שאלה לגבי WeWork:

galgal761

New member
שאלה לגבי WeWork:

החברה הזו מפסידה בגדול. ככל הידוע לי ב-10 שנות קיומה היא הפסידה כל שנה המון כסף. באחת השנים האחרונות הפסידה 900 מיליון דולר (1.5 מיליארד דולר הכנסות מול 2.4 מיליארד דולר של הוצאות). בשנה אחרת הפסידה 1.9 מיליארד דולר.
עכשיו נגמרו המזומנים שלה.
החברה שהשקיעה בה softBank השקיעה בה כבר כ-10 מיליארד דולר קנתה אותה מהמייסד לפי שווי של 8 מיליארד דולר. המייסד קבל 2 מיליארד דולר.
מה ההגיון לקנות חברה כזו? זה לא חברה שיש לה איזו המצאה כבירה שיכולה לשנות עולם. זו סכ"ה חברה ששוכרת ומשכירה נדל"ן. לפי הבנתי חברה שמפסידה סכומי עתק כאלו כל שנה והיא על סף פשיטת רגל - לא שווה כלום.
האם מנהל softBank מממן את הקניה מכספו או מכספי המשקיעים?
איך רשומה החברה weWork? האם היא רשומה כחברה בעלת שווי של 8 מיליארד דולר? האם יש בבורסה חברות שרשומות כבעלות שווי של מיליארדים רבים בעוד שלמעשה הן לא שוות כלום?
 
השווי של כל חברה

הוא מה שקונים ומוכרים מרצונם החופשי מוכנים לשלם עבורה. לגבי חברות שניסחרות בבורסה, השווי הזה מקבל חיזוק יום יומי מהמסחר בבורסה. מה שנכון הוא שציפיות לגבי מצב עיסקי חברות יכולות לגרום לירידות שווי דרמטיות, וזה אכן קורה לפעמים.
 

galgal761

New member
מה ההגיון בשווי הזה? מה ההגיון בכך שחברה כזו

שווה יותר מאפס?

והדבר היותר חשוב: אם חברת אחזקות קונה כמה חברות מהסוג הזה (שרק מפסידות), היא יכולה להציג חברות אלו כחברות בעלי ערך רב שהולך וגדל ובכך חברת האחזקות יכולה להציג כביכול רווחים כל שנה (בגלל שערוך לא נכון של החברות שהיא מחזיקה).
האם יש משהו שיגן על מי שקונה מניות של חברת האחזקות מפני דבר כזה?
 
לגבי השווי של wework

ההיגיון בשווי הוא שיש מי שחושבים שהחברה תהיה רווחית בעתיד ולכן מוכנים לשלם עכשיו סכומים גדולים. כך היה ועדיין במיקרה של חברות רבות כמו פייסבוק אמזון טסלה ועוד שבתחילת חייהן היו חברות מפסידות וחלקן היום מרוויחות הרבה.
 

galgal761

New member
איך היא תהיה ריווחית?

פייסבוק פתחה תוכנה מסויימת, ממשיכה לפתח וגם קונה סטרט-אפים שמפתחים תוכנות. טסלה מפתחת רכב חשמלי. אמזון כנראה פיתחה תוכנות לניהול מסחר מקוון באינטרנט. כל אלו פיתוחים חדשים שלא היו לפני כן. אבל מה פיתחה wework??? זו סכ"ה חברה ששוכרת ומשכירה נדל"ן.
לא ידוע לי שפייסבוק הפסידה וכנ"ל אמזון. על כל פנים אם זה קרה זה היה לתקופה קצרה. טסלה הפסידה ועדיין מפסידה. גם לגבי טסלה אני חושב שכל עוד מייצרים את החשמל מדלק או גז, אין שום תועלת ברכב שלה. במקום שהרכב יזהם מזהמת תחנת הכח שמייצרת עבורו את החשמל דלק והיא מזהמת יותר. אם יעברו לייצור חשמל מאנרגית השמש או אנרגיה גאותרמית אז הרכב יכול להיות יעיל ולא מזהם.
העובדות בשטח מוכיחות ש-wework כבר מפסידה 10 שנים זה יותר מדי זמן אפילו לחברת טכנולוגיה שמפתחת משהו שהיא מקווה שיתפוס שוק. לא כל שכן לחברת השכרת נדל"ן.
אם כבר מישהו מאמין ברעיון של wework אז למה שלא יפתח חברה חדשה בעצמו באותו סיגנון כמו wework? למה לו לקנות חברה כזו ב-8 מיליארד דולר?
 

