שאלה חבר'ה,

Welsh

New member
שאלה חבר'ה,

איך יכול להשפיע לי הדפ"ר על אפשרויות השיבוץ בצה"ל? בהנחה שיש לי קב"א יחסית גבוה ודפ"ר לא כל כך, מה יחסם בפני?
 

samata

New member
זה לא הולך ככה

הדפ"ר משפיע על הקב"א, ולכן אתה לא תהיה נגיד קב"א 56 עם דפ"ר 60....
 

Welsh

New member
תודה על התגובה אבל לא זה מצב,

יש לי קב"א 53 ודפ"ר 60, איך זה משפיע לי על אפשרויות השיבוץ?
 

samata

New member
יש אפשרות

ליום סיירות, למיונים לחיל הים (במידה ואתה פסול יום סיירות), לעתודה...תלוי מה הפרופיל שלך ועוד נתונים, אבל בכלליות רוב הדלתות פתוחות בפנייך בצבא.
 

מקסיקו

New member
דפ"ר נמוך זה -

לא נותן לך אפשרות להתמיין לדי הרבה תפקידים שנחשבים מורכבים מבחינת עבודה\חשיבה אנליטית, תלפיות, שחקים, דברים כאלה. קשה לי לפרט תפקידים ספציפיים כי יש יותר מדי ואני לא יודעת בדיוק למה אתה מתכוון, אבל דפ"ר נמוך לא מאפשר להגיע לתפקידים שהרמה הנדרשת מהם מבחינת חשיבה היא גבוהה במיוחד :\ עד כמה שאני יודעת, כן פתוחות בפניך סיירות שונות, הקב"א מאפשר לך להגיע לתפקידים קרביים טובים.
 

Welsh

New member
מוזר, נניח שמה שאת כותבת הוא נכון,

איך זה ששלחו לי מכתב מ"גמא"?
 

clarkkent100

New member
התנאים ל"גאמא" לא כל כך גבוהים.

לא צריך קב"א ודפ"ר גבוהים במיוחד, לכן קיבלת את הזימון. זה לא עושה אותך\את הנתונים שלך למיוחדים.
 

clarkkent100

New member
הקב"א שלך די פרופורציונלית לדפ"ר.

בעלי דפ"ר 60 נוטים לקבל קב"א 51-53 בהתאם לצד"כ. הקב"א שלך היא 53, וכאשר הדפ"ר שלך הוא 60 זה לא משנה את המצב. אם היה לך קב"א 56 ודפ"ר 70 המצב אולי היה שונה. בכל אופן, לשאלתך, אתה לא יכול להתקבל לקורס טיס, שחקים, דובר-צה"ל וכל שאר התפקידים שדורשים קב"א 54 ומעלה או דפ"ר 70\80 ומעלה.
 

מקסיקו

New member
לא בצורה משמעותית.

הדפ"ר נקבע על פי המבחנים הפסיכוטכניים, ואם הציון שלך בהם הוא נמוך, אז אין מה לעשות. אתה יכול להיות בן של עשירים עם מצב סוציו אקונומי הכי גבוה בעולם ובית יציב ומסודר ועמיד, ולפשל במבחנים ולקבל דפ"ר נמוך. זה משהו שקרה וקורה הרבה.
 

samata

New member
זה לא משנה את העובדה

שהדפ"ר משפיע על הקב"א בצבא. לא אמרתי שהמבחנים מייצגים נאמנה את האמת, כי הם לא - אבל בתכ'לס הדפ"ר כן משפיע על הקב"א..
 

מקסיקו

New member
אבל זה לא עד כדי כך נכון!

