שאלה ב LINUX

קשוח

New member
שאלה ב LINUX

אני מעוניין להתקין לינוקס על המחשב קניתי ספר הכל טוב הכל יפה ישנה רק בעיה אחת שאני מעוניין בשלב ראשון שני מערכות הפעלה גם WINDOWS וזאת היות ואני לא רוצה להישאר קרח הבנתי שצריך גרסת הפצה שנקראת CALDERA שהיא עולה על המחשב עם מערכת הפעלה שונה שאלתי היא האם ישנה אפשרות לשים רד האט על מחשב עם מערכת הפלה שונה כמו WIN בלי צורך להגדיר כונן נפרד אלא על אותו כונן והאם זה מומלץ או מסוכן מידי וגורם לבעיות אשמח לקבל תשובה מלאה ומקיפה
 

mmm

New member
ובכן, לא....

לפי הבנתי בלינוקס אינך יכול לעשות זאת, הבה אפרט, לינוקס משתמשת במערכת קבצים שונה. אי לכך ובהתאם לזאת צריך ליצור כונן חדש כדי שעליו יהיה אפשר ליצור את הסביבה המתאימה ללינוקס. כאשר אתה מתקין לינוקס(על כונן נפרד) יש אפשרות לשים את הlilo- אפשר להשוותה לwin.com- כבסיס ללינוקס, על המחיצה הראשית. וכאשר אתה מאתחל יש אפשרות לטעון ווינדוס או לטעון lilo. אתה יכול, במקרה ואין לך 2 מחיצות להתשמש בתוכנה שבוודאי נמצאת על הדיסק כדי לפצל את המחיצה הראשית ל2 מחיצות. אני מקווה שזה יעזור.
 

קשוח

New member
מה נקרא לפצל?

מה שנקרא fdisk? אם כן אז מה הכוונה תוכנה שנמצאת על להדיסק?
 

עוזי 2

New member
אכן ה- fdisk

אבל יש להכין דיסקט boot שיש בו fdisk, וזו נראית לי הדרך. יחד עם זאת, כדאי לזכור שפיצול ימחוק את כל מה שהיה על המחיצה שפוצלה/שונתה ולכן יש לגבות את מה שצריך. אפשר להשתמש בתוכנות כמו partitionmagic שמאפשרות פיצול ללא איבוד מידע. Partition Magic של PowerQuest אינה חינמית.
 

gabash

New member
partition6

תוכנה זאת תפצל לך את הדיסק כך שתוכל להתקין מערכות הפעלה נוספות, גם לינוקס, כל זאת מתוך מערכת ההפעלה הנוכחית שלך. בתוך התוכנה יש הסברים מפורטים איך עושים כל דבר (באנגלית כמובן:)
 

S-G-T

New member
למה להסתבך ?

כמו שאני רואה הבנאדם אפס בתחום הזה - אז למה להסתבך ולעשות כל מיני שטויות - שכניראה אם הוא עושה זאת בפעם הראשונה הוא יעבד את כל הנתונים לך חפש את winlinux ולפי מה שאני זוכר הדברים ילחו חלק יותר אם לא בא לך ואתה רוצה לדפוק תראש בקיר אז : 1) קודם כל caldera ו redhat זה הפצות שונות 2) כשאתה אומר כונן למה אתה מתכוון ? פיזי או לוגי (כלומר פרטיטיון) 3) אם כבר החלטת ללכת להתקין לעצמך לינוקס נורמלי אז : א)המלצה שלי - לך אל mandrake - לדעתי הפצה יותר נחמדה מ redhat אח"כ מה כל זיבולי הסכל אל partition magic ? אם אני הוונתי אז מה שבא לך לעשות זה לחצות פרטיטיון שכבר קיים - אם כך אז יכול להיות שקבצי ווינדוס נימצאים בסוף ואם תחצה אז הווינבלואוס נידפק וכו... - המלצה שלי אתה שואל ? - גבה הכל - פרמט הכל -תיבנה פרטיטיונים מחדש - תעשה מקום ל ווינדוס וכו - כל מה שלא צריך - תשאיר לא מוגדר - יאנתו אם נשער לך מקום אל תעשה ממנו כלום - תרנסתל לינוקס - לרוב יש לילו (linuxloader) ואתה מסודר - כמובן יש את האפשרות שהכל ידפק בגלל דברים שאין לי כח לכתוב - אבל מה אכפת לך ? - הרי יש לך גיבוי ...נכון ?!?!!? תהנה :)))))
 

עוזי 2

New member
לגבי Partition Magic

מה שיפה בתוכנה הזאת, הוא שלמעט מקרים נדירים (ובכל מקרה רצוי לגבות) היא לא דופקת את החומר במחיצות כאשר היא מחלקת את הדיסק מחדש. זה דבר נחמד מאוד ש- fdisk לא מאפשרת. אם קבצי החלונות נמצאים בסוף ויש מקום בדיסק, אז היא תעביר אותם. אם אין מקום בדיסק, אז ממילא צריך לפנות מקום אם רוצים לשים מערכת הפעלה חדשה. אני לא בהכרח ממליץ על Partition Magic. הזכרתי אותה כאופציה.
 

קשוח

New member
אז כך

לא התכונתי לעשות מזה סיפור כ"כ גדול כולה שאלתי שאלה מחברים שיש להם נסיון מנסיון שלי פרטישיון מג´יק היא אחלה תוכנה רק שבד"כ היא דופקת אותך:) לכן רצוי לעשות fdusk לעניין הלינוקס אני מתכוון לעבוד עם caldera בשלב ראשון ואם יהיו שאלות יש לי אל מי לפנות :) (אליכם כמובן) תודה רבה ע העזרה יום טוב
 

dino_din

New member
Partition Magic

התוכנה "Partition Magic" לא דופקת שום דבר. היא תוכנה מצויינת שמפצלת את הדיסק בלי שום פגיעה במידע שעליו (ומי אמר שהיא תדפוק את הווינדוס אם חלק מהקבצים בסוף הדיסק ??? מה פתאום, התוכנה יודעת לטפל בהם יפה מאוד !!!). אם אתה רוצה לינוקס, תפצל את הדיסק לשניים בעזרת Partition Magic ותתקין את הלינוקס על כונן שונה מהווינדוס... איזו גירסה ? זה כבר לשיקולך... לכול אחת יש את המעלות והמגרעות שלה אבל כולן טובות ועם כולן אפשר לעבוד. בהצלחה.
 

S-G-T

New member
סתם שאלה ....

למה לעזעזל בהתקנה של לינוקס הוא צריך את pm ?!?!יאנטו partition magic .... ?
 

S-G-T

New member
מה פיתאום !

אני התקנתי ממש הרבה סוגים של לינוקס אם ממש הרבה חומרות שונות ווינדוס לרוב היה כבר - לא הייתי צריך להתקין שום דבר מחדש ....חוץ מהפעם ששיחקתי יותר מידי אם ה freebsd (שזה לא לינוקס) ...
 

עוזי 2

New member
הבעיה היא במקרה של צורך בפיצול

המחיצה שבה מותקנת חלונות.
 

S-G-T

New member
ממה שאני הבנתי (לא מכאן) לא תמיד

לא תמיד אפשר לפצל ...
 
למעלה