שאלה לדתיים

לאיזה אלוהים אתה מתכוון. לכל עם

לכל עם ולכל עדה ולכל תת עדה יש לדעתה מונופול על האמת. כל אחד חושב שרק מקורביו יודעים מי ומה באמת אלוהים וששאר הרוב העצום של האנושות טועה. צר לי. האבולוציה יצרה את סיפורי האלים השונים של כל תת עדה. תהליך ההשתנות וההתפתחות היה מאז המפץ הגדול. כלום לא התרחש מאז ומעולם. לפני המפץ הגדול לא היה זמן.
 
וללא ספק זה אתה

אף אחד לא טוען ש"דברים נוצרים מעצמם" (חוק שימור המסה, לומדים את זה בכיתה ט´ או אולי אפילו ח´ בבתי ספר ברמה נמוכה מאוד...), אלא ש"יקום" זה לא בדיוק "דבר"... הרקע בו נמצא אובייקט אינינו אובייקט. בינתיים אין לנו מספיק ידע בשביל לדבר בוודאות על היווצרות הרקע שזה הייקום, לעומת זאת על האובייקטים בתוכו אין לנו בעיה. אף אחד (חוץ ממך) לא יעלה בדעתו שעצמות נוצרו מעצמן...
 

אמיר.

New member
יש מאין..

אחת מהתיאוריות הקוסמולוגיות (לא הנפוצה) מדברת על היווצרות של חומר ´יש מאין´ במרכז היקום המתפשט. איך זה מסתדר עם חוק שימור המסה/אנרגיה ועם החוק השני של התרמודינמיקה? אין לי מושג !!!!
 
אתה מאמין שאלוהים קיים למרות:

שאתה מאמין שהוא נוצר בעצמו ולמרות שאתה מאמין שאי אפשר לראות אותו. זה בסדר כל זמן שאתה לא שולל אמונות כאלה אצל אחרים. אינך יכול לומר שאף אחד לא ראה דינוזאור ושאין אבולוציה כי דברים לא יכולים להיווצר מעצמם. תודה בזה: אין לטענותך הגיון פנימי.
 

erez zon

New member
בוא נשלח אותו למוזיאון הדינוזאורים

בארה"ב,אח"כ הוא בטוח לא ידבר שטויות...
 

בוקונון

New member
מעמד הר סיני היה קיים ?

אפילו עצמות לא נשארו, מלבד ספר שלא ברור מי כתב, אין שום ממצא ארכיאולוגי שבני ישראל בכלל יצאו ממיצריים. ואת אלוהים מישהו ראה ? , אפילו עצמות לא נשארו ...
 
כי אלוהים עדיין קיים... :)

צריך להרוג אותו אם אתה רוצה עצמות }
 

begone

New member
לגבי אלוהים

אם הוא עשוי מעצמות, הרי שהוא היה אמור למות מזמן. עצמות, מעצם היותן מבוססות על חומרים חלבוניים, לא מחזיקות מעמד יותר מכמה מאות מליוני שנים, גם בתנאים אידיאליים.
 

רון סי

New member
מי דיבר על מעמד הר סיני?

דיברו על עצמות דינוזאורים... מצאו עצמות וזהו. זה מוליך באופן חד משמעי לכך שהיו גם דינוזאורים? אולי מישהו יצר את העצמות ושם אותן באדמה כדי שזה יראה כאילו היו דינוזאורים? עצמות דינוזאורים לא מוכיח כלום, חוץ מזה שיש באדמה עצמות כאלה. מעמד הר סיני זה ענין אחר, שאפשר לפתוח עליו דיון לחוד, אבל זה לא שייך לשאלה שנשאלה למעלה.
 
אז אתה אומר שמישהו היה צריך לראות

דינוזאור בשביל שתאמין? תן לי להבין, אתה מעדיך אדות ראיה, על אדות שמונחת לך מול הפרצוף? אתה מתוסבך בנאדם...
 

רון סי

New member
ואתה מוכן להאמין לכל קשקוש שמישהו

מוכר לך? תראו מי מדבר על מתוסבכים...
 

