שאלה לגבי מחרוזת

tookmy

New member
הלו מה זה

"עזרה תינתן ממחרוזת"?! מה את מנדבת אותי
וברצינות- האמת היא שעכשיו המצב הוא שבהמון מקומות מגלים התעניינות בהקמת קהילה מקומית, ומקבלים מאיתנו את ההסברים והתמיכה. אפילו תשאלו את שדה קטנה, או בקיצור- מה עם היומן? מתי עוד פרק?
 

sheda0ktana

New member
אבל את עוזרת נהדר!../images/Emo51.gif ../images/Emo24.gif

אתמול התחלתי קורס שנקרא "הכשרת פעילים חברתיים", ואחת הנקודות שעלו שם היתה שאין בארץ מקום שמרכז את הידע והכלים שיכולים לעזור לפעילים חברתיים, וכל אחד צריך כל פעם "להמציא" את הגלגל מחדש. דווקא במובן הזה אני שמחה ומודה לך, יולי, בראש ובראשונה, על כל העזרה שהגשת ועדיין מגישה לי עם ארגון המחרוזת שלי, בין אם זה בתמיכה נפשית, או בהעברת חומר, טפסים או טיפים ועצות. ותודי, את נהנית מזה, לא?
 

Neta558

New member
שאלה לגבי מחרוזת

דיברתי קצת עם ידיד שלי אתמול על קהילות סחר חליפין. במהלך השיחה עלתה שאלה לגבי המטבע המקומי, החרוזים.. האם ניתן לסחור דרכם רק בקהילה המקומית או גם בין קהילות? כלומר, האם חרוזים מת"א תקפים גם בחיפה, למשל?
 

sheda0ktana

New member
בירושלים אומרים חארוזים ../images/Emo8.gif

ראשית, אני רוצה לציין שלפני שהיו קהילות איזוריות, היתה קהילה ארצית גדולה, שנפרסה על פני כל המדינה. רק כשצטברו מספיק אנשים באיזורים השונים, התחילו לפרוש קהילות למסגרות האיזוריות. הרציונל מאחורי הפיצול הוא שיש שירותים שלא משתלם לנסוע בשבילם מרחקים ארוכים. מעבר לזה, מהשם "קהילה" משתמע משהו קרוב ואינטימי, שקשה להשיג בפריסה ארצית. למרות ההתפצלות יש שיתוף פעולה בין הקהילות, אם ברמת הרכזים-הנהגה ארצית ואם ברמת החברים. נוסף לזה, יש מדריך ארצי שיוצא מספר פעמים בשנה, ובו מתפרסמים כל חברי הקהילה שנותנים שירותים בעלי אופי ארצי - בעיקר סדנאות ואירוח, שהם דברים שיותר סביר שאנשים יסעו בשבילם מרחקים, או יזדקקו להם רחוק מהבית.
 
מה עושה מי שגר בין הכסאות?

נניח מי שגר בחדרה (בין פרדס חנה לנתניה) או מי שגר בין ירושלים לתל אביב? הלב שלי נקרע
כשאני חושבת על האנשים האלה שחייבים לבחור.
 

ענבל30

New member
תשמרי על הלב שלך ../images/Emo8.gif

אם נורא חשוב לאותם אנשים להיות חלק מקהילה כזו, הם בהחלט יכולים לנסוע ולהיות פעילים בקהילה שלא צמודה אליהם, או לקחת יוזמה ולהקים קהילה כזו אצלם בבית. לא ממש צריך לרחם עליהם
 

Neta558

New member
אז חרוז=חארוז? :)

כלומר, הקהילות המקומיות הן מטעמי נוחות, אך המסחר יכול באותה המידה להתקיים בין כלל החברים בקהילות השונות בארץ?
 

sheda0ktana

New member
למה לבחור כשאפשר גם וגם??

כן נטע, אפשר לעשות עסקאות בכל הארץ. המנגנון הוא כזה שכשמדווחים ל"מנהל החשבונות" המקומי על העסקאות שנעשו, מציינים גם את קוד הקהילה אליה שייך כל אחד מהצדדים. כל אחד שלא שייך לקהילה המקומית מדווח למנהל החשבונות הארצי, והוא דואג שהדיווח יעבור לאן שצריך. ובקשר לאנשי התפר - אפשר בהחלט להרשם ליותר מקהילה אחת. ההרשמה הכפולה היא הליך פורמלי רק בשביל לקבל גם את מדריך הקהילה האחרת, ואז אפשר לעשות עסקאות בשתי הקהילות במקביל.
 
למעלה