שאלה לגבי ויזת J1 J2

michalamit1

New member
שאלה לגבי ויזת J1 J2

שלום לכולכם,
בעלי אמור לקבל ויזת J1 אחרי שעבר את התהליך עם הספונסר.
אני וילדי אמורים לקבל J2
השאלה היא כזו: בעלי מקבל את הויזה לשנה וחצי לימודים. האם אני והילדים יכולים לקבל רק לחצי שנה ואח"כ לחזור לארץ? (עניין של בגרויות, גיוס וכאלה...).
שאלה נוספת, במידה וניתן לקבל לחצי שנה - האם נוכל להאריך בשבועיים? למעשה אנחנו צריכים לשהות שם שישה וחצי חודשים ולא רואים סיבה לעשות J2 לזמן ארוך יותר מאחר והספונסר דורש שנשלם תשלום עבור ביטוח רפואי על כל התקופה. אני לא רואה סיבה לשלם ביטוח לשנה וחצי אם נשהה רק שישה וחצי חודשים.
אפשרות נוספת - היא לשלם לשנה וחצי - ואולי לקבל החזר - מישהו התנסה בדבר כזה?
מיכל
 

ilanvag

New member
התשלום עבור הוויזה אינו תלוי במשך הזמן שלה


כלומר, בין אם תקבלי ויזה לחצי שנה או לשנתיים - התשלום עבור הוויזה יהיה בדיוק אותו דבר.

אני בכלל לא הייתי מספר את הסיפור הזה בשגרירות - פשוט תחזרו ארצה לאחר חצי שנה או 7 חודשים, ובזה נגמר הסיפור.

ולגבי הספונסר, זה בכלל לא ברור. ביטוח רפואי משלמים מדי חודש בחודשו, ולא לשנה מראש (למעט במקרים יוצאי דופן, כמו תוכניות מסוימות באקדמיה). אפשר לשאול מיהו אותו ספונסר שאת מדברת עליו? אני מבין שזה מוסד אקדמי? איזו אוניברסיטה, ואיזה תואר בעלך עומד לעשות?

שואל כי הסיפור הזה נשמע לי די מוזר - ואני מכיר סיטואציות כאלה מניסיון אישי...
 

michalamit1

New member
J2

הבעיה היא לא התשלום עבור הויזה - אלא התשלום עבור הביטוח הרפואי. הספונסר דורש תשלום של 400$ לחצי שנה לאדם, 800$ לשבעה חודשים עד שנה ו1600$ לשנה וחצי. מאחר ובעלי קיבל ויזה לשנה וחצי הם דורשים שנשלם 1600$ לכל אחד מאיתנו. זה התנאי שלהם. לכן ביקשתי שיאפשרו לי ולילדים J2 לתקופה יותר קצרה.מדובר בפוסט דוקטורט, באוניברסיטה בקליפורניה. הם עובדים עם חברה חיצונית (ספונסר) שהתנאי שלהם הוא שתעשה דרכם את הביטוח הרפואי.
האם יש סיכוי שיתנו לנו J2 לתקופה יותר קצרה מה J1?
 

AlicePJ

New member
לא מבינה כל כך בנושא אבל אולי כדאי פשוט

להכנס על ויזת תייר ולא על ויזת J2? הרי אני מניחה שאת לא מתכננת לעבוד, כי יקח 3 חודשים רק עד שתוציאי את אישור העבודה, ולתקופה כזאת קצרה גם ככה אין הרבה טעם לחפש עבודה. אז אולי כדאי להגיע על ויזת תייר ולעשות ביטוח רפואי של תיירים עבורך והילדים?
 

chool12

New member
רעיון מעניין אבל...

כמה,שאלות:
א. האם פקיד ההגירה לא ירים גבה כשבעלי מגיע עם j1 ואני והילדים עם תייר?
ב. איך אפשר להאריך את השישה חודשים לשישה וחצי? פשוט להגיש בקשה לקראת הסוף?
את לא מכירה מקרה בו בן זוג אחד נכנס לתקופה ארוכה עם j2 והשני לתקופה קצרה? כולם מגיעים לתקופה זהה?
 