רון סי

New member
למשל שפעם חיו דינוזאורים

באים ומראים לך כמה עצמות, בונים מזה פסל שרובו בכלל עשוי מפלסטיק, מספרים לך כל מיני סיפורים על איך הוא חי ומה הוא אכל, ואתה מאמין... בקיצור, מספיק כמה חתיכות עצם ומישהו סמכותי כדי שתאמין בדברים שבכלל לא ראית.
 
כמה חתיכות?

תסלח לי אבל יש המון דינוזאוורים מושלמים ולי השלדים האלה מספיקים, אתה פעם ראית את אלוהים?
 

[אורן]

New member
והמקרה שלך יותר טוב?

נותנים לך ספר שאתה לא יודע מי כתב אותו, אם הוא נכון או לא, מתי הוא נכתב ובעצם אתה לא יודע עליו כלום- ואתה מאמין.
 

ofir_y

New member
ואני רוצה להוסיף

שהספר הזה לא מוסרי, לא הגיוני לוגית, עבר מאות שינויים ע"י בני אדם [כמוני כמוך!] במהלך השנים, יש 60000 פרשנויות לספר הזה [שונות], סתירות פנימיות, סתירות של המציאות, וסיפורים לא הגיוניים.
 

אלדד26

New member
אורן,

אין קשר לספר. התנ"ך נכתב על ידי בני אדם. זה עדיין לא סותר את קיום האלוהים. בדיוק כמו שלא תסתור לי סוליפסיזם או את רוב התיאוריות המדעיות, או שכולנו בתוך צלחת מרק של איזה כלב ענק, או שכל היקום נוצר לפני 4 שניות. אי אפשר לסתור את התיאוריות האלו. זה הכל עניין של אמונה. אתה מאמין במדע, אנשים אחרים מאמינים בדת. ואגב רון סי, אני לא בטוח שרון סי מאמין באלוהים. אם תשאלו אותו, אולי הוא יענה.
 

[אורן]

New member
מה העניין שלך עם השם שלי בתור נושא?

"אין קשר לספר. התנ"ך נכתב על ידי בני אדם. זה עדיין לא סותר את קיום האלוהים. בדיוק כמו שלא תסתור לי סוליפסיזם או את רוב התיאוריות המדעיות, או שכולנו בתוך צלחת מרק של איזה כלב ענק, או שכל היקום נוצר לפני 4 שניות. אי אפשר לסתור את התיאוריות האלו." צודק. אבל הוויכוח הוא על קיום אלוהים כמו שכתוב בתנ"ך ולא שום אלוהים אחר. יכול להיות שאנחנו בתוך צלחת מרק ויכול להיות שכל היקום הזה הוא בעצם אטום אחד ביקום אחר ויכול להיות שהיקום נוצר לפני 4 שניות. אז מה? אני עדיין אמשיך את חיי כאילו זה לא ככה, ואם בא לך לחשוב תמיד שאתה בתוך צלחת מרק- בבקשה, אבל לפחות שתיהיה לך סיבה. "אמונה" זה לא סיבה- גם לאמונה יש סיבה. אז כמו שאני לא חושב שאני חי בצלחת מרק אני לא חושב שיש אלוהים- מאותה סיבה- אני לא רואה שום סיבה לחשוב כך. "אתה מאמין במדע, אנשים אחרים מאמינים בדת." נכון, אבל גם אני וגם הם חיים באותו עולם ובעולם הזה יותר הגיוני (לדעתי) להאמין במדע, ובגלל זה אני פה, מתווכח.
 

אלדד26

New member
אורן, (זה פשוט נחמד לי ככה) -

הויכוח הוא על קיום אלוהים כמו שכתוב בתנ"ך? מי אמר? זו קביעה שלך. אני לא מסכים עם הקביעה הזו. נמשיך. אז מה? אז אני אגיד לך מה. אם אתה לא יכול להפריך שום תיאוריה או להוכיח אותה, הרי שכל תיאוריה טובה בפני עצמה, וכל תיאוריה היא עניין של אמונה (כן, גם מדע הוא אמונה - במדע), ולכן אל לך לזלזל באנשים שמאמינים באלוהים. הויכוח שלך עם אותם אנשים יכול להיות על תחומים אחרים - חופש הפרט, חופש הפולחן, זכויות וחובות וכו´. אבל לא על אלוהים. זה ויכוח עקר. תגיד, איזו סיבה יש לך להאמין במדע?
 
למעלה