galgal761

New member
גם אם טסלה יש בעיה: ככל הידוע לי חברה

זו עדיין מפסידה. אינני יודע איך חברה זו תתחיל להרויח. כלי הרכב שהיא מייצרת לא זולים יותר מרכבים דומים שפועלים על דלק. הם לא חסכוניים יותר כי כדי שהם יקבלו אנרגיה לנסיעה צריך להמיר את אנרגית הדלק לאנרגיה חשמלית ואח"כ אנרגיה חשמלית לאנרגית תנועה. 2 המרות אנרגיה שבכל אחת מפסידים חלק מהאנרגיה. לעומת המצב היום שבו ממירים אנרגיה פעם אחת מאנרגית הדלק לאנרגית התנועה. יש לא פחות זיהום כי גם מכונית חשמלית גורמת לשרפת דלק אלא ששרפה זו מתרחשת לא בזמן ההתנעה אלא בחברת החשמל ששורפת דלק כדי לייצר למכונית החשמלית חשמל. זמן הטענת המצבר במכונית חשמלית ארוך מאוד. כל זה גורם לכך שמכונית חשמלית פחות טובה ממכונית המונעת בדלק (כמובן שזה נכון כל עוד מייצרים את החשמל מדלק ולא מאנרגית השמש, אנרגית הרוח או אנרגיה גאותרמית). לכן אם המכונית החשמלית לא תסובסד ע"י הממשלה, עדיף היום לקנות מכונית רגילה.
על סמך זה אינני מבין איך טסלה מצפה להרוויח. אני גם זוכר את הכישלון הקודם שהיה בניסיון להכניס מכונית חשמלית.
 

galgal761

New member
ןאתה יכול להגיע לדוחו"ת של החברות

שהיא מחזיקה ולראות את הרווח שלהן?
ואם יש חברת אחזקות שמחזיקה חברות אחזקה שמחזיקות חברות אחזקה (איזו היררכיה של 6-8 חברות אחזקה עד שמגיעים לחברה היצרנית), אתה יכול להתמצא בזה?
 
כל מה שכתבת בתשובות הוא פחות או יותר נכון

ועם זאת (וזה היופי של השוק) יש כאלה שחושבים אחרת ממך וממני, לפחות לגבי העתיד, וזכותם להשקיע ע"פ הבנתם, במיוחד אם הם משקיעים עם רקורד לא מבוטל כמו למשל מנכ"ל סופטבנק מבעלי WEWORK שהיה, לפחות פעם ולזמן קצר, האיש הכי עשיר בעולם.
 
בנוסף לגבי חברות האחזקות

הן לפחות מפרסמות את הרווח הנקי הכולל שלהם. אם אתה מתעניין ברווח של חברה, למה זה משנה לך אם הרווח הופק משתי חברות שאחת מרוויחה הרבה והשניה מפסידה, לעומת המצב שהרווח מופק משתי חברות ששתיהן מרוויחות אבל לא כמו שמרוויחה החברה במקרה הראשון?
 

galgal761

New member
זה לא משנה לי אבל השאלה האם הרווח הנקי של

חברת אחזקה הוא סכום הרווחים של החברות שהיא מחזיקה או שזה כולל דברים אחרים. נניח שחברת אחזקה החליטה שאחת מהחברות הבת שלה ערכה עלה מ-500 ל-800 מליון ש"ח (למרות שחברת הבת הפסידה), אז אותה חברת אחזקה תרשום לעצמה רווח של 300 מיליון ש"ח ללא סיבה. זה מטעה את המשקיעים.
אם יש היררכיה של כמה חברות אחזקה, זה עוד יותר מסובך.
 
אני לא רואה חשבון

אבל אני לא חושב ששיערוך נכנס תחת רווח, בטח לא "רווח מפעולות רגילות" אלא רק לשווי הניכסי. הרווח של חברות אחזקה הוא הדיווידנד של חברות הבת או הכנסה ממכירה של חברת בת.
 
למעלה