AlicePJ

New member
ניתן לאחרים לענות על השאלות האלה

אני בהחלט שמעתי על מקרים שבהם בני הזוג מגיעים לתקופות שונות, אבל לא שמעתי על מקרים שבהם חייבים לשלם על ביטוח לבן או בת הזוג בזמן שהם בכלל לא שוהים בארה"ב. זאת הנקודה המוזרה, לא הקטע של התקופות השונות.
 
זאת לא נקודה מוזרה

מי ששוהה בארה"ב על ויזת J מחוייב ע"י שלטונות ההגירה בביטוח בריאות. מי שמחוייב לדאוג לכך שיהיה לו ביטוח כזה הוא הספונסר שלו. מכיוון שכל עוד יש לה ויזה בתוקף היא יכולה להכנס ולשהות בארה"ב, ומכיוון שאין להם (לספונסר) דרך אמיתית לוודא שהיא אכן לא תשהה בארה"ב בזמנים שבהם היא טוענת שהיא לא תשהה (אבל שיש לה ויזה תקיפה עבורם) הם דורשים ממנה להחזיק בביטוח רפואי משך כל תקופת התוכנית של הJ1. זה דווקא נשמע הגיוני לגמרי.
 

chool12

New member
התשלום הוא לא עבור הויזה

אלא עבור הביטוח הרפואי. אני אסביר שוב. בעלי קיבל j1 לשנה וחצי.
אני וארבעת הילדים רצינו להוציא j2 לששה וחצי חודשים במטרה שהגדולה תסיים א הבגרות האחרונה,בשגרירות ונצא מארהב. הספונסר לא מוכן לתת למשפחה ויזה ששונה מהויזה של הבעל. הם דורשים תשלום, לא עבור הויזה, אלא עבור ביטוח רפואי. פנינו אליהם בניסיון להסביר שהמשפחה תהיה רק ששה וחצי חודשים ולכן ביקשנו לשלם את הביטוח הרפואי בהתאם. אך הם לא מוכנים. עלתה הצעה בפורום שאני והילדים ניכנס עם ויזת תייר ונ
עלתה הצעה בפורום שאני והילדים ניכנס עם ויזת תייר ונאריך אותה בשבועיים. אני די חוששת שלא יאשרו לי חצי שנה בכניסה ובכלל שתהיה בעיה לרשום אותם לבתיס ללא הj2. עם ה j2 במידה והיו מאשרים, חשבנו להגיע שבועיים קודם (ניתן להגיע שלושים יום קודם) ולהשאר חצי שנה. היום הספונסר אמר שיבדוק מול חברת הביטוח מה ניתן לעשות. אבל הוא לא אופטימי. חשבתי אולי בפורום מישהו מכיר מקרה בו ה j2 היה קצר מה j1. אני שוב מדגישה שהתשלום הוא רק על הביטוח. ככה עובד הספונסר.
 

רזאי

New member
תשאלו אם הם מוכנים שתבטחו את עצמכם

בביטוח רפואי באופן עצמאי.
אנחנו חתמנו למעביד על טופס שמצהיר שאנחנו מבוטחים בביטוח בריאות אחר, ולא היינו צריכים להרשם לביטוח שלו.
 

John the Savage

New member
תשובות

קודם כל, מבחינת הויזה, אין שום מגבלה שמחייבת אתכם להישאר כל התקופה. אתם יכולים לחזור לארץ מתי שאתם רוצים. הויזה עצמה ניתנת לכל התקופה של ה-J1. לא ידוע לי על אפשרות לתת ויזה J2 לתקופה קצרה יותר.