יש המון אנשים שיש להם קב"א מטורף ודפ"ר ממש נמוך. איך תסביר את זה? הקב"א נקבע על פי הרבה מאוד משתנים, גם מצב כלכלי וגם מצב משפחתי וגם האימות נתונים וראיון אישי או כל דבר כזה שבנים עוברים. קב"א יכול להיות גבוה בניגוד לדפ"ר, אם הדפ"ר שלך נמוך הוא לא יוריד את הקב"א.
 

samata

New member
אם יש לך דפ"ר נמוך

לעולם לא יהיה לך קב"א 56, לדוגמא. יש איזהשהו רף שקשור בין הדברים. אם אני לא טעוה כדי שיהיה לך קב"א מעל 54, צריך דפ"ר 70....או שזה קב"א 56 - דפ"ר 70. בכל מקרה, לא אמרתי שהדפ"ר זה המשתנה הכי חשוב בקב"א..ממש לא. אבל הוא כן משתנה, ולכן אתה לא יכול להתעלם מכך ולהגיד שהוא לא משפיע.
 

מקסיקו

New member
אני בת ../images/Emo68.gif

קב"א 56 לא, אבל יש מצב שיש אנשים שיש להם קב"א 54 עם דפ"ר נמוך מ-70. ברור שיש חתך מסויים שמקשר ביניהם ותלוי, אבל באופן כללי דפ"ר לא מחייב קב"א אוטומטית ולהפך. זה משפיע, כן, אבל לא בצורה אבסולוטית ומיידית וחד משמעית.
 

דפנה dafna

New member
אצל בנות

הדפ"ר הוא מרכיב מרכזי בקב"א, כי אין ראיון אישי..ככה שזה שונה בין בנים לבנות באחוזים.
 

מקסיקו

New member
ובכל אופן הוא בכלל שאל שאלה אחרת.

מה קורה במצב שכן יש לו קב"א בסדר ודפ"ר לא כל כך, איזה תפקידים פתוחים בפניו.
 

clarkkent100

New member
לא נכון. תקראי מאמרים בפורום..

מצב משפחתי ומצב כלכלי לא משפיעים על הקב"א, בניגוד למה שהיה נהוג לחשוב בעשורים האחרונים. קב"א מורכבת משלושה משתנים בלבד: דפ"ר (המבחנים הפסיכוטכניים), צה"ר (ציון השכלה ראשוני - איזה מגמות לומד, כמה יחידות וכו') וצד"כ (הציון של הראיון האישי), כאשר את אחוזי החלוקה תוכלי למצוא במאמרים בפורום. האנשים שיש להם קב"א "מטורף" ודפ"ר נמוך הם אלה שממש השפיעו והרשימו את המראיינת האישית, עד כדי שהיא נתנה להם ציון גבוה מאוד בראיון האישי, דבר שהקפיץ להם את הקב"א. זאת הסיבה שישנם אנשים עם דפ"ר 60 וקב"א 54.
 
רק חבל שאת מדברת שטויות

קב"א ודפ"ר מושפעים זה מזה באופן ישיר. הדפ"ר מהווה את רוב חישוב הקב"א אצל בנות (60%) ואצל בנים יותר משליש. באופן כללי הקב"א נקבע על פי שלושה מדדים: 1. דפ"ר - דירוג פסיכוטכני ראשוני, אותו מבחן פסיכוכני אשר הציון בו נע בין 10-90 בקפיצות של 10. 2. צד"כ - ציון דרך כללי, ראיון אישי בו המלש"ב נמדד בחמישה מדדים - ביניהם יחסים בין אישיים ומטיבציה לשירות. ראיון זה הוא למעשה ראיון התאמה לשירות ביחידות השדה, ולכן נערך במתכונת זו רק לבנים. 3. השכלה - האם המלש"ב יסיים 12 שנות לימוד, אם או בלי תעודת בגרות ואילו מקצועות הוא לומד ישפיעו על ציון זה. כל אמירה על מצב כלכלי, מצב משפחתי, כמה מזרונים יש בבית ואיך נראה הכלב של השכן הם שטות מוחלטת ודברים אלו לא משפיעים על הקב"א. קב"א ודפ"ר הולכים עם כן באופן ישיר זה עם זה. לא יכול להיווצר מצב של דפ"ר 50 עם קבא 56, גם אם ציון הצד"כ הוא 40 (אני לא חושבת שיש אדם בצה"ל שקיבל את הציון הזה אי פעם)
 
למעלה