שאלה ליוצאים בשאלה

שאלה ליוצאים בשאלה

אם חרדי מתחלן מה הסיכויים שהוא יתאקלם בחברה החילונית שרחוקה ממנו כמו מפה לירח ? בצבא ? בהתנהגות ? באורח החיים ? וכו` ? אנא השאירו תגובות רציניות בלבד !
 

yaniv1216

New member
לא מבין

מה הרבה מכם מחפשים ``להתאקלם בחברה החילונית`` איזו חברה זו? האלה שלא מאמינים באלוהים? או המאמינים אבל חוץ מזה כלום? או השומרים את יו``כ? או אלה שלא מעשנים בשבת או שלא נוסעים באוטו בשבת? או כאלה ששומרים שבת? או האלה שמניחים תפילין כשמציעים להם? או אלה שמניחים תפילין כל בוקר? או אלה שלא אוכלים יחד בשר וחלב? או אלה ששומרים שעתיים או יותר? מי זו החברה החילונית? יש המון המון סוגים. וכל אחד עושה מה שהוא חושב וזהו.
 
זה לא העניין.

החברה החרדית מעניקה כלים שלא מספיקים לאדם שחי מחוץ לחברה הזאת. בלי בגרויות, בלי צבא, בלי משפחה תומכת (ואוהוו כמה שאנחנו זקוקות לכזאת), בלי קודים חברתיים שקימים בחברה הלא-חרדתית (יחסי בנים-בנות למשל) וכו', נורא קשה להסתדר בחוץ. לאחים שלי שהיו צריכים לשפר\להשלים כמה בגרויות היה נורא קשה...אני לא רוצה לחשוב איך זה לאדם שאין לו בכלל בגרויות. וזו דוגמא אחת..
 
לדעתי,

ביום שתפסיק לחשוב על עצמך שאתה יוצא בשאלה, תוכל להתאקלם בעולם החילוני בלי בעיה! הקטע הוא שברך כלל אנחנו מחזיקים בתואר יוצא בשאלה ייותר מידי זמן ואז זה לא מאפשר לך להרגיש חילוני באמת.
 

almog4

New member
אין באמת "חברה חילונית" אחידה

תנו רבנן היוצאים בשאלה (שם ט"ז א): בניגוד לחברה החרדית, שבה נוהגים אותם ערכים, אותם מנהגים, אותם איסורים, ואותן דיעות... הרי לא כולי עלמא חברה חילונית אחידה. אתה יכול לבחור עם מי תסתובב, מה תאהב לעשות, ומה יהיו עמדותיך. קא משמע לן : יותר קל להשתלב. מאידך גיסא, סברו בברייתא אחרת (שם טז, ב), שאין מהפכין כ"כ בקלות את חייו ועמדותיו של אדם, שאת העיצוב והזהות שלו כאדם בוגר רכש בחברה חרדית/דתית. הרי עדיין יהיו דברים בסיסיים שאי הידיעה שלהם על ידי חילונים תיראה בעיניו כמגוחכת, ועדיין יהיו דברים תרבותיים - חברתיים שאותו אדם יהנה מהם יותר מהחילונים. ככה שבתשובה רצינית לשאלה שלך - א. כן. יוצאים בשאלה מוצאים טעם לחיים, הנאה, וחֵברה, ומשתלבים בחברת חילונים. ב. לא. סביר להניח שיוצאים בשאלה, ברובם, ינצרו חלק קטן (או גדול) בליבם מהמורשת שממנה באו, מהשפה (ראה דוגמאות לעיל...) ומהיידע, ולא בהכרח ירצו להפרד מהדברים האלה. ג. סיכום אופטימי : יש סיכוי להשתלב, תוך שמירה על הייחוד.
בהצלחה !
דני
 
100%

הסיכויים שחרדי יתאקלם בחברה החילוני שווים, לדעתי, לסיכויים שאתה תתאקלם בבית כלא-כרגע נראים לך הרוצחים ופורקי העול שמרצים עונש, "אנשים עולם תחתון" שרחוקים ממך... ככל שתחייה בקרבתם יותר תיווכח, לדעתי, כמה רב הדמיון. אני מאמין ש"המשותף" בין החרדי לחילוני גדול על השוני-כולנו בני אדם, כולנו נושמים, אוכלים, אוהבים סקס, זקוקים לאהבה וכו' - הכל עניין של זמן. נאמר אם אתה "מת על כדורגל" סביר להניח שחבריך כמותך, יאהבו כדורגל-שכן כשתדברו על כדורגל תמצאו שפה משותפת. בנינו, כמה כבר חברים "טובים" יש לב'נדם, אפשר הרי לספור אותם על כף היד. היתר, מכרים וכו'... חברים טובים "מזדמנים" אחת לתקופה ומתחלפים בקצב מאוד איטי. תחומי עניין - נו באמת, חרדי יכול לראות "בטיפול" וכבר יש לו עניין משותף עם חצי מדינה. לקרוא ספרים, חדשות וכו'... אקיצער, לא בעיה, יאללה קדימה, תתפשט וקפוץ למים, השאר יסתדר עם הזמן...
 

naty 1

New member
ככל שתתרחק

מנקודת התצפית בה אתה עומד וצופה וממלמל "כשם שאני רוקד כנגדך ואיני יכול לנגוע בך" (נכון גם לגבי ההתחייחסות למין השני), תגלה שהמרחק בין העולם לירח הוא מאד מאד קטן עד כמעט בלתי קיים ובהחלט ניתן לגישור בצעד קטן לאדם, וכנאמר לא בשמים היא, ואידך זיל גמור. מפתיע כמה שאני מגלה עם השנים שסדנא דארעא (גם של הירח) חד הוא וההתאקלמות בסופו של דבר מתרחשת די מהר ובמפתיע למרות בעיות אקלים מסוימות. כולם בני אדם בפנוכו, הקוד החיצוני הוא קליפה די פריכה ומתחתם אותם אנשים, אותם רגישויות, ואותו צורך באהבה הכרה ומשמעות. ואל תשכח שבסופו של דבר אב אחד לנו, למרות ארבעת הבנים בהם דיברה תורה ובהם הערס שאינו יודע לשאול אך יודע לקלל ולהזיז את פרק כף היד בתנועת למה מי, למה מה, כתשובת משקל ראויה לתנועות בוהן של תלמיד ישיבה ענוג וחיוור אשר אינו יודע להשיב.
 

naty 1

New member
גליצ' גלאצ'

מה קורה לי אני מתחיל שוב לגלוש ולגלוש... אכן מדרון חלקלק ומגלשה שאינה נגמרת שלעמל"פ, שבאה על חשבון כתיבה שיש בה כדי אכילת פרס מה יהיה? אכן כל באיה לא ישובון?
 
למעלה