שאלה לגבי הוספת דיסק קשיח...

שאלה לגבי הוספת דיסק קשיח...

יש לי כרגע 2 דיסקים קשיחים על המחשב. אחד של 30 ג'יגה שעליו מותקן הווינדוס, כלומר שאני לא רוצה לוותר עליו כי אין לי כח להתקין מחדש את הווינדוס. והשני של 80 ג'יגה שחבל לי לוותר עליו. עכשיו אני רוצה להוסיף עוד דיסק קשיח של 250\320 ג'יגה והשאלה שלי היא: האם יש איזה שהיא בעיה עם זה שיהיו לי 3 דיסקים קשיחים במחשב או שכדאי שאני יחליף את אחד מהישנים? רציתי גם לשאול אם יש לכם המלצות לדסיקים קשיחים בגודל של 250\320 ג'יגה שמומלץ לקנות, תקציב באיזור ה 500-600 שקל. תודה מראש לעוזרים :)
 

quiet251

New member
בלי להיות מומחה

אין בעיה בעצם ההוספה. בעיה שכן יכולה לצוץ- אם תחבר דיסק קשיח וכונן אופטי על אותו כבל נתונים. המחשב יעבוד עם שניהם לפי מהירות האיטי מהם (הכונן האופטי). אז אם אתה מדבר על דיסק sata- אין בעיה. אם דיסק רגיל- כדאי להביא זאת בחשבון. ואולי כדאי לחשוב על "סדר חדש" במחשב?
 
אז ככה:

יש לי לוח אם של אסוס. דגם ספציפי ניתן לראות בתמונה. לגבי 2 הדיסקים הקיימים, שניהם מופיעים לי תחת sata\atapi בתוכנה שהרצתי (זאת שאמרה לי את הדגם של הלוח אם). איך אני אם זה באמת sata? הכוונה בכונן אופטי זה atapi? אם אני יחבר עוד דיסק מסוג sata זה יהיה בסדר? עוד שאלה קטנה, יש לכם המלצות לדגמים בגודל 250\320 ג'יגה? תודה רבה...
 

DDN

New member
אני לא אוהב את זה

ולמרות שלא שאלת, אני אדחוף את האף שלי לעניינים לא לי ואציע משהו אחר: יש לך דיסק של 30 גיגה, אני מנחש שהוא בן לפחות 4. מה שאני הייתי עושה זה דבר כזה: קונה דיסק קשיח גדול חדש (320 גיגה) בעזרת תוכנת NORTON GHOST הייתי בונה עליו מחיצה של 30 גיגה ומעתיק את הדיסק של ה30 לשם בפעולת DISK TO PARTITION את הדיסק השני הייתי שופך למחיצה השנייה באותה פרוצדורה (למרות ששם, הייתי מעדיף להשתמש בPARTITION TO PARTITION) ומוציא את שני הדיסקים הקטנים מהמחשב ומשאיר את הגדול. ולמה זה? כי דיסקים מייצרים חום, ו3 דיסקים קשיחים במחשב זה צפוף וחם. דעתי האישית.
 
למעלה