מרגיש יותר טוב עם עצמך...? עצוב... לא?
 
אתה חושב שאם תכתוב הרבה

מישהו יתבלבל וירים ידיים.אז מה שכתבתי זה מה שקורה .תמיד יש יוצאים מהכלל
שגם בחברה החרדית הם כאלה .חוזר בתשובה בחברה החרדית האותנטית הוא מוקצה
לכל דבר קרוב כמו נישואין או כל קרבה אחרת.וכמה שאתה חושב שאתה חכם גדול
ומלומד גדול לא יעזור לך .זה מה יש וזהו.
אתה גם שחצן קטן קטנטן ילד תקרא לבן שלך או לחבר שלך.אתה מדבר על כבוד
ואי פגיעה באחרים שאתה סתם בן אדם שחצן.
 

amiad21

New member
לא צריך לכתוב הרבה. מספיק לכתוב את האמת.

לפי ההגדרה שלך לחברה החרדית - גם אלה המתגייסים לצבא הם מוקצה. עם זאת, כבר כמה שנים שיש מאות (מעל לאלף) חרדים שמתגייסים לצבא בכל שנה.
אז כמה שתרצה להשמיץ את החברה שאתה לא מסוגל להיות שלם עם זה שעזבת אותה - המציאות תמיד תעמוד מנגד להשמצות שלך ותוכיח את ההיפך.

ילד אני אקרא לאדם שמתנהג בצורה ילדותית. אם הילד שלי או החבר שלי יתנהגו בצורה הזו אני אקרא להם ילד. גם אם מישהו בפורום שאני נמצא בו יציג תפיסת עולם ילדותית - אני אקרא לו ילד ואבהיר לו שהוא מציג תפיסת עולם ילדותית.

לא צריך להיות חכם גדול או מלומד גדול כדי לראות שהמציאות שונה מזו שאתה מציג. קל וחומר שלא צריך להיות חכם גדול או מלומד גדול כדי לדעת שבכל כלל יש יוצא מן הכלל והניסיון שלך להשמיץ את החברה שאתה לא מסוגל להיות שלם עם כך שעזבת אותה תוך כדי פגיעה באחרים והתעלמות מעובדות שידועות לכל אדם עם טיפה היכרות עם המציאות (וזה מבלי בכלל להזכיר שלא פעם ההתמודדות עם משהו לכתחילה שונה מאוד מההתמודדות איתו בדיעבד, דבר שגם ממנו אתה מתעלם לחלוטין בהשמצות שלך).

בקיצור, כאמור - התנהגות ילדותית שנובעת מחוסר היכולת שלך להיות שלם עם עצמך. הבעיה היא כשההתנהגות הילדותית הזו שלך פוגעת באחרים. כפי שכבר אמרתי לך יותר מפעם אחת - הגיע הזמן שתשלים עם מציאות החיים שלך ותפסיק לפגוע באחרים כדי לגרום לעצמך להרגיש טוב עם הבחירות הלא שלמות שלך.
 

Wolfinix

New member
שמחתי לקרא את התגובה שלך

מעט מאוד אנשים מתעלים לדרגה שהם יכולים באמת לאחל מזל טוב והצלחה בסיטואציה שאת נמצאת בה, ועוד יותר שמחתי לראות את החיזוק לכך שאת עומדת ברשות עצמך ולא בצל של אחר בהתחזקות שלך.

הלוואי וכולנו נזכה להגיע לתובנות הללו, שנזכה לתקן את חיינו ולהתעלות הלאה בקדושה וברוחניות
 
למעלה