שאלה- ברכות .

שאלה- ברכות .

בס"ד א) עוגת פירות - מה ברכתה הראשונה והאחרונה? החצי התחתון שלה הוא מבצק,והחצי העליון מורכב מפירות ועליהם ריבה. ב) כשאני לא יודעת להעריך כ"כ את כמות הקמח במאכל (אם מצריך ברכה אחרונה או לא) מה אני צריכה לעשות?
 
אני חושב

שהרוב/העיקר צריך להיות מבצק כדי לברך מזונות יש לנו כלל מהצבא שתופס גם בהלכה "כשיש ספק-אין ספק" אם את על הגבול בשמירה ואת שומעת רשע/יש תזוזה בכיוון האוייב - יש ספק-אין ספק שצריך לפתוח באש אותו דבר בברכות יש ספק בברכה-אין ספק שצריך לברך שהכל(עד שהולכים לרב ומסבירים לו בדיוק מהו המאכל וממה הוא עשוי וכו') שבת שלום
 
למעלה