שאלה גדולה והיפותטית למדי

Degeneration X

New member
שאלה גדולה והיפותטית למדי

ההווה: חיים עירוניים עם אפס ידע חקלאי המטרה: חיים בחווה המחזיקה את עצמה ומספקת את כל צרכיה. איך אפשר בכלל להתחיל? מהם צעדים הגיוניים ראשונים לקראת המטרה? איזה ידע רוכשים קודם ולאיזה קהילות מצטרפים? יש דבר כזה בישראל? תודה
 

creth11

New member
לא ברור הכוונה "מחזיקה עצמה" אבל לפי הבנתי

אין בישראל שטחים מספיק גדולים ולכן אין אפשרות לחוות מהסוג הזה כלל יש חוות שונות בעיקר בנגב אשר מקיימות חלק מצרכיהם אבל עדיין תלויות בהרבה אספקות חיצוניות נוספות ומהצורך לשלם לספקים כמובן צריך להרוויח יותר ולכן אין מצב לקיים את השאלה לפי הבנתי להזכירך - ישראל היא מארצות המערב הצפופות ביותר. לגבי ידע - מכיוון שכל חווה צריכה לייצר מזון ולהרוויח משהוא לשלם לספקים צריך ידע בחקלאות לפחות בהמשך כל שירות וחומר גלם שתירצה לספק לעצמך תיזקק לידע מינימאלי כדי לבצע את רצונך איך מתחילים ? מכירים את הארץ גיאוגרפית לומדים את צורות ההיתיישבות הקיימות בוחרים מה ניראה לך והולכים להיתלמד בכמה צורות היתיישבות הניראות לך ומישם כבר תיצבור ידע להמשיך
 

drorjs

New member
מכיוון שהציויליזציה עדיין איתנו...

ויש חשמל,מים זורמים, ותחבורה וכו' אז לא הוקמה בשום מקום בארץ חווה כזו. פשוט לא היה צורך. גם חוות הבודדים שקיימות בארץ מסתמכות בהחלט על אספקה של המון חומרים מבחוץ. יש בחוות האלה ייצור מקומי של מזון ע"י עיבוד שדות, כרמים, מטעים וגידול צאן אבל באמת שזה רק מעט עצמאות יחסית לאיזו חווה מבודדת באוסטרליה בראשית המאה... ידע בגידול מזון זה תמיד טוב, בין אם זה בשביל הכיף ובין אם זה לצורך גידול של מזון אורגני ליד הבית בקנה מידה משמעותי . ספרי גינון אורגני בסיסיים יעזרו לך להתחיל. את יכולה גם לבקר בחוות מבודדות שונות בנגב ובגליל וגם מעבר לקו הירוק אם אין לך "פחד שטחים".. להתרשם, לשאול שאלות, יש חוות שמפעילות גם אטרקציות תיירות ונראה לי שיש שם אנשים סימפטיים מספיק.
 

Degeneration X

New member
אני פשוט מנסה למצוא את החורים בתיאוריה שלי

[לכן היפותטי בנתיים, כמו שתראה הדוגמאות הן קיצוניות מאוד ברמה שאמורה להצליח לקיים חיים ב0 כסף] אם אדם [או נניח חבורה קטנה, 2-5 אנשים] מגדל את הדברים שאמרת, אבל ממש בצמצום, זאת אומרת גינת ירק וקצת חיות משק, מספיק כדי לא להיות רעב. אז מה עוד צריך? אוקיי, צריך לגור במחסה חם ועמיד - שמעתי פה ושם על בניה בקש ובוץ. צריך מים זורמים לשתיה ולהיגיינה. זה אומר שצריך להיות צמוד למקור מים ולהיות בעל אנרגיה מספקת על מנת להזרים אותם [למרות שבימי קדם התרחצו בנהר ושתו מהבאר, אבל נניח ש"נתפנק" עם ברז]. מאיפה אנרגיה? נגיד סולארית. זה אומר שאתה צריך לקנות הרבה ציוד "יקר" בעולם האמיתי. אז נגיד הידראולית. נגיד שאתה בוחר להקים את הבית שלך ליד מפל קטן וחמוד ומצמיד לו טורבינה שמטעינה מצבר בכך וכך חשמל [ובטח יש עוד אופצית אבל עם הידע המינימלי שלי אלה הפופולריות שאני מכירה]. ואז אתה קם עם שחר והולך לישון בערב, או עושה מדורה.. איזו עוד אספקה צריך להביא מן החוץ? אני יודעת שמאוד נסחפתי וגם סטיתי מהשאלה המקורית אבל אם כבר אז כבר :)
 

creth11

New member
החור בתיאוריה שלך הוא בגודל האוכלוסין

אם תירצי לדעת את הפוטנציאל לחיות ליד מים זורמים תיספרי את כל תחנות הקמח העתיקות בישראל (זה לא הרבה) ישראל למשל כלכלה עצמה עד לפני כ 200 שנה עצמאית כדאי לבדוק מה היה אז גודל האוכלוסיה רמת החיים ותוחלת החיים. יש לך גם הזיות ורודות על איכות החיים בימי קדם כמו המיקלחת בנהר למשל - עד העידן המודרני מיקלחת הייתה נדירה והאפשרות לישטוף את הגוף הייתה נדירה, באירופה נושא רחיצת הגוף למשל הוא בן כ 200 שנה עד אז זה לא היה מקובל. הצרפתים המציאו את הדיאודורנט בגלל הסירחון של הגוף שלא ידע מיקלחת מפל קטן וחמוד? בישראל? ליד הבית? אשמח להכיר אולי כדאי שתתחילי בלימוד גיאוגרפיה של ישראל והאיזור ? וגם קצת תטיילי בארצך סתם שתכירי יותר משני הרחובות הסמוכים לביתך והסופר שאת קונה בו, המדינה קטנה וקל לטייל בה (צפופה אמרנו?) מידברית היזכרנו ?
 

