שאלה לגבי ולת"ם ביטוח לאומי

אורי-

New member
שאלה לגבי ולת"ם ביטוח לאומי

אם עשיתי מספר ימים השנה ולא הגשתי ולת"ם , ואז התבשרתי על תעסוקה , אני יכול להגיש ולת"ם? (כמובן 0 ימים קודם וכו') מישהו התנסה במצב דומה?: יש לנו בפלוגה מ"מים. 3 סטודנטים , אחד ששייך ל"בית הלורדים" , והוא בגיל פטור , ואחד נמצא בחו"ל. אם כולנו נגיש ולת"ם... לא יהיה מי שיעשה את התעסוקה, לא? יכולים לחייב אותי לפצל ימי תעסוקה בעקבות ולת"ם? לגבי ביטוח לאומי - סטודנטים שמשלמים ביטוח לאומי בעצמם , מחוייבים בתשלום ביטוח לאומי עבור ימי המילואים?
 

vinney

Well-known member
מה הקשר בין אחד לשני?

מה שעשית לא קשור למה שתעשה, אם לא הגשת ולת"מ קודם או כן הגשת ולת"מ קודם זה לא משנה (ברמה הבסיסית) לגבי החלטה של הועדה. כמובן, שאם אתה מגיש ולת"מ על כל צו, באיזהשהו שלב, הועדה פשוט תתעלם ממך. לגבי המ"מים, אם 3 הסטודנטים יגישו ולת"מ, ולת"מ יכולה לקבוע מגבלות על ימי המילואים לכל אחד מהם, ויכולה לדחות את שלושת הבקשות, או לחלופין לקבל בקשות של רק 2 או 1 מהמ"מים. בין היתר, זה תלוי בצרכים של היחידה, שתשלח נציג לדיון גם. לגבי סטודנטים - שאלה טובה, לדעתי לא. על ימים שאתה במילואים, ביטוח לאומי משלם לך משכורת, לא נראה לי הגיוני שמהכסף הזה, אתה צריך לשלם משהו לביטוח לאומי חזרה. בן אדם עובד, שמקבל את התגמול דרך המעסיק, כן משלם לביטוח לאומי על כל החודש, לכן כדאי שתברר בביטוח הלאומי.
 

אורי-

New member
אין קשר , אני חוסך בשירשורים

לגבי ביטוח לאומי - אני כבר שאלתי אותם די מזמן , ואפילו פניתי אליהם שוב. אם אקבל תשובה רשמית - אני אעדכן , אבל בינתיים ניסיתי לבדוק אם מישהו כבר בירר. (ההגיון אומר שהחודש הזה יהיה פטו מתשלום , אבל אני מחפש את התשובה הרשמית). לגבי ולת"ם - יש לי עוד כמה ימים להחליט. לא יודע כמה יעילות תהיה , מה שבטוח , זה צעד שלא יזכה אותי בפופולריות יתר בקרב הפלוגה והגדוד ולכן אני לא מגיש באופן אוטומטי.
 

vinney

Well-known member
על כל מכתב צריכים להחזיר לך תשובה

תוך 14 יום, זה לפי התקשי"ר. תשלח שאלה ברשום, זה יזרז אותם אולי. אתה גם יכול להפעיל את דיקן הסטודנטים/אגודת הסטודנטים באונברסיטה שלך בנושא הזה. לגבי ולת"מ - אל תהיה פופולרי, תהיה טוב עם עצמך. בכל מקרה, עדיף למצות הליכים בתוך היחידה, במיוחד אם אתה המ"מ.
 

אורי-

New member
התשובה של ביטוח לאומי: (מאכזב)

היום בשעה טובה חזרה אלי גברת נחמדה מהמוסד לביטוח לאומי. באמת שזה גרם לי להרגיש מנוצל. * אם אני סטודנט , ועובד יום אחד באותו חודש (בעבודה "חוקית" , עם תלוש משכורת) , אני פטור למשך כל שאר החודש מתשלום ביטוח לאומי. * אם אני במילואים , אפילו ברוב החודש , אני עדיין חייב בתשלום ביטוח לאומי... "זה התגמול היחידי שלא פוטר מתשלום ביטוח לאומי". אני אישית מאוכזב מאוד מהמדינה שמנצלת אותי בכזו צורה בוטה. אז מי שהתחיל להלין על ביטוח , או מנוי לקאנטרי... בואו נתחיל בכך שהמדינה תכיר בנו. להכיר ביום מילואים כיום עבודה. (ע"פ הגדרות ביטוח לאומי - גם חד-יומי צריך לפטור סטודנט מתשלום ביטוח לאומי לאותו חודש , אם הוא יוכר כיום עבודה). לפטור מילואימניק מארנונה לאותו פרק זמן יחסי בו הוא לא עשה שימוש בנכס , בעל כורחו. כנ"ל לגבי כל האגרות הקיימות (רכב , טלוויזיה) , לתת זיכוי שווה ערך לסך הימ"מ השנתי. והבעיה - לפנות במכתב עצמאי - לא יעזור. לדרוש מבלת"ם? בוודאי שלא. אם לי אין זמן פנוי למלחמות (בטחנות רוח?) אני בטח ובטח לא מצפה שלאחרים יהיה זמן בשבילי. מקווה שבסוף הלימודים , יהיה לי מספיק זמן כדי להתנדב לבלת"ם , ולעשות כמיטב יכולתי.
 
למעלה