שאלה היכונו להרבה אינפורמציה

JERBI

New member
שאלה היכונו להרבה אינפורמציה

בני בו 5 מאובחן כ ADHD עם בעיה שפתית . בשנה שעברה ( גיל 3) הלך לגן שפתי, את השנה הנוכחית התחיל בגן שפתי ולאחר חופשת הפסח עבר לגן רגיל. אציין כי אנו גרים במושב בו יש גנון לגלאי 3 וגן לגלאי 4-5 ,מכל מיני סיבות החלטנו לשלבו בגנון עם בני מחזור קטן ממנו בשנה. בגנון יש רק 17 ילד ודביר שהינו יליד ספטמבר השתלב נהדר. הבעייה : בשנה הבאה הוא עולה לגן שם יהיו ( מספר שיא בפעם הראשונה במושבנו) 36 ילד... אני כמובן מודאגת מאוד שלמרות הרטלין הוא ילך שם לאיבוד. השאלה: האם מגיעה לו סייעת כל שהיא או רק גננת שיח שאותה כבר קיבלנו?
 

זהבה נ

New member
JERBI יש תקנות ברורות לנושא סייעת

צמודה במשרד החינוך. בעקרון הוא מיועד לתלמידים נכים ולכיתות של חינוך מיוחד. בימים הקרובים אני אכניס את התקנות לפיהם רשאים תלמידם לקבל סייעת צמודה. הסטטוס של דביר היום כתלמיד משולב בגן רגיל הוא: "אינו זכאי לחינוך מיוחד", זה אומר שאם יש לו צורך בסיוע מקצועי כל שהוא, אתם אמורים לבקש את הסיוע המקצועי מוועדת השילוב היישובית, רק בגיל גן חובה יכולים לקבל שעות סיוע של גננת שי"ח דרך ועדת שילוב וגם זה במספר מאוד מצומצם של שעות. תמיד תעמוד לרשותך מערכת החינוך המיוחד בכדי לסייע בצורה מקצועית יותר, אך לעתים ראוי לעשות שיקולי רווח מול הפסד והכוונה למה מרוויח תלמיד במערכת רגילה בשילוב מול מערכת סגרגרטיבית מיוחדת ומקצועית ככל שתיהיה, אם הוא אינו מרוויח היום משילובו שימי לב וחשבי לעומק היכן הוא ירוויח יותר ובאיזה מסגרת יצליחו לקדמו הכי טוב לקראת בית הספר וכיתה רגילה. בהצלחה.
 

JERBI

New member
כנראה לא הבהרתי את עצמיטוב

השילוב הולך מצוין .וההחלטה להוציאו מהחינוך המיוחד הייתה שלי . אין סכוי שהוא יחזור לשם.
 

זהבה נ

New member
הוא מקבל פחות בגלל שלומד בחינוך

רגיל. זו בדיוק הבעיה עם נושא השילוב. לכן הבג"צים שהוגשו נגד משרד החינוך. אך זו מציאות של חוק תקציב וזה המצב העגום. להשתמע.
 
למעלה