Degeneration X

New member
לא כל כך הבנתי את הטון שלך

אני משתעשעת ברעיון ששקוף מכל ההודעות כאן שהוא לא ישים או מעשי, כמעט פילוסופי. זה לא מנומס להניח שאני מכירה שני רחובות וסופר אם כתבתי שאני חיה חיים עירוניים. הפנטזיה הורודה הזו היא בדיוק זו שאני מנסה להשחיר. לגבי גודל האוכלוסיה - לא התכוונתי שכל המדינה תעבור לסוג כזה של חיים, אלא אם בין כל ישראל המודרנית יכול אדם\קבוצה לחיות חיים כאלה בלי להיתמך ע"י ישראל המודרנית.
 

creth11

New member
לא הבנת את ההסבר - בגלל הצפיפות האוכלסין

וניצול המשאבים הקיימים לטובת הכלל אזי אין מקום כמעט אפילו לאדם אחד שרוצה להקים חווה אוטופית כזו. לגבי השאר אילו היית מכירה את המדינה הזעירה שאת חייה בה היית מבינה שאין נהר לרחוץ בו ואפילו לא פלג קטן לחיות לידו וגם לא מפל קטן לכלום. למעט הירדן עד הכינרת מרבית הנחילם הזורמים בארץ הם ביוב או שמורות שבהם מוזרמים המים במכוון כדי לישמור על פינת טבע ולכן בוודאי שלא יתנו למישהוא להיתנחל שם ולחיות ע"ח הציבור ומאט הטבע שנישאר לטובת שאר הציבור. שוב אחזור על עצתי - טיילי קצת בארצך הגיע הזמן להכירה לטוב ולרע.
 

drorjs

New member
מה התיאורייה שלך? .

תני לנו אותה ואנחנו ננגח אותה כמיטב יכולתנו..
(פשוט ככה משכללים תיאוריות במדע, מביאים אותן תחת ביקורת) את מנסה לחשוב איך ניתן להתקיים בעולם ללא כסף? או איך ניתן היפותטית לחיות פה בארץ בצורה עצמאית לגמרי ומנותקת מהחוץ?
 

Degeneration X

New member
הממ

האם אדם יכול לחיות את כל חייו שבע, נקי ובריא בלי להיות תלוי בחברה, אלא רק מהטבע. משהו כזה. כלומר, יכול להיות לו כסף אבל לא ישתמש בו, ויכול בהחלט להתערות בחברה וללכת לטיול בעיר אבל לא להזדקק לה. כלומר אני מבינה שאפשר לחיות מזבל של שווקים, סופרמרקטים ומאפיות [יצא עכשיו ספר של איזה בריטית שחיה ככה שנה], אבל עדיין תהיה תלוי בקיומה. חוץ מזה אני מוכנה לקבל השקעה כספית התחלתית מסוימת אבל רק כזאת שמבטיחה חיים שלמים ללא התלות בכסף לאחר מכן.
 

drorjs

New member
טוב זה תלוי איפה.

כן, אנשים מסוימים התקיימו במצב לא רע על איים בודדים ופוריים למשל. היה סיפור לא מזמן על בחור משוויץ שבכוונה גר בבידוד על אי כזה והצליח לחיות כמעט בלי ציוד מבחוץ. אני חושב שיש מקומות בעולם שאפשר לחיות נקי ושבע ולקבל כמעט הכל מהטבע. אבל בקשר לבריאות זה הרבה יותר טריקי. יש פשוט המון אפשרויות לפציעה גופנית ומחלות ובעלי חיים ארסיים וכו'. פה בארץ אין שום איזור עם השילוב של מספיק משאבי טבע מצד אחד ,ובידוד מצד שני. שמורות טבע עם מים זורמים ואפשרות תיאורטית לגידול מזון וציד בע"ח ולקט של שורשים וחומרי בנייה וכו' הן בסופו של דבר שמורות טבע ופקחים של השמורה פשוט יאתרו אותך שם ויעיפו אותך... אם אנחנו מדברים על שטח מדברי ומבודד למשל בערבה או בנגב (ואין הרבה כאלה שהם לא כלולים בשטחי אש או שמורות רשמיות) אז הבעייה היא שיש ימין ושמאל רק חול וחול... ניסיון לארגן חיים עצמאיים באיזור מדברי אם בכלל יצליח ידרוש לא מעט השקעה כספית התחלתית.
 

Degeneration X

New member
תודה על הפירוט :)

אכן הבריאות זה החלק הטריקי לכן גם בני אדם הם חיה קהילתית ולא בודדה, כי הרבה יותר נוח לחיות בקבוצה, ושאחד יהיה רופא השבט ואחד יגדל רק תרנוגולות בשביל כולם ואחד יגדל רק ירקות בשביל כולם ואחד יהיה ממונה על ענייני הבניה.. לא קל :)
 

drorjs

New member
ודאי, אנחנו יצורים חברתיים משחר ההיסטוריה.

לו היינו יחידאים כמו נגיד טיגריסים או כרישים אז היינו מן הסתם מצוידים כמוהם בהתאם...
 
למעלה