שאלה חשובה לכולם

שאלה חשובה לכולם../images/Emo41.gif

מישהו ראה אתמול ערוץ 2 את הסוף של אולפן שישי? הייתה שם כתבה על מכ"ם ציפורים, ומייד אחריו על תחנת מזג אוויר קוסמית, כלומר מז"א של החלל. התחנה הזו ממוקמת בחרמון, ותפקידה לחזות ולעקוב אחרי סופות אלקטרומגנטיות המשפיעות על כדוה"א (גזים הנפלטים מהשמש ויוצרים את הזוהר הצפוני). למישהו יש עוד פרטים על הפרוייקט הזה?
 
איזה אנשים נחמדים...

לא רק שהם מפרסמים מכ"ם, הם מפרסמים מעקבים וחתכים תלת מימדיים על ציפורים באזור. יש כמה גופים במדינה שצריכים ללמוד מהם. כן מאוד הפתיע אותי הפרוייקט הזה בחרמון. אחיק, נשיץ, מתיאס, ברק - מישהו?
 

afon

New member
../images/Emo62.gifיש לי רעיון!../images/Emo62.gif

כל אחד בפורום יתן קצת כסף ונקנה כולנו ביחד מכ"ם מהשאריות של הצבא הסובייטי! זה לא צריך לעלות הרבה ונמקם אותו במקום מרכזי ומשם הוא יועלה לאינטרנט. המכמים האלו אמורים להיות הרבה יותר איכותים ומדויקים. אתמול שהסתכלתי בכתבה ראו בברור עננים ולא רק ציפורים.
 

Or Jacob

New member
רעיון נחמד אבל לא ריאלי .

זה עולה הרבה הרבה יותר ממה שנידמה לך , וצריך לתחזק את זה כל הזמן . ובקשר למכ"ם ציפורים בלטרון : המכ"ם משמש גם כמכ"ם עננים (עלוב ביותר) לאיזור המרכז המצומצם . וותיקי הפורום זוכרים שפעם עוד היינו מחכים לעידכונים שלהם . אבל המכ"ם הזה דפוק בכל הנוגע למשקעים וגם הטווח שלו קצר נורא . וויתרנו עליו חודש אחרי שגילינו עליו (לפני שנתיים-שלוש בערך) אור.
 

אלמה

New member
כן, ראיתי את זה כבר.

זה מופיע באתר של NOAA או נס"א. אני כבר לא זוכרת. (שמרתי את הלינק במשרד)
 

tcu6

New member
היתה כתבה מענינת ביותר, המייחד

את כולם שהמפעילים החוקרים וכל הפעילים הם מדענים עולים מבוגרים שהיו בעלי עמדות מפתח בברה"מ וכעת עובדים בפרויקטים שמשרד הביטחון שותף להם. למשל איש הציפורים היה קצין בדרגת אלוף והיה אחראי על עשרות עמדות מטאורולוגיה בתחום הטילים. כמו שאמר מרכז הפרויקט הגיל הממוצע של החוקרים הוא 80 ושנות הניסיון המצטבר יותר מ300 שנה.
 
למעלה