שאלה חשובה מאודדדד--->

שאלה חשובה מאודדדד--->

קודם כל מה התנאים לשכירת אוניה להשטה עצמית? האם נטולי רישיון שייט יכולים לשכור? אני מתכנן נסיעת חברים,כ6-7 איש,ומעוניינים לשכור יאכטה בהשטה עצמית.
 

lizard

New member
כמו אוטו,בלי רשיון

לא יתנו לך. אלא אם כן אתה משלם גם לסקיפר,אבל אז זה לא השטה עצמית מן הסתם.
 

arik2000

New member
לא מדוייק

חשוב באיזה מדינה מדובר ומה החוקים החלים על הנושא שם. בארה"ב תוכל לעשות זאת אמנם תשלם על ביטוח יותר כסף אבל זה אפשרי
 

olahav

New member
תלוי איפה ובאיזו חברה

ישנן מדינות - במו בריטניה למשל - שלא מחייבות רשיון סקיפרץ לכן במדינות כאלו ובסירות הרשומות תחת דגלן, אין צורך ברישיון. אני משכיר סירות מחברה בריטית בטורקיה ומעולם לא נדרשתי להציג רשיון. הסירות כמובן מבוטחות ומבקשים ממך להצהיר על הנסיון שיש לך. והמלצה נוספת שלי: למען השקט שלך והכסף שלך כדאי שתהיה בטוח שאתה מסוגל להשיט. חלק מהביטחון הזה מקנה לך גם הרשיון. לגבי השכרה בארץ - כמובן שסירות תחת דגל ישראלי מחוייבות במשיט מוסמך ובעל רשיון. בהצלחה אורי
 

עקרבנון

New member
יש שייט בפלוטילות.

שזו קבוצה של יאכטות, מלווה ע"י יאכטה בה יש סקיפר מטעם החברה היאכטות האחרות הן בהשטה עצמית ללא צורך ברשיון. יש מס´ חברות כאלו בטורכיה וסוכני השייט בישראל יפנו אותך לכזו בלי בעיה. לא מכיר משהוא שעשה את זה כך שלא יכול לספר יותר פרטים אבל ראיתי כאלו במהלך הפלגות בטורכיה, ונראה לי שפרט לשהות במעגנים שם הם עוגנים די קרוב, כך שאף פעם לא יוצא לך להיות לבד במפרצון וזה חלק גדול מהכיף כל יאכטה היא די עצמאית ב"חיי החברה" האוכל והבילוי המועדף, כפתרון לשייט ללא רשיון וללא נסיון זה נראה לי לא רע.
 

tiltanit

New member
השכרת יאכטה עצמאית "bare boat "

שלום לתום, אני מחברת "תלתנית " העוסקת בהשכרת יאכטות (להשטה עצמאית, גולט,סירות נהר וכו´) בהשכרת יאכטה באופן עצמאי (המינוח הוא bare boat בתרגום ישיר "סירה עירומה" כלומר ללא צוות.סקיפר או מזון ואירוח) בחברות ההשכרה בחו"ל נדרש בעל רשיון משיט אחד לפחות על הסירה, ויש בכך הגיון. כמובן שמעבר לניירת נדרש נסיון בתחום ,ולכן למנהלי base של כל חברת השכרה יש אפשרות לדרוש לראות בשטח את היכולות של הסקיפר, ובמידה ואינן משביעות רצון - ל"הצמיד " למשך ההפלגה סקיפר על חשבון השוכר.זוהי תופעה נדירה ביותר אך מצאתי לנכון לספר עליה, על מנת לתת תמונה ברורה של התהליך. מעבר לנושא המקצוענות ,נדרש עירבון כספי עבור כל סירה שיוצאת לים (כמו שעושים בהשכרת רכב) יש לבדוק את הסירה היטב לפני שיוצאים והיא תבדק גם בחזרתה אל המרינה בתום הצ´רטר. צדק עקרבנון שציין את נושא הפלוטילות : יש אפשרות להצטרף לפלוטילה (עם אנשים מחו"ל או פלוטילה ישראלית) והמשמעות היא צי קטן של סירות המפליגות לאורך מסלול משוטף, עם הדרכה מטעם בתי ספר לשייט - ולכן ניתן להצטרף לפלגה כזו גם אם אין רשיון או כל נסיון קודם! אני מקוה שעזרתי בכל מקרה - במידה ויש לך שאלות נוספות בנושא ,נשמח לענות איה " תלתנית"
 
למעלה