שאלה לגבי פיטורין עובד + תנאים

מילר2006

New member
שאלה לגבי פיטורין עובד + תנאים

רציתי לשאול האם מעסיק יכול לפטר עובד עקב שמועה זדונית מפי צד ג', שהעובד היה במועדון כאשר דיווח על יום מחלה באותו יום. האם צריך לעשות שימוע? האם אפשר להגיש תביעה נגד ביטול הפיטורין? האם ניתן ככה לבטל?? (בהודעת SMS@@!!!) כמו כן, האם משמרות ליליות מזכות בשעות נוספות? (בהנחה ועבד 7 שעות בלילה)
 
היו חייבים

למסור לך את כל המידע בשימוע או לקבל את טענותיך. איך אפשר לפטר על סמך מידע חסוי? צריכה להיות שקיפות. אתה יכול לתבוע אותם על פיטורין שלא כדין. בברכה, נסים מידן, עו"ד.
 

sugardady

New member
בהמשך לנושא

כשפיטרו את אשתי הממונה עליה טענה שאמנם היא מכירה בכך שהיא אכן מקצועית ביותר אולם אינה חברותית, והיא היתה יכולה להשלים עם זה למעט בעיית אמינות לגבי קבלה בסך 20 ש"ח שאשתי הגישה להחזר הוצאות. לאחר הסבר של אשתי למהות אותה קבלה טענה הממונה כי היא מקבלת את תקינות הדברים אולם ממשיכה בפיטורים. יש לציין כי במשך כל תקופת ההעסקה לא התקבלה מהמעסיקה כל תלונה וכי ימים ספורים לפני הפיטורים אף שלחה מייל האומר שהיא סומכת עליה. האם ניתן לטעון לפיטוריםשלא כדין ולתבוע הוצאות נזיקין? ושאלה נוספת במכתב הפיטורים נאמר שהם יכנסו לתוקף בתוך כחודש שבמהלכו היא לא נדרשת להגיע לעבודה אולם נדרשה להחזיר פלפון כרטיס חניה וכרטיס עובד. עכשיו אחד הבכירים דורש שתגיע לפגישה האם היא מחוייבת להגיע על מנת לא להחשב מתפטרת או ששלילת כרטיס העובד כמוה כסיום יחסי עובד מעביד? סליחה על השאלה הארוכה ותודה מראש
 
למעלה