לגבי הביטוח, החוק מחייב את מי שמגיע לארה"ב על ויזה J2 להיות מבוטח בביטוח בריאות העומד בתנאי מינימום מסויימים למשך כל תקופת השהיה שלהם בארה"ב. החוק מתייחס לתקופת השהיה בפועל, ולא לתקופת הויזה. כלומר, אם אתם חוזרים קודם, אתם לא מחוייבים על פי חוק להמשיך להיות מבוטחים. הבעיה כאן היא הכללים של המוסד הספציפי, ולא החוקים של רשויות ההגירה.

יש הרבה מוסדות שכלל לא בודקים האם ה-J2 מבוטח או לא, ומשאירים את העניין באחריותכם (את דרישות הביטוח של ה-J1 בדרך כלל אוכפים בפועל). הדרישה של הספונסור לביטוח רפואי לנתמכים עבור כל התקופה זו דרישה ספציפית שלהם, כך שכל השאלות לגבי האפשרות לקצר את תקופת הביטוח וכו' זה ביניכם לבינם, ולא עניין של החוק.

לגבי האופציה של הגעה על ויזת תייר, עקרונית האופציה הזו קיימת. החוק מאפשר לבקש ויזת תייר לנתמכים על סמך הקשר ביניכם והעובדה שהויזה של ה-J1 היא לתקופה מוגבלת . זה די דומה למקרה של cohabiting partner. בכניסה לארה"ב לא צופה בעיות מיוחדות. אפשר להסביר שאתם רק באים לביקור ולא מתכוונים לשהות איתו לכל התקופה, ולכן נכנסים על ויזת תייר. מה שכן, שימי לב שאשרת השהיה בויזת תייר היא לחצי שנה מקסימום. אפשר לבקש הארכה, אבל זה כרוך בפרוצדורה ותשלום אגרות.

ואגב, הסכום שדורשים ממכם לביטוח מאד נמוך יחסית לעלויות האמיתיות של ביטוח בריאות בארה"ב, כך שבכל מקרה הספונסור שלכם כניראה מעניק סובסידיה משמעותית.
 

chool12

New member
המון תודה על ההתייחסות הרצינית

עזרת לי מאוד, למרות שעדיין האופציה של כניסה עם j2 נראית לי עדיפה מבחינת יכולת ההשתלבות של הילדים בבתיהס. אני מנסה לבדוק מול הספונסר אפשרות של קיצור התקופה, אבל בינתיים זה לא מתאפשר.
אולי מנסיונכם תוכלו לאמר לי, אם במקרה של רכישת ביטוח לשנה וחצי וחזרה ארצה אחרי חצי שנה, יש סיכוי שפשוט יחזירו לי את ההפרש? או שזו מחשבה נאיבית?
מיכל
 

ilanvag

New member
העצה שקיבלת לגבי כניסה בוויזת תייר היא אפשרית,

רק שהבעיה היא שלא יהיה לך כיסוי "אמיתי" ומקיף של ביטוח רפואי. ביטוח תיירים מישראל יכסה אתכם אך ורק למקרי "חירום", כמו תאונות וכדומה. זה לא מכסה ביקורים שוטפים אצל רופא, במידה וצריך כאלה. אז אם אתם בריאים, לא צורכים תרופות ואין שום בעיות רפואיות מיוחדות - אפשר בהחלט להסתמך על ביטוח נסיעות שעולה גרושים. אבל אם יש מחלות תורשתיות כלשהן, צורך בתרופות וכדומה - העסק הרבה יותר מסובך.
&nbsp
עוד דבר שאני לא מבין, אבל אולי זה רק אני - האם זה באמת כל כך קריטי עבורך באם תגיעו לשישה חודשים או לשישה וחצי חודשים? כלומר, השבועיים הנוספים הללו, שזה מה שיוצר לכם את כל הבעיות (בין אם מדובר בוויזת תייר, או באשרת השהייה עם J2) - האם באמת מדובר בשבועיים כל כך קריטיים, לאחר שכבר שהיתם ששה חודשים בארה"ב?
&nbsp
כי בכל מקרה, אפילו אם יהיה מדובר בוויזת תייר - הארכת ויזת תייר תעלה לכם $290 לכל אחד (וזה לא משנה אם מדובר בשבועיים, ביומיים, או בחודשיים - זוהי העלות של הגשת הבקשה).
&nbsp
רק כמה נקודות לחשוב עליהן.
 

