שאלה לגבי מחלת קושינג

גן חיות

New member
שאלה לגבי מחלת קושינג

הבנתי מדברים שקראתי שזו מחלה שנובעת בעיקר משימוש ממושך בסטרואידים. הבנתי שזה מתבטא בעיקר ברעב מטריף, צימאון והשתנה מרובים. כיוון שצ'סי שלי(החתול עם הקליצ'י) מקבל כרגע שילוב של אנטביוטיקה וסטרואידים, הייתי רוצה לדעת עוד על המחלה: מעבר לסימפטומים ההתנהגותיים - למה זה גורם? מסוכן?? איך מטפלים?? האמת, במצבו, אני מניחה שכרגע אין ברירה אחרת ולא נפסיק את הסרואידים, אבל בעצם ייתכן שאני "מחליפה מחלה במחלה"??
 
מחלת קושיג

זה עודף פעולת יבלוטת יותרת הכיליה מה שיוצר עודף סטואידים בתסמונת הנובעת מכמות עודפת של הורמונים קורטיקוסטרואידיים בגוף. התסמינים כוללים עליה במשקל, התאדמות הפנים והצוואר, צמיחה מוגברת של שיער הגוף והפנים, עליה בלחץ הדם, דלדול עצם, דלדול עור ושרירים, עליה ברמת גלוקוז בדם, ולעיתים הפרעות שכליות. שמדובר בתרופות הנזק יכול להיות פגיעה בכבד
 
עוד קצת על קושינג

אז יותר לגבי מה ששאלת - האפקט של מתן סטרואידים חיצוני אכן גורם לתופעות דמויות קושינג, וזה מכונה בשפה המקצועית - קושינג יאטרוגני שזה אומר שהוא נגרם כתוצאה ממעשה האדם (מהטיפול). אם זה הטיפול המתאים למחלה, אז אין מנוס, וצריך להמשיך עד גמילה מבוקרת עם הרופא המטפל. הסיכון הגדול של טיפול בסטרואידים הוא דווקא מצב שנקרא "תסמונת אדיסון". זה מצב הפוך, של חוסר בסטרואידים, והוא נגרם בגלל דיכוי של ייצור הסטרואידים ע"י המתן החיצוני שגורם להתנוונות הבלוטות. זה מה שיוצר את הסיכון בהפסקה מיידית של טיפול, ולכן צריך את הגמילה ההדרגתית ואסור להפסיק טיפול באמצע. התסמינים האופייניים של קושינג - שתיה מרובה, השתנה מרובה, אכילה מרובה, ובנוסף מה שתארה ד"ר דוליטל.
 
למעלה