שאלה דחופה

u d i 7 3

New member
שאלה דחופה

היי!!! אני לא יודעת עם השאלה שלי שייכת לפורום הזה במידה ולא אשמח אם תפנו אותי לפורום הנכון. שאלתי היא כזו: אני עובדת כנציגת מכירות כבר שנה וחצי ובגין כך אני נמדדת עפי יעדי מכירות. לפני שבועיים נודע לי שאני בהריון בשבוע ה 7 ואני מאוד מאושרת, אך טרם הודעתי בעבודה על הריוני, האם ברגע שהודיע להם הם יכולים לפטר אותי? או שאסור להם בשום מצב לגרום לפיטורי במהלך הריוני? (כזכור אני נמדדת עפ"י יעדים) אשמח לתשובה או ייעוץ תודה.
 

א י ו ש י

New member
../images/Emo49.gif על ההריון ולשאלתך../images/Emo26.gif

החוק מחייב להודיע לעבודה רק בחודש 5 כלומר עד אז את לא חייבת לדווח בכלל שאת בהריון. בכל אופן אסור לפטר אישה בהריון!!! מצ"ב לך קישור לאתר של משרד העבודה והרווחה שם בחיפוש על הריון תמצאי מידע על כך.
 

אחדבדרך

New member
אין שום קשר

אסור להם לפטר אותך אם את עובדת שנה וחצי רק עם אישור של משרד העבודה חוץ מזה מה קשורים היעדים. אני בחודש תשיעי עובדת כרגיל- אני מרגישה טוב אז למה לא לעבוד כרגיל. גם נמדדת על יעדים. להיפך הם צריכים להקל עלייך במקרה הצורך בכל מקרה מגיע לך להתפנק בהריון ובכל זאת את עובדת כבר שנה וחצי.
 

כרמיון

New member
השאלה שמעניינת אותי

זה, האם קשה או קל לבוס להשיג את האישור הזה של משרד העבודה? האם ברוב המקרים משרד העבודה מאשר בקשות לפיטורי נשים בהריון, או שהוא בדרך כלל מסרב לאשר אותן? ושלא נדע מצרות...
 
לגבי פיטורין

לפטר אשה בהריון אפשר רק בהיתר משרד העבודה והרווחה, אבל אם טוענים לשינויים במבנה ארגוני, קיצוצים, תפוקה בעייתי וכו' - אין לך הרבה מה לעשות אלא אם את מוכיחה שזה קשור ישירות להריון (אבל הם צריכים להביא את הסיבה הראשונית לפיטורין). אם הם יפטרו אותך ברגע שתודיעי ברור שזה קשור להריון ובזה תוכלי להאבק (שדולת נשים, נעמת וכו'). הודעה על ההריון - מחויבת עד תחילת החודש החמישי.
 

אילת27

New member
אסור לפטר אישה בהריון

ושנית כל מה אין נמיגות/יועצות/מוכרות שהן בהריון? לא נראה לי שזה מה שימנע ממך למכור
 
מנסיוני

מהצד של המעסיק (אני מנהלת משאבי אנוש בארגון גדול) - אסור לפטר אשה בגלל ההריון או בזמן ההריון בתנאי שהמעסיק ידע שהיא שהריון. אשור ממשרד העבודה ניתן לקבל אם המעביד מוכיח שאין קשר בין הפיטורין להריון. החוק בא להגן על נשים עובדות מול מעסיקים שמעדיפים אותנו פנויות במאת האחוזים רק לעבודה. הריון, לידה וגידול ילדים - כידוע דורשים מאיתנו לא מעט... מעסיק שפיטר אשה הרה, מבלי שידע על מצבה (וטיעוניו ומהליכיו כשרים)- לרוב ייצא זכאי בבית הדין לעבודה.
 
למעלה