שאלה לחברים הנכבדים

darmha

New member
שאלה לחברים הנכבדים

מדוע המנהיגים הדתיים המובילים [רבנים וכו'] מתחמקים מהאחריות הרובצת לפתחם של הובלת מהלך אמיתי ועמוק של פיוס? מהלך אמיתי ועמוק הוא כמובן א פוליטי. טענתי כפולה: מצד אחד, אנו חיים באיזור שהולך והופך לדתי יותר כל הזמן. לא רק דתי יהודי אלא דתי מוסלמי ודתי נוצרי. ולכן דווקא המשקל הסגולי של המנהיגים הדתיים עולה כל הזמן וביכולתו לשנות באופן משמעותי המציאות הקשה. מצד שני, כל אדם מאמין מקבל את היות השם, ישתבח שמו, אחד. המוצא את ביטויו היחסי בלבד בשפות ותרבויות שונות. מכאן שההכרה בסבל האנושי העצום שנגרם בכל יום [כזכור, לבכי תינוקות אין מבטא] חייב להביא מאמין אמיתי למוטיבציה עצומה של פיוס. וככל שאמונתו גדולה יותר כך גדלה המוטיבציה לפיוס. מדוע אם כן מתקיימת לה השתיקה וההתחמקות מאחריות אנושית והיסטורית זו?
 

saar7650

New member
מי אמר לך שלא נעשה דבר להובלת

מהלך אמיתי ועמוק של פיוס?... 1.האם לא שמעת על פגישת הרבנים הראשיים עם חלק מראשי הנצרות והאיסלאם כדי לומר בריש גלי שההרג והחורבן הם אסורים על פי כל הדתות?! 2.האם לא ראית את מהלך תנועת חב"ד ששמה בערים פלשתיניות שלט המעודד קיום 7מצוות בני נח? (ביניהם- איסור שפיכת דמים, והשלטת מערכת חוקים מסודרת). ועוד מס' דברים שנעשים גם כן ללא פרסום בתקשורת.
 

מתנדב

New member
עידן, אתה רציני אחי?

חב"ד אכן נכנסו לערים פלשתניות ושמו כאלו שלטים?, דווקא נשמע מעניין
 

saar7650

New member
כן!

אם תשים לב, תוכל לראות גם בערים ערביות שבשטח ישראל, תמונה של הרבי מליובאוויטש וקריאה לקיים את 7 מצוות בני נח שבתוכן מצוות איסור שפיכת דם, והקמת מערכת חוקים מוסדרת. באמת מעניין...
 

מתנדב

New member
בערים ערביות שבשבטח ישראל

ראיתי זאת, אך שהם נכנסים לשטחים זה לא ידעתי...
 

darmha

New member
תסלח לי אבל...

אם כל הכבוד לאירועים שציינת הם לא בדיוק הובלת מהלך.. מדוברים בפעולות בודדות בלבד. אי אפשר אפילו להגדירן כעלה תאנה. ואני גם לא מתייחס בכלל לשאלה האם אין בדוגמא השנניה שהבאת מסר יהיר ומתנשא.
 

saar7650

New member
הם כן הובלת מהלך...

אמנם נכון, בינתיים מדובר במקרים בודדים (אם כי אני מעריך שנעשו כבר עשרות פגישות בענינים אלו), אך זוהי התחלה של הובלת מהלך לפיוס בינינו לבין אויבינו. "ואני גם לא מתייחס בכלל לשאלה האם אין בדוגמא השנניה שהבאת מסר יהיר ומתנשא". מתנשא?! תגיד לי- האם תאמר על בוש שמנסה להשליט בעולם (כרגע בעיראק ובפקיסטאן וכן ברשות הפלשתינית) את עקרונות הדמוקרטיה כיהיר ומתנשא?.. למה רק על היהודים שמנסים להראות לעולם את מוסר התורה ואת 7 מצוות בני נח נדבקה הסטיגמה של גזענים ומתנשאים?!
 

darmha

New member
ברור שבוש וכל הגישה האמריקאית

היא גישה מתנשאת. גזענות והתנשאות היא לא רק נחלת היהודים. זה עדיין לא מצדיק להתנהג כך. לי נראה שלהראות לעולם את מוסר התורה הוא לנהוג כך ולא לדבר על זה שצריך, ובוודאי לא שמישהו אחר צריך.. זו פשוט יוהרה. שאלתי הייתה מבחינת האחריות הציבורית של מנהיגים דתיים.
 

