שאלה לגבי מוצקים

ריקי29

New member
שאלה לגבי מוצקים

נדבי בן 4 וחצי חודשים ובזמן האחרון אני רואה שהוא מסתכל עלי בקנאה כשאני אוכלת. היום נשברתי ונתתי לו ללקק מהתפוח שלי... ועושה רושם שהוא אהב את הטעם. ועכשיו השאלה: חיכיתם בסבלנות עד לגיל 6 חודשים כדי להתחיל עם מוצקים, או שהתחלתם עוד קודם? עם מה כדאי להתחיל?
 

איה28

New member
אנחנו חיכינו

זה נהדר שהוא מתחיל להתעניין, אבל קראתי בכמה מקומות שזה לא אומר שמערכת העיכול מוכנה..כמובן שאותנו האכילו במיץ תפוזים ועגבניה מגיל חודשים...
 

קישלורן

New member
אני נתתי טעימות בגיל הזה

גם מפני שהיא גילתה ענין (שלדעתי כן מהווה שיקול חשוב) וגם מפני שבהתחלה מדובר בכפית של משהו חדש אחת לכמה זמן ועד שמגיעים לגיל 6 חודשים אפשר לתת מנה נחמדה. התהליך התאים לי מכל הבחינות בגיל הזה.
 

לשניה1

New member
באותו עניין

הבנתי שצריך לנסות כל יום ירק אחר ואז לעבור לפירות ורצוי לעשות את זה כשהתינוק שבע ובשעות הבוקר המאוחרות (כדי שאם זה יעשה כאבי בטן זה לא יהיה בלילה). השאלה היא כזו: לאחר שניסינו את כל הירקות והפירות, מתחילים לתת ממש ארוחות מלאות ומסודרות כמו "גדולים"? או שהשלב השני הוא בעצם לשים את כל הירקות/פירות בבלנדר ולתת במקום ארוחת תמ"ל אחת? מתי מתחילים עם הבשר?
 

lulyK

New member
בכל מקום אומרים משהו אחר...

לנו אמרו להתחיל ממרק ירקות (כמה ירקות טחונים יחד) כשהוא רעב..... ע"מ שיבין שזה אוכל ולא משחק. אחרי שנמאס לו מהמרק, ממשיכים עם בקבוק. אני בכל זאת הפרדתי ירקות בשבוע וחצי הראשונים. התחלנו בגיל 5.5 חודשים, כי בנוסף לכל הסימנים, גם צמחה שן...... כמה רמזים עוד צריך?
 
אנחנו גם באותו שלב

חשבתי להתחיל בגיל 5 חודשים כי רק עכשיו אני מתחילה עם הברזל אז אני לא רוצה להעמיס בלגאנים. אולי מישהי יכולה לכתוב (אולי מאמר) איך בדיוק להתחיל עם המוצקים.
כמה (ארוחה, מנה-כמה זה?, כמה כפיות, כמה פעמים ביום)
איזה (קישואים, בטטה),
מתי (בוקר ערב)
כמה ימים מכל ירק?
כל יום לתת?
מתי להתחיל לערבב? ועצות (קני מליון חולצות לך ולתינוקך, וציפוי נילון לכל סביבת ההאכלה
)
 

לשניה1

New member
מצטרפת להצעה

לכתוב מאמר בעניין. ואגב, היום קנינו סינרים חד פעמיים לצורך העניין.
 
תני לו אם הוא מראה עניין

גם אנחנו עם שתי הבנות התחלנו בגיל 4 חודשים כי הראו עניין וזה הלך מצויין. מתחילים עם פירות וירקות, ואפשר גם דייסות אבל לא קורנפלור שהוא גועל נפש אלא דייסת שבולת שועל, או דגנים, או דייסת אורז (זהירות מדייסת אורז היא יכולה לעשות עצירות).
 

T noki

New member
אנחנו התחלנו טעימות בגיל כמעט חצי

שנה (חמישה וחצי חודשים בערך) ומהר מאד תוך כשבועיים זה הפך להיותץ ארוחה של ממש, כי עודדי שלי ממש אוהב מוצקים. אני אישית לא הייתי מתחילה עם מוצקים הרבה לפני הגיל, ובטח לא לפני 4 חודשים, אבל אני מבינה את ההרגשה שלך. גם עודדי בגיל הזה היה מסתכל ועושה לי פרצופים כאלה. בסופו של דבר זו החלטה שלך ותשמעי כאן דיעות לכאן ולכאן. ישנם מספר קריטריונים לכך שהתינוק מוכן להתחיל מוצקים, אלה חלק מהם: 1. משקל לפחות 6 ק"ג 2. האם התינוק הכפיל את משקל הלידה? 3. האם הוא מחזיק את הראש יציב מספיק ע"מ לאכול בכפית? 4. לפעמים בגיל זה יש כבר שיניים (זה לא אומר כי לרוב התינוקות אין שיניים והם טורפים שניצלים גם עם החניכיים הקשים שלהם אבל זו חלק מההתפתחות לקראת אכילת מזון של גדולים) ואם כבר החלטת להתחיל: 1. כדאי להתחיל עם ירקות/פירות בסיסיים: תפו"א, קישוא, גזר, בטטה - לבשל ולמעוך היטב. בננה, תפוח (מגורר היטב ומרוסק מבושל או לא מבושל), אגס 2. כדאי להתחיל כל פרי/ירק בנפרד למשך מספר ימים כדי לראות שאין אלרגיה (אם כי אלרגיה לירקות מאד לא שכיחה) אל תצפי שיאכל יותר מכפית-שתיים (אם כי יש פרסרים שאוכלים מיד) - לכן אל תכיני הרבה. 3. לא מומלץ להוסיף מלח או אבקת מרק, לפחות בהתחלה - הטעמים חדשים להם והם מאד חזקים ולכן אין צורך להוסיף. אפשר ורצוי לאחר ההתחלה ושלילת אלרגיות להוסיף עשבי תיבול כגון שמיר, פטרוזיליה, בצל ועוד.
 
למעלה