שאלה דחופה - גרבילים

נונית75

New member
שאלה דחופה - גרבילים

הי, אז סוף סוף השגתי שתי נקבות עבור שני הגרבילים הזכרים שלי. הן צעירות (בנות חודש בערך) והזכרים בני שלושה חודשים. הכנסתי את הנקבות לכלוב קטן, ואותו מיקמתי בתוך הטרריום הגדול של הזכרים, על מנת שיתרגלו אליהן בהדרגה. היום ניסיתי להפגיש ביניהם ומיד אחד הזכרים התנפל על אחת הנקבות ופצע אותה. הפרדתי ומיד החזרתי אותן לכלוב הקטן. יש למישהו הערכה כמה זמן הם צריכים להישאר מופרדים עד שיתרגלו (אם בכלל)? ועוד שאלה - הגרבילים הזכרים - אחד מהם אפור והשני אפור עם כתמים לבנים ואילו הנקבות חומות אפרפרות (כמו הצבע הטבעי של גרבילים) - האם מדובר במופעים שונים של פרווה או שמדובר בסוג/זן אחר?
 

zulli

New member
רצוי להפגיש בע"ח במתחמם רחב יותר

לפרקי זמן קצרים. הכנסת כלוב קטן לכלוב גדול הוא פלישה לטריטוריה. כדאי להפגיש אותם בשטחים נייטרלים. לוודא שהטרריום מספיק גדול ל- 4 פרטים. לנקות את הטרריום היטב מכל הריחות של הזכרים ורק אז לשים אותם עם מצע חדש יחד בטרריום. אם יש פציעות כמובן להפריד מיד. לפעמים לוקח זמן להתרגל - בין מספר ימים למספר שבועות.
 

נונית75

New member
תודה רבה על התשובה!

אכן עשיתי כעצתך. הטרריום די גדול ( אורך של מטר ), ניקיתי אותו טוב טוב, החלפתי את כל המצע ושמתי אותם ביחד. התחילו שוב מריבות ולכן הפרדתי כאשר עדיין הכלוב הקטן נמצא באמצע הכלוב.
 
למעלה