chool12

New member
השבועיים קריטיים

כי הבת הגדולה אמורה לעשות בגרויות בשגרירות והם יסתיימו אחרי ששה וחצי חודשים מיום הטיסה, לפני הכרטיסים שהזמנו.
השאלה היא אם לא יעשו לנו בעיה כמשפחה שמגיעה כשהבעל עם j1 והאישה והילדים עם ויזת תייר.
לגבי הביטוח הרפואי אנחנו פחות מודאגים.
האופציה השניה היא, אם אולי משהו יודע אם ניתן לקבל j1 לשנה וחצי וj2 לחצי שנה.
אשמח לתשובות או רעיונות, אנחנו די בלחץ.;
 

Philip Jr

New member
כפי שג'ון ציין

הבעיה היחידה שלכם היא לא הויזה, או חוקי ההגירה, אלא הספונסר והדרישה הספציפית שלהם שתהיו מבוטחים לכל תקופת הויזה / DS2019, ולא רק לתקופת השהייה בפועל. בעיניי, אתם צריכים לדבר איתם (אם לא עשיתם זאת כבר), ולהגיע להסדר מולם.
&nbsp
משך J-2 תמיד יהיה זהה למשך J-1. זו ויזת "נתמכת", ואני לא רואה מצב שבו תצליחו להוציא ויזת J-2 לזמן שונה משל J-1, גם אם תבקשו.
 

John the Savage

New member
שים לב

שיש הבדל בין תוקף הויזה לבין אשרת השהיה.

הויזה היא מסמך המשמש לכניסה לארה"ב, ותוקף הויזה קובע מה היום האחרון בו ניתן להיכנס לארה"ב. גם אילו ניתן היה לבקש ויזה לחצי שנה בלבד, עקרונית זה לא מונע ממך להישאר בארה"ב שנתיים.

מה שקובע כמה זמן ניתן להישאר בארה"ב זה אשרת השהיה. משך הזמן בו ניתן לשהות בארה"ב לא נקבע בשגרירות אלא על ידי קצין ההגירה בכניסה. כשמדובר בתוכניות לימודים/פוסטדוק שמשך הזמן שלהן לא תמיד צפוי מראש ועשוי להתארך, קצין ההגירה לא נותן תאריך ספציפי אלא רושם בתאריך היציאה את האותיות D/S (ר"ת של Duration of Stay). מה שזה אומר בויזה J1/2 זה שמותר להישאר בארה"ב כל עוד ה-DS2019 בתוקף.

במילים אחרות, גם אם תשכנעו את הנציג בשגרירות להעניק לכם ויזה J ל-7 חודשים בלבד, זה לא יעזור בהפחתת תשלומי הביטוח.
 

bravesoul

New member
אתה בטוח לגבי ביטוח מהארץ?

שלנו די מקיף. הוא לא מכסה annual checkup, אבל הוא מכסה רופא בגלל נזלת לילד, כמו גם MRI למעקב. וההשתתפות העצמית די נוחה, כי היא לפי אירוע ולא שירות. כלומר, אם היתה נזלת, הלכנו לרופא, עשינו בדיקת דם, וחזרנו לרופא- זה הכל אותו אירוע ונשלם רק השתתפות עצמית אחת.
יש לביטוח חסרונות, כמובן, אבל הוא מכסה יותר מחירום למיטב הבנתי.
 

ilanvag

New member
יש לכם "ביטוח תיירים" רגיל, או משהו אחר - כמו דייויד שילד?

אני כתבתי לגבי ביטוח תיירים רגיל. אם יש לכם ביטוח תיירים רגיל (זה שעולה דולר-שניים ליום), והוא מכסה ביקורי רופא, בדיקות דם, MRI וכדומה - אשמח מאוד לדעת על איזה ביטוח מדובר...
 
למעלה