שאלה לא קלה

alphadelta

New member
מילים

למרות שמה שאני מתלבטת לגביו מעברי הוא יותר מ׳רק מילים׳.ואגב, כמו הרבה מיקרים קרה על ידי בן אדם מבוגר שהיה קרוב למשפחה. אני חושבת שחשוב לדבר על מילים. הנה סיפור שקרה לבתי וחברתה. באירוע חברתי תפס והניף את בתי וחברתה בנות ה7 בכוח נער כבן 15 (בן של זוג אחר שהיה שם)והחל לצעוק בכל רם מילים גסות. בעיקר שמות של אברי גוף נשיים. שתי הבנות נבהלו מהמעשה ו המילים. הכל קרה מאד מהר. האם של הבת השניה מיד עצרה את זה אבל שתי הבנות היו מבוהלות. אז אולי זה רק מילים. אבל זה חמור. ואני מאמינה שחשוב לדבר גם על ׳רק מילים׳
 
מצ"ב לינק לאתר

https://www.minamin.org/

ודף הפייסבוק שלהם:
https://www.facebook.com/מידע-אמין-על-מין-שלומית-הברון-סנדי-בשרטי-911433608886479/

תודה רבה
 

alphadelta

New member
שאלה לא קלה

בעקבות הארועים האחרונים וmetoo# ‏עלתה לי שאלה. הרבה מאיתנו עברו אירועים שכאלה. בלי לפרט מה בדיוק קרה פה בקבוצה, מעניין אותי אם סיפרתם על זה לילדיכם. ‏ ‏אני אישית, לא מצליחה להביא את עצמי לספר על זה זה לילדי בני העשרה. נראה לי שזה חשוב שהם ידעו. ‏
 

נחמנית

New member
לא לגמרי, אבל ליד השאלה שלך

אני קוראת עכשיו עם הגדול את הארי פוטר החמישי ובדיוק קראנו קטע שבו מורה מענישה את הארי במשהו שהוא לחלוטין התעללות. קטע מזעזע ברמות. כמו הרבה קטעים בספר, עצרנו ודיברנו על זה, על מה נכון או לא נכון לעשות, עם מי אפשר לדבר, האם גם אנשים קרובים לנו לפעמים יכולים לפגוע בנו, מה הארי היה צריך לעשות (ואחר כך, האם מה שהוא עשה היה נכון), מה הילד שלי יכול לעשות אם מישהו פוגע בו בדרך כלשהי. בסוף הוא אמר, טוב, אבל זה רק ספר וזה לא אמיתי. אמרתי שנכון, ובהחלט אין דברים קסומים כאלה בעולם אבל כן יכולים להיות מצבים כאלה במציאות. סיפרתי לו על מקרה שהיה לי עם מורה בתיכון ברמה שמתאימה לגילו (לא קשור ל metoo אלא פשוט למורה פסיכי קלות עם גישה הזויה למדי), סיפרתי לו כמה היה לי קשה, איך מצאתי בסוף ממי לבקש עזרה (אח שלי ולבורנטית במעבדה של המורה), איך הם עזרו לי וכמה זה היה חכם לא לשמור בבטן.

אני רואה את מערכת החינוך כאן. מלמדים על הילידים האמריקאיים בהתחלה מנקודת מבט של - איך הם חיו, מה התרבות שלהם, מה היו החפצים הזמינים, איזה שבטים היו. אני לא מפסיקה לחשוב על כמה טוב זה היה אם בישראל היו מדברים על יהדות אירופה, מרוקו, רומניה ואיפה שזה לא יהיה בראי הזמנים, על איך הם חגגו חגים, מבנה הקהילות, עבודות שכיחות, מציגים חיים ואנושות ולא רק מוות, שכול ואלימות. ולעומת זאת בישראלי, לאחיינית שלי בת גילו של הבן היה שיעורי בית על אלי כהן. לא מבינה איך ילד בן 7 אמור להתמודד עם רעיון של מרגלים כמשהו אמיתי עם צורך אמיתי בחיים. אני לא יודעת בני כמה הילדים שלך, אבל הילדים שלי בגיל שעוד לא מתאים לחשוף לרעיון שדברים כמו metoo יכולים להתקיים ואני עדיין בונה את היסודות של זה בדלת האחורית - דברים רעים לפעמים קורים, מי שנפגע אף פעם לא אשם, תמיד צריך לבקש עזרה, אני תמיד אעזור לך, זה קרה גם לי, איך אנחנו לא פוגעים באחר, באיזה נקודות החברה שלנו מפשלת באופן כרוני (אני פעילה בקידום נשים במדעים וזה נושא שקרוב אליי מאוד ולכן בשיחה בבית מאז שהוא היה בן 5 לפחות, שוב, בצורה תואמת גיל).
 
אני מאמינה

בלספר לילדים דברים שרלוונטים למשהוא. אני לא סתם, יספר לה כעל סיפור שקרה לי בחיי, אבל אם תהיה סיטואציה רלוונטית, לה או לחבר/ה או אפילו בספר או סרט כמו בדוגמא של "נחמנית", אני בהחלט יספר. אני לא מתבישת בזה, ומעדיפה שהיא תדע שגם לאמא זה קרה וזאת לא בושה.

הבת שלי בת 12 וזה עדין לא עלה תודה לאל!!!!!

נושא חשוב ביותר - תודה
 
אין לי ילדים בגיל הרלוונטי אבל באופן אישי חושבת שיש מקום

לשתף אבל כמובן יש זמן וצריך לדעת כמה, איך ומתי לעשות את השיתוף הזה תוך כדי היכרות עם הילדים הפרטיים ומה שמתאים להם.
 

picnic4

New member
Metoo

לדעתי, צריך לדבר עם בני הנוער על הנושא.
זה נושא שהייתי מעדיפה לשמוע בבית על פני לגלות בעצמי לא בהכרח בנסיבות מתאימות. אני תוהה מהו הגיל הנכון להתחיל...
 

alphadelta

New member
אז הנה למה העלתי את הנושא.

אנחנו דיברנו על זה שהגוף שלהם שייך להם מגיל צעיר. ואפילו שסבתא עושה פרצופים מסכנים שמנסים לעורר אשם, לימדנו אותם שלא חייבים לחבק את סבתא אם לא רוצים. הם בני עשרה ושומעים בחדשות למשל על רופא הנבחרת של הג׳ימנסטיקה. אבל אני מתלבטת אם לספר להם מה קרה לי. מה , מי שהיה בזמנו חבר קרוב של המשפחה , עשה לי. הסיבה לספר להם מבחינתי היא ללמד אותם שזה יכול לקרות לכל אחד. ואין בזה בושה. ואין בזה אשמה. אבל משהו בי עוצר. אני חוששת לשבור את הבועה שהאנשים שקרובים אליהם בטוחים להם.
 
זאת הבועה שהכי צריכים לפוצץ!!!

אני מאוד מבינה את הקושי שלך. מאוד!!!
אבל כמו שכתבתי בכותרת, זאת הבועה הכי מסוכנת. הייתי מוצאת את ההזדמנות ההבאה כן לעלות את זה. חיזקי ואימצי
 
למעלה