שאלה לגבי המיתולוגיה היהודית

פזיזית

New member
שאלה לגבי המיתולוגיה היהודית

קראתי עליה קצת והבנתי שבמיתולוגיה היהודית יש ארבעה מלאכים. מי הם המלאכים ומה תפקידם? מי הוא עזאזל? תודה רבה למי שיענה!!!!!!
 

Bartal j

New member
אממ אם איני טועה יש את

גבריאל- המלאך ההמונה על הדינים, לעיתים מייחסים לו את תפקיד מלאך המוות בעיקר של צדיקים וגם את הפיכת סדום ועמורה. עומד לשמאל לכיסא הכבוד ומייצג את פני האריה בחזון יחזקאל מיכאל- המלאך הממונה על הבשורות הטובות - יש המייחסים לו את הצבע הכחול כצבע הגנה. עומד מימין לכיסא הכבוד ומייצג את פני השור בחזון יחזקאל אוריאל-מלאך של דין אור ותבונה, מופקד על צבא מלאכיו והשאול, עומד מאחורי כיסא הכבוד ומתגלם כדמות נשר בחזון יחזקאל. יש המייחסים לו את צבע האדום ורפאל- המלאך הממונה על החסד והרפואות, נחשב לזה שריפא את שרה אשת אברהם מעקרותה ולאחד שהציל את לוט ויש המייחסים לו את הצבע הירוק, מקומו לפני כיסא הכבוד ומתגלם כדמות פני אדם בחזון יחזקאל. "ודמות פניהם פני אדם, ופני אריה... ופני שור... ופני נשר..." (ספר יחזקאל י, א), תפקידם הוא לשאת את המרכבה האלוהית. כמו כן הופקדו למנוע את החזרה לגן עדן. ארבעת מלאכים אלו מסמלים את ארבע רוחות השמיים, את ארבעת הנהרות שייצאו מעדן ואת ארבעת יסודות היקום (עפ"י הקבלה- אש, מים, אוויר ואדמה), את ארבעת אותיות שם השם י-ה-ו-ה. המרכיבות את שם האל בנצרות ידועים מלאכים אלה כ-Arch-Angels. רוב במידע הוא מויקיפדיה לגבי עזאזל -הנה לך קישור שמצאתי מאתר הפורום , http://213.8.106.62/mythology/myth/azazel.htm
 
במיתולוגיה ובתורת הסוד היהודית

יש הרבה יותר מלאכים מאשר רק ארבעה. ברטל כתבה על ארבעת המפורסמים ביותר, אשר קוראים בשמם גם בקריאת שמע שמעל המיטה. מלאך מפורסם נוסף הוא מטטרון, שנחשב לגדול המלאכים של ה'. בעשר הספירות של עץ החיים, לכל ספירה משוייך מלאך - וחוץ מאלה שמניתי ישנם עוד. ספר חנוך א' וספר חנוך ב' שבספרים חיצוניים מספרים בעלילות המלאכים השונים - המלאכים המורדים, בראשם עמד עזאזל (עזזאל), ואז באים ארבעת המלאכים האחרים שנשלחים להעניש את המלאכים המורדים. אני רק רוצה לציין שהספרים החיצוניים הם מתקופת ימי בית שני ולא הוכנסו לקאנון של התנ"ך, כך שהם לא מייצגים את התפישה היהודית כיום של המלאכים השונים. היה פעם בפורום שרשור אנג'לולוגיה, כדאי להציץ גם בו.
 

Bartal j

New member
ואם במלאכים עסקנו זה רק אני

או שלדעתי השרפים הם סוג של נחשים דרקונים מכונפים? כאילו שרף זה נחש לא? והדרקון נחשב מאז ומתמיד לסמל של עוצמה של כבוד של התרוממות רוח ואנרגיות ובשורות טובות סתם תהיה ב4 בבוקר נראה לי שאזוז לישון לפני שאתחיל לתהות עוד... אה וגם רציתי להמליץ על דיון מיתולוגיה מצרית בפוורם פיות ושדונים חח יש יותר מידע מדיונים אבל זה נחמד וגם התייחסות לאלים מצרים עתיקים כמו רע וחתחור אני לאהוב מיתולוגיה מצרית
ליל מנוחה
 

Y. Welis

New member
יש שרף שהוא נחש. זה אחד מפירושי המילה

וכך מפרשים את השם הזה בתנ"ך. אבל השרפים והכרובים הם סוגי מלאכים בספרות המאוחרת יותר, ושם גם מובהרים ההבדלים. אגב נטען שבסיפור בראשית שבפרק ב', שהגיע אלינו בצורה די קטועה (אפשר למצוא שם כמה לאקונות ומלים חסרות), נאמר לנחש לזחול על גחונו, כי *לפני כן* (כלומר לפני שהעונש הזה הוטל עליו מהאל) הוא היה זקוף ואולי גם מכונף. כך הוא היה יכול לדבר עם אדם וחוה בגובה העיניים, ולהיות מאוד משכנע.
 
משהו שמעניין לראות הוא,

שאבולוציונית, הנחשים באים מזוחלים בעלי גפיים, וכך המינים הראשונים של נחשים היו בעלי גפיים, עד שאלו נעלמו כליל, וישנם מיני נחשים אשר בשלד שלהם עוד ניתן לראות שאריות של אגן, מה שמעיד על קיומן של גפיים אחוריות.
 
למעלה