שאלה דחופה!!! שינה עצמאית במיטת מעבר ??

אמא185

New member
שאלה דחופה!!! שינה עצמאית במיטת מעבר ??


יש לי ילדה בת שנה ו8 חודשים .
הייתה לה מיטת תינוק עד גיל חצי שנה בערך והיא הייתה ישנה שם, מגיל 7 חודשים היא הפסיקה לאהוב לישון במיטה והייתה מסרבת בתקיפות להרדם בה, זאת אומרת הייתה ממש מתחילה לצרוח על מנת שנקים אותה מהמיטה והיא הייתה ישנה איתנו במיטה .
קנינו לה לא מזמן מיטת מעבר ועברנו דירה וכעת יש לה חדר משלה , הילדה מתעוררת במהלך הלילה מספר פעמים ומתחילה לבכות ולצעוק "אמא" , "אמא" .. ומסרבת לחזור לישון , בערך שעה לוקח להרדים אותה חזרה או שאני בכלל לא מצליחה אלא אם כן אני נשארת לשכב לידה .
אני חייבת יעוץ וטיפים מה לעשות בנדון ואיך לגרום לה באמת לאהוב את המיטה, אולי אפילו את החדר החדש , להיקשר יותר למקום שבו היא נמצאת .
ואיך באמת לגרום לה לישון לילה שלם .
ושאלה הכי חשובה , איך להשאר סבלניים ואיך בכלל להגיב כשהיא פורצת בבכי ומסרבת לחזור לישון ?
 

iameden

New member
היא עברה מלא שינויים...

הי

אני מבינה את התסכול הרב והצורך שהילדה תישן במיטה שלה אבל זה תהליך שיקח זמן ויצריך הרבה סבלנות מצידכם...
שנה שלמה היא היתה רגילה לישון במיטה שלכם איתכם ופתאום עברתם לבית חדש והיא עברה לחדר חדש ולמיטה חדשה (למיטה בכלל. היא לא מכירה מיטות תינוק/מעבר. מבחינתה זה לא חלק מהלקסיקון). אי אפשר לצפות ממנה פשוט להסכים להרעת התנאים הפתאומית. היא מוחה כי לא רגילה, כי לא יודעת לישון/להרדם לבד וכי מעולם לא עשתה זאת בעצם.
יש הרבה שיטות לעשות זאת ואפשר לקרוא באינטרנט על שינה עצמאית ומעבר למחות מעבר.
לדעתי האישית, זה צריך להיות הדרגתי וזה יקח זמן אבל ככה יעורר הכי פחות התנגדות. כלומר, קודם כל להתחיל לשחק במיטה ובחדר במהלך היום. שתכיר ותתיידד איתם.
לאחר מכן, להישאר איתה בחדר ואפילו לישון איתה במזרון ליד כשמתעוררת בלילה.
אם אין לה חפץ מעבר (בובה/מוצץ/שמיכי) שמרגיע אותה, כדאי לנסות לעזור לה להיקשר למשהו כזה שתוכל ללכת לישון איתו...
בשלב מאוחר יותר כדאי להתחיל להרדים בנוכחותם אבל כל כמה ימים לזוז מעט עם הכיסא עד שבסופו של דבר כבר תהיו ליד הדלת ולא תצטרך אתכם כדי להרדם.
ואיך לנהוג במהלך הלילה?
בצורה הכי לא טבעית לאדם עצבני שרק רוצה לישון... להיות הכי הכי משעמם ולחזור על מנטרה- עכשיו לילה. עכשיו ישנים. עכשיו לילה וישנים במיטה...
מה שעובד לכם ונראה לכם רלבנטי...

ואם אתם מאוד מתקשים אפשר גם לפנות ליועצת שינה לעזרה.
בהצלחה!
 

אבישג1232

New member
הסדרי שינה

אמא יקרה.
הדבר החשוב מכל הוא עיקביות. אם החלטתם להשאיר אותה במיטה חשוב שתמשיכו. ניתן לנהל שיחה שיחה ברמת הילדה על כך שהיום היא נשארת במיטה, אינה ישנה עם אמא ואבא, לאמא ואבא יש מיטה משלהם.. לך יש מיטה משלך. ניתן לקנות איתה מצעים שהיא אוהבת בדמויות מיוחדות. חשוב לקיים טקס קבוע לפני השינה בו אתם מקריאים סיפור, מדליקים מנורת לילה, קצת מלטפים אותה ויוצאים מהחדר. כשהירא קמה במהלך הלילה אתם ניגשים אליה, מלטפים, מרגיעים וחוזרים כמנטרה על המשפט: את עכשיו הולכת לישון. לילה טוב. ויוצאים מהחדר. אני מודעת לזה שהבכי מאוד מקשה וקורע לב אך זו הדרך. אם תהיו עיקביים היא תבין. אם תישברו היא תמשיך..בעצם אתם מחזקים התנהגות שלילית.
בהצלחה.
 
קשה לגרום לילדה לאהוב מיטה על פני אמאבא


ברור שיותר כיף לישון עם ההורים, וזה גם בסדר גמור אם תחליטו שכך אתם רוצים, רק צריך לקחת בחשבון שבוודאי תתמודדו עם אלף ואחת הערות ועצות למה זה לא טוב. אז קודם כל תחליטו לעצמכם במה *אתם* מאמינים, מהו הרצון *שלכם*, ואחכ לפי זה תפעלו. אם הרצון שלכם הוא שהיא תישן לבד במיטה נפרדת ובחדר אחר אז זה בסדר גמור, רק יש לקחת בחשבון את הילדה ואת הקושי שלה ולהבין אותה על באמת.... ולהבין שזה לוקח זמן להסתגל - כל ילד עם הקצב שלו, ולראות איך אתם יכולים לעזור לה בזה באופן שמכבד אותה וגם אתכם. אולי אפשר להתייחס לזה כל איזושהיא "בעיה" שקיימת בין 2 צדדים ואיך מוצאים פתרון באופן שהוא מגשר ושומר על מערכת היחסים בין כולכם, זה מאפשר הקשבה וגמישות ולא משאיר טעם של "מלחמה" נגד המצב. בהצלחה!
 
למעלה