saar7650

New member
לגבי האחריות הציבורית של מנהידי הדת

כבר הראיתי שעושים ונעשות פעולות לדו שיח וקירוב בין העמים. לגבי הענין "שלהראות לעולם את מוסר התורה...זו פשוט יוהרה" אני לא מסכים עם זה. כיון שמה לעשות וכל חברה מנסה להשליט או לפרסם את אמות המוסר שלה בקרב רבים. אם זו החברה המערבית בראשותה של ארה"ב (כמו בדוגמא של בוש המנסה להשליט דמוקרטיה בעיראק) או חברות אחרות המנסות להשליט או לפרסם את מוסריותיהן. כך גם היהדות מנסה לפרסם את המוסר שלה בקרב רבים. אני לא רואה בזה שום יוהרה.
 

sarav55

New member
מי בכלל רוצה להתפייס

אני למשל לא רוצה להתפייס עם אנשים ששונאים את המורשת שלי למה תמיד הרבנים צריכים לעשות את העבודה השחורה הזאת??!?!?!
 

darmha

New member
האם לא ברור לך הקשר בין האלימות

עם שכנינו לאלימות בתוכנו? ראי מקרה השכנים
 

sarav55

New member
היום בעולם הכל נעשה אלים

הכל אלים הטלוויזיה הסרטים מה אני יכולה לפתור את הבעיה של האלימות מי רוצה להיות איתי אני מקבלת בברכה לחלוק איתי במורשת עמינו ישראל אני לא ארדוף אחרי אנשים לבוא ולהתפייס איתי אני בסדר עם כולם!!
 

פלסטיק

New member
אני הייתי מעריך רבנים

אם היו הולכים לבתי תמחוי אם היו הולכים למקלטים לנשים מוכות אם היו הולכים למקומות גמילה לסמים אם היו הולכים לבתים של חולים עוד יותר הייתי מעריך אותם אם הם היו הולכים למקומות בהם משוטטים בני נוער חסרי בית או מקומות ריכוז של אלכוהוליסטים או לבתי בושת הכל כמובן אם הם היו הולכים במטרה של לעזור ולסייע, לא להטיף מוסר ולהוכיח בשער. אבל הרוב המוחלט של הרבנים שלנו או ספונים בד' אמותיהם עם חסידיהם או שהולכים למקומות של כסף ושררה וחבל
 

sarav55

New member
מה אתה נורמלי

לשלוח רבנים למקומות כאלה צריכים להגיע עובדים סוציאלים לא רבנים
 

saar7650

New member
מי אמר לך שלא הולכים?!

עשרות אם לא מאות ארגוני חסד (בתי תמחוי, בתי חולים, נערים במצוקה וכיו"ב) מוקמים בסיועם של רבנים ואברכים הנוטלים חלק בעשיה עצמה. לצערינו מפרסמים רק את אלה ההולכים למקומות של כסף ושררה כי- "איסתרא בלגינא קישקיש- קריא!" (נשמע בסינית או יפנית- הא?...
) משמעות הפתגם- קופסא שבתוכה מטבע אחד עושה הרבה רעש... גם אנשים שאין להם הרבה מה למכור אבל עושים מעשים לא מוסריים, נחשפים בצורה גדולה מאוד בתקשורת שלא כמו אנשים המרבים לעשות מעשי צדקה וחסד! כי הסקופ העיתונאי קורץ יותר מאשר אמירה נדושה ולא "מרעישה" על אנשים המקימים ארגוני צדקה וחסד!
 

lala897

New member
../images/Emo45.gif

נכון. באמת יש הרבה כאלה. אבל הם לא הולכים לעיתון ומפרסמים "אני עשיתי כך וכך"
 

פלסטיק

New member
על לופוליאנסקי לא התביישו לדווח

אני פשוט קצת מתקנא באנשי הדת הנוצרית. בכל מקום בעולם בו יש מחלות רעב אסונות וכיוצא בזה אפשר להיות בטוח שתמצא אותם, מסכנים את עצמם ללא תמורה. האם תרזה דוגמה יפה לך. לנו אין רבנים כאלה שמלכלכים את הידים בבית חולים (אם אפשר לכנות את זה כך) לחולי אידס שחורים בקניה (למשל). לנו היה את אייבי נתן, כל מקום שהיו בו צרות הוא הגיע לשם, עכשיו כבר אין. <שיהיה ברור, אני לא מקבל את כל דרכם של הנוצרים כולל המסיונריות שלעיתים מתלווה לעזרה הזו, אבל אני רואה הרבה דברים יפים שהם עושים>
 
למעלה